سرپرست برنامه صعود به دیامری پیک (پاکستان) گفت: هم اکنون برای صعود به این قله تمرین می کنیم و تا زمان اعزام یعنی 14 مرداد تمريناتمان ادامه خواهد داشت.

عرفان فکری در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران افزود: بر اساس برنامه از پیش تعیین شده قصد داریم 14 مرداد سال جاری به قله 6 هزار متری دیامری پیک در پاکستان اعزام شویم برای همین هم اکنون با یک گروه 8 نفری در حال تمرین کردن هستیم و تا زمان اعزام ادامه خواهد یافت و در قلل 4 هزار متری تمرین می کنیم.
 
سرپرست برنامه صعود به قله دیامری پیک تصریح کرد: برای صعود به این قله از مسیر قره قروم پاکستان رهسپار خواهیم شد و باید با طناب اين مسير را طي کنيم.

فکری در ادامه گفت: این اعزام برای اولین بار است که به این منطقه صورت می گیرد، برنامه صعود 21 روز طول خواهید کشید و هزینه ها شخصی است.
 
کوهنورد باسابقه کشورمان گفت: در سن 12 سالگی برای اولین بار به قله رزین به ارتفاع 3 هزار متری که در شمال شرق تهران (‌لواسان)  قرار دارد، صعود کردم بنابراين با طبعیت آشنا هستم و با آن بزرگ شدم.

وی اضافه کرد: دوره های مختلف سنگنوردی و یخ نوردی را دیده ام و مربیگری کوهنوردی را دارم و در این مدتی که به این ورزش می پردازم تاکنون 25 بار با تیم هایی چون آمریکا،‌ لهستان،‌ چین،‌ ترکیه، فرانسه و دیگر تیم های دنیا از مسیر های مختلف به دماوند صعود کرده ام .

فکری افزود: با توجه به وجود حوادث مختلف در صعودهای بالای هفت هزار متری تاکنون به این قلل صعود نکرده ام .
 
وی در خصوص حوادث کوهستان افزود: امکان دارد براي کوهنورد حوادثي اتفاق بيافتد که یکی به دلیل عدم آگاهی فرد به منطقه صعود و دیگری غرور کاذب یعنی کوهنوردی که سالها این ورزش را انجام می دهد و تجربه کسب کرده است در مواقعی دست به کارهایی می زند که امکان دارد جان خود  را از دست دهد به عنوان نمونه می توان به این موضوع اشاره کرد که در برنامه صعودی فرد حرفه ای از امکانات و تجهیزات خود استفاده نکند و بگوید چون من تجربه دارم دیگر نیازی به این کار نیست که اين افکار نادرست است.
 
فکری در پایان خاطر نشان کرد:  توصیه من به کوهنوردان این است که باید حد و توان خود را بشناسند و در هنگام کوهنورد محتاط باشند و دست به کارهای غیر منطقی نزنند./مح
برچسب ها: عرفان ، دیامری ، صعود
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار