رئیس حفاظت محیط زیست شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد از مشارکت فعال کارکنان این شرکت در پاکسازی زمین های منطقه خانگیران در مراسم روز جهانی زمین پاک خبر داد.

ایرج اجلالی در مصاحبه با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد با اعلام این خبر افزود: مساله آلودگی زمین از مسائل عمده بشر و دغدغه اصلی دست اندرکاران و دوستداران محیط زیست می باشد و از سوی دیگر مشکل میزان تولید زباله و جمع آوری نادرست آن و پخش زباله در طبیعت، معضلی است که می بایست با آن برخورد کرد.

وی با بیان اینکه نباید سیاره خود " کره زمین " را فراموش کنیم اظهارداشت: همزمان با دوم اردیبهشت روز " جهانی زمین پاک " برنامه ریزی گسترده ای صورت گرفته تا کارکنان به طور نمادین، اقدام به جمع آوری زباله های محوطه های اطراف پالایشگاه کنند.

این مقام مسئول در ادامه از مشارکت روستاییان اطراف پالایشگاه در این امر خبر داد و گفت: به همین مناسبت برنامه های مختلفی برای مشارکت روستاییان تدارک دیده شده تا آنان هم در پاکسازی زمین های منطقه خانگیران مشارکت کنند.

اجلالی احساس مسئولیت بین جامعه دانش آموزی را از دستاوردهای این طرح دانست و اذعان داشت: حضور جامعه فرهنگیان به همراه دانش آموزان و ایجاد حس مسئولیت پذیری در روحیه این قشر تاثیر بسزایی در مشارکت آنان در پاکسازی طبیعت از زباله دارد.

وی یادآور شد: فردا همزمان با روز جهانی زمین پاک، به کلیه دانش آموزانی که در این طرح شرکت می کنند هدایایی به رسم یادبود تقدیم خواهد شد. /س

برچسب ها: برگزاری ، مراسم ، زمین ، پاک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.