عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، از سوال خود درباره چگونگی هزینه‌کرد اعتبارات وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در خصوص مین‌روبی از مناطق آلوده مرزی خبر داد و گفت: این مسئله در جلسه روز سه‌شنبه (3اردیبهشت‌ماه) کمیسیون امنیت ملی و با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تشریح خواهد شد.

"احمد شوهانی" نماینده مردم ایلام، شیروان، چرداول، ایوان و مهران در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، در خصوص سوال خود از احمد وحیدی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، گفت: نحوه عملکرد وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در مین‌روبی مناطق آلوده مرزی موضوع سوال بنده و جمعی از نمایندگان از جمله آقایان فتح‌الله حسینی و حیدری‌طیب بوده که این موضوع با حضور وزیر مربوطه در جلسه روز سه‌شنبه(3 ارديبهشت‌ماه) کمیسیون امنیت‌ملی بررسی خواهد شد.   
 
وی در ادامه در تشریح این سوال اظهار داشت: مسئولان این وزارتخانه مدعی هستند کل مرزهای کشور از وجود مین پاک شده و برای پایان این کار نیز مصمم هستند تا پایان عمر دولت دهم جشنی برگزار کنند؛ اما این در حالی است که ما مدعی هستیم هنوز مین‌روبی مناطق آلوده مرزی تمام نشده و گاها برخی از مناطق غرب و جنوب غربی کشور به ویژه نقاط مرزی استان کرمانشاه و ایلام هفتگی و یا ماهیانه مشکلاتی برای مردم ایجاد می‌کند.   
 
عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس با بیان اینکه اعلام پایان مین‌زدایی از مرزها به نفع مردم منطقه نیست، تصریح کرد: بهتر است مین‌زدایی از مناطق مختلف به طور کامل انجام شود و پس از آن جشنی به این مناسبت برگزار گردد.   
 
شوهانی در خاتمه خاطرنشان کرد: موضوع دیگر در طرح سوال از وزیر دفاع، اعتباراتی است که به این وزارتخانه در جهت مین‌روبی از مناطق جنگ‌زده اختصاص پیدا کرده است که این وزارتخانه باید پاسخگوی هزینه‌کرد این اعتبارات باشد.

انتهاي پيام/ 
برچسب ها: کمیسیون ، وزیر ، مین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار