رئيس جمهور گفت: ملت ایران شایسته زندگی کردن در بالاترین سطح پیشرفت در بالاترین سطح در دنیا است و امروز ساختن ایران یعنی خدمت به تمام ملت‌ها که در راه آزادی و انسانیت حرکت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار اعزامي باشگاه خبرنگاران به استان خوزستان، محمود احمدی‌نژاد عصر امروز و در مصلای شهرستان هویزه با اشاره به فداکاری‌ها و جانفشانی‌های مردم و عشایر این شهر برای مقابله با دشمنان گفت: مردم این دیار مردمانی صمیمی، پرتلاش، دلسوز و دوست‌داشتنی هستند که هیچگاه خدمات آنها در مبارزه با اشغالگران و تجاوزکاران فراموش نخواهد شد.

وی افزود:‌عزیزان من مأموریت امروز ما ساختن ایران است. ساختن ایران یعنی بالا بردن پرچم توحید، عدالت، انسانیت در جهان و از این رو ما باید ایران را بسازیم.

احمدی‌نژاد گفت: ملت ایران شایسته زندگی کردن در بالاترین سطح پیشرفت در بالاترین سطح در دنیا است و امروز ساختن ایران یعنی خدمت به تمام ملت‌ها که در راه آزادی و انسانیت حرکت می‌کنند.

وی افزود: ما در هرکجای دنیا که نگاه می‌کنیم بیداری انسانی را شاهد هستیم و ملت‌ها با اندیشه عدالت و پاکی در حال حرکت و تلاش هستند.

وی افزود: امروز ستمگران و استکبارگران نمی‌توانند پیشرفت ملت‌های مستقل دنیا را ببینند و از این رو در مقابل آنها صف آرایی کردند و از همین رو ملت‌ها به دنبال یک نقطه اتکاء و یک الگوی مناسب در جهان هستند.

رئیس‌جمهور در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه دشمنان ایران امروز به دنبال ایجاد اختلاف در بین ملت‌های دنیا هستند، گفت:‌ بدخواهان با استفاده از رسانه‌های گوناگون به دنبال شقه شقه کردن ملت‌ها هستند و حتی بین دو خانواده و بین پدر و مادر و یا پدر و مادر و فرزندان ایجاد اختلاف می‌کنند.

احمدی‌نژاد در ادامه سخنان خود با اشاره به سرمایه‌گذاری کشورهای غربی برای ایجاد اختلاف در بین مسلمانان در همین کشورهای اطراف منطقه گفت: بسیاری از ثروت ملت‌ها صرف تربیت کسانی می‌شود که با بمب به دنبال انفجار در بین مسلمانان هستند.

رئیس‌جمهور در ادامه با اشاره به ضرورت ساخته شدن ایران گفت: کشور ما باید ساخته شود و این کار جز با تلاش خستگی‌ناپذیر، اتحاد و عدالت امکان‌پذیر نیست.

وی افزود:‌ در دوران دولت نهم تلاش‌های فراوانی برای ایجاد عدالت و برقراری آن در کشور صورت گرفت که از آن جمله می‌توان به طرح مسکن مهر و هدفمندی یارانه‌ها اشاره کرد.

رئیس‌جمهور با اشاره به اختصاص دو درصد پول نفت به استان خوزستان گفت: متأسفانه این پول باز هم بین نقاط مختلف تقسیم شد و از همین رو به زودی لایحه‌ای در دولت تصویب خواهد شد تا مجدداً مبلغی از درآمدهای نفتی به استان خوزستان اختصاص پیدا کند.

احمدی‌نژاد با اشاره به تقاضای برخی از حاضران در مصلای شهر هویزه مبنی بر امحال بدهی‌ها گفت:‌انشالله مصوبه‌ای در این خصوص برای امحال بدهی‌ها به تصویب خواهد رسید.

همچنین رئیس‌جمهور از تشکیل کارگروه صنعت، معدن استان خبر داد و گفت: در این کارگروه تصمیمات لازم برای اعطای قسط دوم جهت توسعه معادن و ایجاد اشتغال برای جوانان استان اختصاص خواهد یافت، همچنین وام‌های ارزان‌قیمت برای اشتغال جوانان و توسعه کشاورزی استان به تصویب خواهد رسید.

رئیس‌جمهور در پایان با اشاره به تصویب ساخت یک دانشگاه صنعتی در این استان و احمال برخی دستگاه‌ها در اجرای آن گفت: این مصوبه تعهد دولت است و دولت خود را ملزم به اجرای آن می‌داند.

همچنین به عنوان عیدی به مردم استان خوزستان مبلغی در جلسه هیئت دولت بازسازی این استان و به خصوص شهرهای جدید تصویب خواهد شد.

پیش از سخنرانی رئیس‌جمهور امام‌جمعه شهرستان هویزه و فرماندار این شهر به بیان مطالبی در خصوص ضرورت پیشرفت این استان و خدمات دولت پرداختند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار