شکایت پدر شهید احمدی‌روشن به سازمان ملل،سقوط جنگنده F5 در آبدانان،سعید جلیلی ستاد انتخاباتی ندارد،کواکبیان نامزد اصلاح‌طلبان شد،دولت ساخت مترو را از وزارت راه گرفت،قالیباف استعفا می‌دهد،دیدار وبلاگ نویسان برای جبران «‌زنده باد نهار»،پراید کیلویی 20 هزا تومان!،کشف تریاک با طعم دارچین،علت انصراف محسن هاشمی از کاندیداتوری،روايت عسگراولادي از تجارت آلماني‌ها ،دعواي 450 يورويي دو دستگاه مشهور ،چاپ کتاب تبليغاتي يک نامزد رياست جمهوري،گوینده اخبار از عذاب وجدان استعفا داد،شوراي شهر یا باشگاه بازيگران و ورزشكاران!،مشايي :احمدي نژادی بودن به يك افتخار جهاني تبديل شده است،از مهمترین اخبار ویژه روزنامه های امروز هستند.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران،  اخبار ویژه روزنامه های امروز را می توانید در اینجا بخوانید.  

*وطن امروز:

شکایت پدر شهید احمدی‌روشن به سازمان ملل

پدر شهید احمدی‌روشن گفت قرار است دولت وکیلی را در اختیار آنها قرار دهد تا شکایت خود را به صورت مکتوب درباره ‌ترور این شهید هسته‌ای به سازمان ملل ارائه کنند.

محمود احمدی‌روشن درباره آخرین وضعیت و پیگیر‌ی‌های پرونده ‌ترور شهید احمدی‌روشن و شکایت این خانواده به سازمان ملل گفت: بنده در روزی که صحبت از پیگیری و شکایت درباره‌ترور پسرم را مطرح کردم بر این موضوع تاکید داشتم که اگر دولت کاری در این رابطه انجام ندهد جلوی دفتر سازمان ملل در تهران کمپ می‌زنم. وی افزود: در چنین شرایطی کنفرانس غیرمتعهدها در تهران برگزار شد که در حاشیه این کنفرانس ماشین‌های شهدای هسته‌ای در محوطه برگزاری کنفرانس به نمایش گذاشته شد.

وی افزود: در همین شرایط ما صحبت‌هایی با دبیرکل سازمان ملل داشتیم و شکایت‌مان را شفاهی مطرح کردیم. همچنین نمایندگان کشورهای غیرمتعهد که در اجلاس حضور داشتند هنگامی که ماشین‌هایی که شهدای هسته‌ای در آن حضور داشتند و منفجر شده بودند را دیدند به‌خوبی مساله برای‌شان روشن شد و ما نیز توضیحاتی به آنها دادیم.

پدر شهید احمدی‌روشن گفت این نوع مواجهه نمایندگان کشورهای غیرمتعهد با مساله‌ ترور دانشمندان هسته‌ای و توضیحاتی که ما به آنها داده‌ایم بهترین شیوه انتقال اطلاعات به مردم این کشورها بود. ما آنها را سفرای مردمشان می‌دانیم و آنها به‌خوبی فهمیدند که دانشمندان هسته‌ای توسط ‌تروریست‌های وابسته به استکبار جهانی و صهیونیسم به شهادت رسیده‌اند. پدر شهید احمدی‌روشن گفت: با این وجود ما شکایت خود را به صورت شفاهی به دبیرکل سازمان ملل مطرح کرده‌ایم. قرار است دولت نیز وکیلی در اختیار ما بگذارد تا شکایتمان را مکتوب کرده و به سازمان‌ملل بفرستیم.

النهار: نصرالله به تهران می‌رود

یک روزنامه لبنانی مدعی شد دبیرکل حزب‌الله لبنان برای دیدار با مقامات ایرانی بزودی به تهران سفر خواهد کرد. روزنامه النهار لبنان نزدیک به جریان 14 مارس به نقل از منابع آگاه خود اعلام کرد سیدحسن نصرالله دبیر‌کل حزب‌الله لبنان بزودی برای دیدار با مقامات جمهوری اسلامی ایران به تهران می‌رود. النهار به جزئیات دقیقی از زمان این دیدار اشاره نکرد اما مدعی شد این سفر بزودی انجام خواهد شد. این روزنامه لبنانی همچنین اعلام کرد نصرالله در این سفر درباره اوضاع منطقه بویژه اوضاع سوریه گفت‌وگو خواهد کرد.

سقوط جنگنده F5 در آبدانان

فرماندار آبدانان گفت: یک فروند هواپیمای نظامی صبح دیروز در آبدانان سقوط کرد. این هواپیمای نظامی از نوع F5 بوده که به علت نقص فنی و بر اثر برخورد با کوه فیلمان در حومه شهرستان آبدانان سقوط کرده و منفجر شده است.

2 خلبان این هواپیما نیز در دم به شهادت رسیده‌اند. این هواپیمای نظامی متعلق به پایگاه چهارم شکاری شهرستان دزفول از توابع استان خوزستان بوده که در همسایگی استان ایلام و شهرستان‌های جنوبی قرار دارد.

سعید جلیلی ستاد انتخاباتی ندارد

یک منبع آگاه گفت: سعید جلیلی در پاسخ به مطالبات مردمی برای کاندیداتوری تاکید کرده این موضوع را مورد بررسی قرار می‌دهد اما هنوز پاسخی قطعی از سوی وی اعلام نشده است.

یک منبع آگاه در گفت‌وگو با فارس با رد دیدار سعید جلیلی با اعضای ستاد انتخاباتی خود تاکید کرد: سعید جلیلی هنوز تصمیم قطعی برای حضور در انتخابات نگرفته و لذا هیچ ستاد انتخاباتی ندارد.

کواکبیان نامزد اصلاح‌طلبان شد

جبهه اصلاح‌طلبان ایران که با عضویت ۱۴ حزب اصلاح‌طلب در آستانه مجلس نهم شکل گرفت، با صدور اطلاعیه شماره 2 خود، مصطفی کواکبیان را به عنوان نامزد اختصاصی این جبهه معرفی کرد و بار دیگر از مردم رشید ایران برای مشارکت گسترده در انتخابات دعوت کرد.

 در بخشی از اطلاعیه این تشکل سیاسی آمده است: جبهه اصلاح‌طلبان ایران اعلام می‌کند همانگونه که در گذشته بارها اعلام شده است کاندیدای اول این جبهه خاتمی است که البته در دیدار حضوری اعضای جبهه این تصمیم به اطلاع ایشان رسانیده شد و در صورت عدم حضور وی در صحنه انتخابات ۱۳۹۲ این جبهه از کاندیدای اجماعی مورد توافق همه تشکل‌ها و احزاب رسمی اصلاح‌طلبان حمایت می‌کند.

در صورتی که به هر دلیل موانعی برای اجماع حاصل شود جبهه اصلاح‌طلبان ایران از کاندیدای اختصاصی این جبهه جناب دکتر مصطفی کواکبیان، شجاع‌ترین نماینده اصلاح‌طلب مجلس هشتم، تحصیلکرده حوزه و دانشگاه، سیاستمدار صادق و مدیر مطبوعات و دبیرکل احزاب اصلاح‌طلب، استاد فقه سیاسی و علم سیاست و دیپلماسی، رزمنده و برادر شهید، دارای گفتمان اصلاح‌طلبانه و برنامه مدون حمایت خواهد کرد.

*خراسان

پيگيري جالب يک بانک درباره اختلاس 90 ميليوني

يکي از بانک هايي که در ماجراي فساد بزرگ بانکي نيز متحمل خسارات قابل توجهي شد، پس از آنکه متوجه خروج يکي از کارکنان شعب خود در جنوب کشور به خاطر اختلاس 90 ميليون توماني شد، اقدامات متعدد قضايي براي بازداشت اموال وي انجام داده و آن قدر موضوع را به طور جدي پيگيري کرده که پدر اين کارمند براي حفظ آبروي خانواده خود تاکنون مبلغ 36 ميليون تومان به بانک پرداخت کرده است.

دولت ساخت مترو را از وزارت راه گرفت

بر اساس ابلاغيه جديد يک مسئول ارشد دولتي به تعدادي از وزراي کابينه، مقرر شده است از اين پس دستگاه اجرايي موظف به احداث قطار حومه اي تهران به شهر جديد پرند از وزارت راه و شهرسازي گرفته شده و به وزارت کشور منتقل شود. بر اساس پيوست اين ابلاغيه، مواردي در خصوص عدم پيگيري جدي اين طرح توسط وزارت راه، مورد بررسي قرار گرفته و تاييد شده است.

*آرمان:

قالیباف استعفا می‌دهد

شنیده شد که یک عضور ائتلاف 1+2 در آستانه استعفا قرار دارد. دانا نوشت؛ با نزدیک شدن به زمان ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری، شهردار تهران نیز قصد دارد به زودی از سمت خود استعفا دهد. بر اساس اخبار رسیده، شهردار تهران به زودی از سمت خود استعفا می‌دهد و جایگزین وی نیز مشخص شده است. ظاهرا آقای "پ” جانشین قالیباف در شهرداری تهران خواهد بود.

نامزد ریاست جمهوری از ایران رفت

شنیده شد که هوشنگ امیراحمدی، که به دلال سیاسی آمریکا معروف است، بعد از آنکه متوجه شد کسی او را به عنوان نامزد ریاست جمهوری تحویل نمی‌گیرد، به آمریکا برگشت. افکارنیوز نوشت؛ وی اخیراً به ایران آمده و اعلام کرده بود برای حل مشکلات کشور احساس تکلیف می‌کند نامزد ریاست جمهوری شود.

دیدار وبلاگ نویسان برای جبران «‌زنده باد نهار»

شنیده شد که اتفاق‌های رخ داده در جریان میتینگ پنج شنبه گذشته دولت در استادیوم یکصدهزارنفری آزادی برای برگزارکنندگان آن، کمتر از یک شکست تبلیغاتی نبود. فردا نوشت؛ شعارهای «ناهار، ناهار» همان حاضران کم شمار در استادیوم آزادی و انتشار عکس‌هایی از حاشیه‌های برگزاری این مراسم، دولتی‌ها را به فکر انداخته تا با برپایی چند مراسم دیگر، این شکست خود را جبران کنند .

در همین راستا تصمیم گرفته شده که برنامه‌هایی با عنوان نشست با وبلاگ نویسان و حماسه حضور برای جبران ناکامی‌ها سازماندهی و برگزار شود. شنیده‌های خبرنگار ما از همایش وبلاگ نویسان در همین راستا حکایت دارد. بر این اساس دولت قصد دارد دوشنبه آتی دیداری را با 85 وبلاگ نویس برگزار کند که سخنران اصلی آن احمدی نژاد خواهد بود. در این جلسه علی نیکزاد، اسفندیار رحیم مشایی و غلامحسین الهام نیز حضور خواهند داشت.

هشدار مرعشی به نامزدهای ریاست جمهوری

شنیده شد که سخنگوي حزب كارگزاران مي گويد كسي نبايد در صلابت و قاطعيت شوراي نگهبان در زمينه بررسي صلاحيت نامزدهاي انتخابات ترديد كند. جهان نوشت؛ حسين مرعشي در مصاحبه با روزنامه دنياي اقتصاد گفته است: اصلا در صلابت روحانيت و شوراي نگهبان ترديدو تشكيك نكنيد.

 وي مي افزايد: اين نظام سه اصل دارد كه به اين سه اصل همه ما بايد توجه كنيم. اولين اصل نظام اين است كه حفظ نظام از اوجب واجبات است. اين را امام فرموده. دومين اصل نظام اين است كه ميزان، حال فعلي افراد است. حال فعلي افراد را هم تو تشخيص نمي دهي، طرف مقابلت تشخيص مي دهد. سومينش اين است كه نظام با هيچ كس عقد اخوت ندارد. 

پراید کیلویی 20 هزا تومان!

شنیده شد که در آستانه اعلام قیمت‌ جدید خودروها، جمعی از اعضای انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو دیروز در نشستی با بررسی مشکلات این صنعت در مورد راهکارهای حفظ تولید قطعه‌سازان و حل مسائل موجود به تبادل‌نظر پرداختند. عصر ایران نوشت؛ رضا رضایی، عضو هیأت مدیره انجمن قطعه‌سازان با بیان اینکه قیمت برخی کالاها افزایش زیادی را داشته است، گفت: محاسبات نشان می‌دهد که قیمت هر کیلو پراید 19 هزار و 800 تومان است در حالی که قیمت هر کیلو پیچ‌گوشتی کیلویی 50 هزار تومان است .وی با انتقاد از عملکرد برخی مدیران خودروساز، گفت: مدیران عامل شرکت‌های خودروساز به میزشان چسبیده‌اند و هر موضوعی که به آنها تحمیل شود، را قبول می‌کنند.
 
کشف تریاک با طعم دارچین

شنیده شد که رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان قم از کشف 50 کیلوگرم تریاک در بار دارچین یکدستگاه کامیون در استان خبر داد. منوچهر طالبی اظهار کرد: مأموران مبارزه با مواد مخدر این فرماندهی در راستای مبارزه با قاچاق مواد مخدر و مقابله با سوداگران مرگ موفق شدند روز گذشته حدود 50 کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک را کشف و ضبط کنند.

 وی بیان داشت: ماموران مبارزه با مواد مخدر، با کنترل محورهای ورودی استان به یک دستگاه کامیون مشکوک و به بازرسی از آن پرداختند. رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر قم افزود: در بازرسی به عمل آمده از این خودرو حدود 49 کیلو و 350 گرم مواد مخدر از نوع تریاک از لابلای بار دارچین کشف شد که در این خصوص راننده به همراه سرنشین خودرو دستگیر شدند.

علت انصراف محسن هاشمی از کاندیداتوری

شنیده شد که محسن هاشمی درباره دلایل کاندیداتوریش در انتخابات شورای شهر تهران اظهارکرد: آنچه مهم بود و باعث شد به سمت انتخابات شوراها بروم دلایلی همچون انصراف از کاندیداتوری از انتخابات ریاست جمهوری و اصرار برخی کارشناسان و همکاران بود چراکه بنده ابتدا قصد داشتم در باره انتخابات ریاست جمهوری تصمیم گیری کنم اما با توجه به افزایش تعداد کاندیداها و گذشتن آن از حد معقول که به سمت 40 – 50 رفته است و به قول حاج خانم؛ مادربنده؛ «هزار کاندیدا» شده است تصمیم گرفتم در حوزه انتخابات ریاست جمهوری فعالیتی نداشته باشم.

 وی یادآور شد: پس از انصراف برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری از طرف کارشناسان و غیر سیاسیون کشور مخصوصا حمل و نقلی‌ها فشارهای زیادی بود که با توجه به تجربه بنده در مترو و شهر تهران و اینکه 20 سال از فعالیت ‌های تخصصی و عمرانی من مربوط به حوزه حمل و نقل عمومی تهران است در انتخابات شوراها کاندیدا شوم.

وعده اختصاص ۲درصد از درآمدهای نفتی به خوزستان

شنیده شد که محمود احمدی‌نژاد اظهار کرد: دولت مصمم است که عدالت را اجرا کند. رئیس‌جمهور با اشاره به نگاه دولت به امر پیشرفت و آبادانی در استان خوزستان اظهار کرد: ان‌شاءا... در جلسه هیات دولت تصویب می‌کنیم که دو درصد از درآمدهای نفتی، علاوه بر بودجه‌های معمول، در راستای ایجاد اشتغال و حمایت از تولید جوانان استان خوزستان به این استان اختصاص داده شود.

 وی با تاکید بر اینکه «جوانان باید در راستای آبادانی پیشرفت این منطقه همت کنند»، به برخی تصمیمات و اقدامات دولت برای حل مشکلات شهرستان هویزه و پیشرفت آن اشاره کرد. احمدی‌نژاد به تاسیس دانشگاه صنعتی در این شهرستان اشاره کرد و گفت: قبلا دولت تصویب کرده بود که دانشگاه صنعتی در این شهرستان ایجاد شود ولی متاسفانه دستگاه مربوطه کوتاهی کرد ولی من به شما قول می‌دهم حتی یک روز از عمر دولت باقی مانده باشد، کارهای قانونی تاسیس این دانشگاه و مسائل مرتبط با بودجه آن انجام شود.

*تهران امروز:

روايت عسگراولادي از تجارت آلماني‌ها

اسدالله عسگراولادي تاجر سرشناس ايراني به زندگي نيوز گفت:پيش‌تر‌ها من رفتم لايپزيگ كارخانه بخرم. آنجا يك كارخانه ديدم لوازم پالايشگاه مي‌ساخت، رفتم كارخانه را ديدم. آن روز 800 ميليون تا يك ميليارد مارك قيمت كارخانه بود. به من گفتند چند مي‌خريد؟ گفتم من 500 ميليون مارك مي‌خرم. پول هم نداشتم، پز دادم. مي‌خواستم بدانم چه مي‌گويند.

 گفتند ما سوابقت را پرسيده‌ايم ما به شما مجاني مي‌دهيم، يك مارك. به خدا. قسم مي‌خورم. گفتم شرط‌تان چيست؟ گفت پنج هزار و 500 تا كارگر و مهندس را پنج سال نگه داريد. گفتم نه. آمدم حساب كردم ديدم كارخانه اگر درست كار نكند كارخانه پنج‌ساله اينها مي‌شود 600 ميليون مارك. اينطور اقتصاد را اداره مي‌كردند از خرابه‌ها.

دعواي 450 يورويي دو دستگاه مشهور

خراسان نوشت: بر اساس پرونده شكايتي كه هم‌‌اكنون توسط دو دستگاه اجرايي مشهور در حال پيگيري است، هر يك از طرفين، ديگري را متهم به هزينه كرد نادرست مبلغ 450 يورو بابت رزرو هتل در يكي از كشورهاي همسايه به منظور پيگيري يك پرونده اداري مي‌كنند. بر اساس محتويات اين پرونده، كارشناس مذكور در زمان مقرر به كشور مذكور مسافرت نكرده و همين موضوع باعث شده مبلغ فوق توسط هتل ضبط شود. دستگاه ديگر نيز مدعي است برنامه‌ريزي اين سفر نادرست بوده و آنها از ابتدا مخالفت خود را اعلام كرده بودند.

كيفرخواست جديد براي متهم رديف اول كهريزك

سيدحسن كمالي وكيل خانواده كامراني درخصوص صحبت‌هاي حيدري‌فر در حاشيه سومين جلسه دادگاه كه اتهامات را به گردن گرفته و دادستان سابق را بي‌تقصير در اين اتفاقات معرفي كرده بود نيز گفت: اين موضوع اتفاق جديدي نيست و دادسرا با توجه به اين صحبت‌ها اتهاماتي را به متهم رديف اول تفهيم و براي او كيفرخواست صادر كرده است.

وي درباره مرخصي سعيد مرتضوي در زمان اتفاقات كهريزك اظهار داشت: در اين خصوص دادگاه تصميم‌گيري خواهد كرد.در صورتي كه ادعاي وي درست باشد هم مسئوليت اين اتهامات متوجه او شده است. وي به مهر گفت: براي متهم رديف اول پرونده درخصوص قتل مرحوم كامراني كيفرخواست به اتهام معاونت در قتل صادر شده بود كه اولياي دم روح‌الاميني و جوادي فر به موضوع اعتراض كرده و خواستار تفهيم اتهام معاونت در قتل به متهم در ارتباط با قتل فرزندان‌شان شدند.

انتقاد كرباسچي به سليمي‌نمين

غلامحسين كرباسچي، دبيركل حزب كارگزاران سازندگي ايران در مورد اين تحليل سليمي‌نمين كه روحاني براي آماده كردن فضا براي ورود هاشمي رفسنجاني در انتخابات فعاليت‌هاي خود را آغاز كرده،به زندگي نيوز گفت: اين نظر آقاي سليمي‌نمين است. ما تا آنجايي‌ كه مي‌دانيم آقاي هاشمي قصد ورود ندارد؛ حالا اگر به آقاي سليمي‌نمين از غيب وحي شده، بحث ديگري است.

توهيني آشكار به شعور عموم

پرويز كاظمي وزير معزول دولت نهم در گفت‌وگو با عصرايران تاكيد مي‌كند كه دولتي‌ها به دليل عملكرد بد خود نمي‌توانند شانسي براي موفقيت در انتخابات داشته باشند.

وي درباره شاخصه‌هاي كارآمدي مي‌گويد: اولين فاكتوري كه كانديداهاي انتخاباتي بايد از آن بهره‌مند باشند اين است كه مسائل را با سياست دنبال كنند، نه اينكه سياسي ببينند. چون در اين صورت است كه سه پله لازم طي مي‌شود. بايد در وهله اول مهار، در دومين گام كاهش و در ‌‌‌‌نهايت پيشرفت حاصل ‌شود.

به عنوان مثال، آمار معوقات بانكي بر اساس چيزي كه اعلام مي‌شود ۸۰ هزار ميليارد تومان است كه نشان مي‌دهد اقتصاد مملكت لنگ مي‌زند كه اگر كسي بتواند اين شرايط بد را مهار كند و آمار فوق را به مرور پايين بياورد، مي‌تواند منتظر اين باشد كه چهره‌اي موفق خوانده شود.وي گفت:نكته مهم اين است كه طوري عمل نكنيم كه مثلا ۲۰‌سال ديگر به ما و تصميماتي كه گرفته‌ايم، بخندند.

به همين دليل يكي از موارد مهم اين است كه خواسته‌هاي مردم را در اولويت قرار بدهيم و كارها را كار‌شناسانه انجام بدهيم و هرگز دنبال اين نباشيم تا با وعده‌هاي دروغين افكار عمومي را فريب بدهيم. مثلا وقتي همه مي‌دانند كه رشد اقتصادي منفي است، طرح ايجاد دو و نيم ميليون شغل فقط مي‌تواند توهيني آشكار به شعور عموم تلقي شود.

كاظمي افزود:به همين دليل است كه معتقدم مركز آمار كشور بايد از دايره دولت خارج شود تا بتواند روشنگري كند. چون رساندن اطلاعات خيلي مهم و تاثيرگذار است. برداشت من اين است كه اگر ما اطلاعات درستي ندهيم، مردم به سراغ بيگانه‌ها خواهند رفت كه به آنها هم اين فرصت را مي‌دهد تا هر آنچه مي‌خواهند به ذهن جامعه تزريق كنند.

وي پيش‌بيني كرد: تصور من بر اين است كه دولتي‌ها علاقه زيادي به وارد شدن به انتخابات دارند، ولي آنها هيچ شانسي براي موفقيت ندارند. چون آنها هيچ محبوبيتي در جامعه ندارند و همچنين بايد اين را در نظر داشت كه افراد دولتي قدرت تحليل ندارند و كمتر ديده شده است كه آنها نظراتي كار‌شناسي را ارائه بدهند و مردم را به اين نتيجه برسانند كه مي‌توانند كارايي خوبي داشته باشند.

شخص محوري يعني «د‌يكتاتوري»

برخي جريانات خاص سياسي اين روزها مي‌گويند هاشمي و خاتمي سياسيوني هستند كه كانديداتوري شان مي‌تواند به تحقق حماسه سياسي منجر شود! در واكنش به اين فضا‌سازي عماد افروغ در گفت‌وگو با «قانون» با انتقاد از اينگونه موضع‌گيري‌هاي بي‌مبنا، تحقق حماسه سياسي و مشاركت حداكثري را وابسته به حضوراشخاص نمي‌داند و معتقد است كه انتخابات قائم به شخص نيست.

 او شخص محوري را ترجماني از ديكتاتوري خواند و گفت: «در دموكراسي شخص ملاك نيست‌، در اسلام هم شخص ملاك نبوده و تاريخ اسلام اين را نشان مي‌دهد.» وي اضافه كرد: «انقلاب اسلامي‌آمد كه جاي شاهنشاهي را بگيرد. قبلا هويت با شاه تعريف مي‌شد اما با انقلاب اسلامي‌قرار شد هويت با اصول اسلامي‌تعريف شود.»

 افروغ يكي از مشكلات اساسي را شخصي نگاه كردن به اين مقوله و ديد جرياني نداشتن دانست و افزود:«شخصي نگاه كردن چه با مارك و نقاب شاهنشاهي و استبدادي و حتي ديني و چه با مارك دموكراسي، مردود است.» افروغ در ادامه، كانديدا شدن را حق هركسي كه ملتزم به گفتمان انقلاب و قانون اساسي است‌، دانست و اضافه كرد:«چون جامعه ما قطبي نيست‌، اگر حضور حداكثري را مي‌خواهيم بايد اجازه ورود كانديداهاي متكثر داده شود.

ما صفر و يك سياسي و اقتصادي نيستيم. ما جامعه طيفي هستيم و در اين جامعه جريانات سياسي متنوعي وجود دارد. تمام اقشار بايد به‌راحتي بتوانند كانديداي خود را عرضه كنند و ناظران هم با سعه صدر با آنها برخورد كنند تا شاهد حضور حداكثري مردم باشيم.»

*ابتکار:

جليلي: اگر بيايم، مستقل مي‌آيم

دبير شوراي عالي امنيت ملي شنبه شب در جمع حاميان و اعضاي ستاد مردمي خود تاکيد کرد در صورت حضورش در انتخابات کانديداي هيچ حزب، گروه و جبهه اي نخواهد بود و به صورت مستقل در انتخابات شرکت مي‌کند.به گزارش مهر، سعيد جليلي در اين ديدار با اشاره به انتخابات پيش رو در توصيه اي به مسئولان ستاد و حاميان خود اظهار داشت: به هيچ وجه در رقابت انتخاباتي رقباي خود را تخريب نکرده و در هر شرايطي رعايت اخلاق را مدنظر داشته باشيد.

جليلي همچنين در جمع حاميان خود اعلام کرد که حضورش بستگي به شرايط و اقتضائات جامعه دارد.دبير شوراي عالي امنيت ملي در جمع حاميان خود همچنين اظهار کرد: در صورت حضورم در انتخابات کانديداي هيچ حزب، گروه و جبهه اي نخواهم بود و به صورت مسقل حاضر خواهم شد.همچنين يک منبع اگاه نزديک به جليلي با اشاره جدي شدن حضور وي در انتخابات گفت: وي در حال تدوين برنامه هايش براي انتخابات و دولت يازدهم است.

چاپ کتاب تبليغاتي يک نامزد رياست جمهوري

 زندگي نيوز نوشت:در حالي که مدت زمان دو ماه تا زمان برگزاري انتخابات رياست جمهوري و بيش از يک ماه تا آغاز تبليغات انتخاباتي باقي مانده است، يکي از کانديداهاي احتمالي انتخابات اقدام به انتشار کتابچه تبليغاتي خود کرد.در اين کتابچه که عکس اين کانديداي احتمالي بر روي آن نقش بسته است، زندگينامه و شعارهاي اين نامزد انتخاباتي به چشم مي‌خورد.

همچنين بخش اعظم اين کتابچه تبليغاتي که در بيش از 40 صفحه منتشر شده است، مربوط به سرفصل برنامه‌هاي اين نامزد انتخاباتي در حوزه‌هاي مختلف است. نکته جالب توجه آن است که اين نامزد انتخابات رياست جمهوري در کتابچه تبليغاتي مزبور از «قانون مداري» به عنوان يکي از شعارهاي اصلي خود يادکرده است؛با اين حال وي در اقدامي زودهنگام و خلاف قانون کتاب شعارها و برنامه‌هاي تبليغاتي خود را رونمايي و منتشر کرده است.

*جمهوری:

گوینده اخبار از عذاب وجدان استعفا داد!

خانم "ايمان عياد" گوينده فلسطيني اخبار در شبكه خبري الجزيره از اين شبكه استعفا داد. او پس از استعفاي خود گفت: "وجدانم اجازه نمي‌دهد در رسانه‌اي كار كنم كه سهم به سزايي در ريختن خون مردم عرب مشاركت كرده است". از آغاز انقلاب‌هاي عربي تاكنون گويندگان سرشناس متعددي از كانال‌هاي خبري الجزيره و العربيه بخاطر مواضع غيرانساني و فتنه‌افكنانه آنها در كشورهاي عربي استعفا دادند و جذب شبكه‌هاي خبري معتدل شدند و يا اقدام به راه‌اندازي شبكه خبري مستقل كردند.

شوراي شهر یا باشگاه بازيگران و ورزشكاران!

بيش از 150 هزار نفر براي رقابت در انتخابات شوراها ثبت نام كرده‌اند. نكته قابل تأمل اينست كه در تهران تعداد زيادي از بازيگران سينما و فوتباليست‌ها و ساير ورزشكاران هم براي عضويت در شوراي اسلامي شهر تهران، داوطلب شده‌اند. به نظر مي‌رسد شوراي شهر تهران قرار است به باشگاه بازيگران و ورزشكاران تبديل شود!

مشايي :احمدي نژادی بودن به يك افتخار جهاني تبديل شده است

 اسفنديار رحيم مشايي با تأكيد بر اينكه "احمدي نژادي بودن به يك افتخار جهاني تبديل شده است"، گفت: امروز در جاي جاي دنيا نشانه‌هاي فراواني از مهر و اميد ملت‌هاي آزاده و مستقل دنيا نسبت به رئيس جمهوري كشورمان ديده مي‌شود. اسفنديار رحيم مشايي روز يكشنبه پس از بازگشت از سفر ونزوئلا در گفت و گو با خبرگزاري دولتي ايرنا افزود: "بسياري از سياست بازان و سياسي نويسان اصل را بر فاسد، جاسوس و منحرف بودن افراد مي‌گذارند و درصورتي كه خلافش هم ثابت شد، بار ديگر تلاش مي‌كنند تا حرف خود را با سندسازي و جعل دليل و برچسب تهمت اثبات كنند!" جالب است كه چنين بداخلاقي‌هائي در 8 سال اخير بيش از هر زمان ديگري توسط خود مسئولان دولتي دامن زده شده و به يك رويه تبديل گردیده است.


برچسب ها: ویژه ، باشگاه ، شبانه ، روزنامه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار