یک کارشناس سیاست خارجی گفت: معارضین تروریست در سوریه عمدتا در حاشیه‌های شهرهای این کشور مستقر هستند و این مهم به دلیل قدرت ارتش سوریه بوده بنابراین اجازه گسترش فعالیت‌های تروریستی به معارضین داده نمی‌شود.

"جعفر حق‌پناه" در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران با اشاره به اعلام رسمی تبعیت جبهه النصره سوریه از رهبر گروه تروریستی القاعده گفت: اين همکاري سياسي و تبليغاتي مي‌تواند به ضرر جبهه النصره تمام شود چراکه القاعده یک گروه تروریستی شناخته شده در جهان به شمار می‌رود و همین امر در حمایت‌های غرب از جبهه النصره تاثیرگذار خواهد بود.

وي ادامه داد: معارضین تروریست در سوریه عمدتا در حاشیه‌های شهرهای این کشور مستقر هستند و این مهم به دلیل قدرت ارتش سوریه بوده بنابراین اجازه گسترش فعالیت‌های تروریستی به معارضین داده نمی‌شود.

اين کارشناس سیاست خارجی در پايان خاطرنشان کرد: کشور سوريه داراي ارزش ژئوپولتيکي بالایی بوده بنابراین نقش مهمی در معادلات منطقه‌ای داشته از این رو گروه‌های مخالف و تروریست سعی دارند با همکاری یکدیگر موقعیت این کشور را تحت‌الشعاع قرار دهند.

گفتنی است؛ جبهه النصره سوریه که یک گروه سلفی مخالف دولت این کشور است به طور رسمی با ایمن الظواهری، رهبر القاعده بیعت کرده و به این ترتیب رسما به یکی از شاخه‌های القاعده تبدیل شده است.

انتهای پیام/
برچسب ها: سوریه ، القاعده ، النصره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار