فرماندار اردبیل گفت: بیش از 612 نفر در شهرستان اردبیل کاندیدای چهارمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا شدند.

کاظم دبیر امروز در گفت‌و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل افزود: با توجه به اینکه مهلت ثبت نام تا ساعت 12 دیروز تمدید شده بود روز شلوغ و پر ترافیکی را در ثبت نام کاندیداهای شهر و روستا سپری کردیم و در یک جمع‌بندی در شهرها و روستاهای شهرستان اردبیل بیش از 612 نفر برای راهیابی به پارلمان محلی ثبت نام کردند.

وی خاطرنشان کرد: از این تعداد 20 نفر خانم با تحصیلات مختلف هستند که در شهرهای اردبیل، هیر و روستاها برای عضویت در شوراهای اسلامی ثبت نام کرده‌اند.

فرماندار اردبیل همچنین گفت: در یک تفکیک دیگر در مجموع 523 نفر برای عضویت در شوراهای روستایی و 189 نفر برای عضویت در شوراهای شهرهای اردبیل ثبت نام کرده‌اند.

دبیر تعداد ثبت نام شدگان در شهرستان اردبیل را برای راهیابی به جمع 13 عضو اصلی شورای شهر حدود 177 نفر اعلام کرد و افزود: 12 نفر از این تعداد بانوان کوشایی هستند که همت کرده‌اند تا در پارلمان محلی به مردم ارائه خدمات کنند.

وی با بیان اینکه انتخابات در 31 روستای هیر، 45 روستای بخشداری مرکزی و 11 روستای ثمرین برگزار می‌شود، تاکید کرد: در مجموع انتخابات شوراهای دور چهارم در 87 روستای شهرستان اردبیل 24 خرداد ماه همزمان با انتخابات ریاست جمهوری برگزار می‌شود.

فرماندار اردبیل ثبت نام شدگان در هیر را 12 نفر اعلام کرد و گفت: امیدواریم با مشارکت بالای مردم انتخابات پر شور و نشاطی را روز 24 خرداد ماه شاهد باشیم تا یک‌بار دیگر حیرت جهانیان از نمایش دموکراسی واقعی و مردم سالاری دینی جلوه‌گری کند.

دبیر در ادامه از تمهیدات در نظر گرفته شده و مطلوب برای برگزاری یک انتخابات کم دغدغه خبر داد و یادآور شد: با بررسی صلاحیت کاندیداها تلاش می‌کنیم در مهلت مقرر کاندیداهای نهایی رقابت برای راهیابی به پارلمان محلی را در دور چهارم اعلام کنیم/س 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.