مرد تبهکار در مرخصی 20 روزه از زندان ، دوباره زورگیری های خود را از سر گرفت و آخرین طعمه اش را تا یک قدمی مرگ پیش برد.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران، هفته گذشته فردی با مراجعه به کلانتری 206 بومهن اعلام کرد :چند روز پیش دامادمان در مسیر بازگشت به منزلش در خیابان سراج ، به عنوان مسافر سوار یک دستگاه خودرو پرايد مشکي رنگ شد که به گفته خودش در بين راه و از سوی سرنشینان پراید با چاقو مورد زورگیری قرار گرفته و سرنشینان پراید پس از بردن وی به سمت بومهن و با وجود سرقت تمامی وجوه نقد و گوشی تلفن همراهش ، وی را با ضربات متعدد چاقو از ناحیه کمر و شکم مجروح و پس از پیاده کردن وی از ماشین متواري شدند  .
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "زورگیری" و به دستور بازپرس شعبه هشتم دادسرای ناحیه 27 تهران ، پرونده برای رسیدگی تخصصی در اختیار کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .
با آغاز رسیدگی به این پرونده ، کارآگاهان به تحقیق از فردی پرداختند که جوان مالباخته را در حالیکه خون زیادی از وی رفته بود ، در کنار دیوار محل سکونتش در منطقه "سیاه سنگ" پیدا و بلافاصله موضوع را به پلیس و اورژانس اطلاع داده بود .
این شخص در اظهارات خود به کارآگاهان گفت : داخل منزل بودم که صدای ناله ای توجه مرا به بیرون از خانه جلب کرد . به بیرون از خانه آمده و مشاهده کردم که یک نفر روی زمین افتاده و در حال ناله کردن است . پیش از خروج از خانه نیز ، صدای حرکت خودرویی را شنیدم که به سرعت محل را ترک کرده اما موفق به دیدن آن نشدم . شخص مجروح پس از دیدن من عنوان داشت که سرنشینان یک دستگاه خودرو پراید اموالش را از وی زورگیری کرده و پس از آنکه او را با چاقو زده اند ، در این محل از ماشین پیاده و متواری شده اند .
تحقیقات از مالباخته در شرایطی از سوی کارآگاهان اداره پنجم آغاز شد که برابر نظریه پزشکی قانونی شدت جراحت های وارده ناشی از 5 ضربه جسم تیز به گونه ای بوده که باعث پارگی روده بزرگ و پارگی کبد شده و در صورتیکه سریعا تحت عمل جراحی و اقدامات پزشکی قرار نمی گرفت ، باعث مرگ او می شد .
مالباخته در اظهارات خود و در خصوص نحوه زورگیری از وی ، به کارآگاهان گفت : شامگاه 23 فروردین بعد از تعطیل شدن محل کار و به قصد رفتن به منزل ، در ابتدای خیابان سراج ـ واقع در شرق تهران ـ سوار یک دستگاه خودرو پراید تیره رنگ شدم اما زمانیکه ماشین به ابتدای خیابان 196 تهرانپارس رسید ، ناگهان راننده به سمت خیابان 196 تغییر مسیر داد . در حالیکه در صندلی عقب پراید نشسته بودم ، با چاقو و از سوی سرنشینان مورد حمله قرار گرفتم . پس از سرقت تمام اموالم شامل چند عابر بانک ، 400 هزار تومان وجه نقد ، دو دستگاه گوشی تلفن همراه و یک فقره چک حامل به مبلغ 5 میلیون و 500 هزار تومان ، مرا در منطقه سیاه سنگ رها کردند که در آنجا فردی که متوجه ناله های من شده بود از خانه اش خارج و بلافاصله با اورژانس و 110 تماس گرفت که از سوی اورژانس به بیمارستان امام حسین (ع) منتقل شدم .
کارآگاهان اداره پنجم در ادامه رسیدگی به این پرونده ، به بررسی حساب های عابر بانکی مالباخته پرداخته و اطلاع پیدا کردند که سارقان پس از ارتکاب سرقت اقدام به برداشت وجه نقد از حساب های مالباخته کرده اند . بلافاصله شعبه بانکی در گیلاوند شناسایی شد و در بررسی فیلم دوربین های مداربسته، تصاویر یکی از مجرمان سابقه دار به نام بابک 29 ساله مورد شناسایی قرار گرفت .
بررسی سوابق "بابک " نشان داد که وی دارای سوابق متعدد دستگیری به اتهام ارتکاب جرایم مختلف "نزاع و درگیری" ، "سرقت" ، "آدم ربایی" ، "جعل" بوده و آخرین بار در سال 1390 به اتهام "حمل و نگهدای موادمخدر" دستگیر و روانه زندان شده است .
با شناسایی هویت دقیق بابک ، کارآگاهان اداره پنجم در ادامه تحقیقات اطلاع پیدا کردند که وی در زمان ارتکاب سرقت به صورت موقت و با گرفتن مرخصی از زندان خارج شده و در طول مرخصی 20 روزه ای که در خارج از زندان بوده اقدام به سرقت از مالباخته کرده بود. بلافاصله هماهنگی های قضایی انجام و متهم در اختیار اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .
متهم پس از انتقال به اداره پنجم در اظهارات اولیه خود ، همانند دیگر سارقان منکر هرگونه زورگیری و سرقت شد اما پس از مواجهه حضوری و شناسایی از سوی مالباخته و همچنین مشاهده تصاویر بدست آمده از دوربین های مداربسته بانکی ، به ناچار لب به بیان حقیقت  گشود و به زورگیری از مالباخته و معرفی همدست خود به نام "صابر . ح" 27 ساله اعتراف کرد .
با شناسایی هویت و مخفیگاه "صابر . ح" در بومهن ، او نیز سرانجام در مورخه 29 فروردین دستگیر و به زورگیری و استفاده از سلاح سرد در حین ارتکاب سرقت اعتراف کرد . صابر در اظهارات اولیه خود به کارآگاهان و در خصوص چگونگی سرقت گفت :  بابک گردن مسافر را گرفت و به سمت پایین برد و من نیز چاقو را پشت مسافر گذاشتم . وقتی مسافر قصد مقاومت داشت ، چاقو را در بدن او فرو کرده و پس از سرقت ، او را به کمک بابک از ماشین بیرون انداختیم .
سرهنگ کارآگاه علی غیاثوند ، معاون مبارزه با سرقت های خاص  پلیس آگاهی تهران بزرگ ، در ادامه اعلام این خبر گفت : با توجه به اعترافات صریح متهمان ، قرار بازداشت موقت و همچنین دستور انتشار تصاویر متهمان از سوی بازپرس پرونده صادر شده است . به همین خاطر از تمام مالباختگان و شکات احتمالی که موفق به شناسایی تصاویر متهمان شدند دعوت می شود تا برای طرح و پیگیری شکایات خود به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند. همچنین از کلیه شهروندان که موفق به شناسایی تصاویر متهمان شده و اطلاعاتی در خصوص جرایم ارتکابی و دیگر اقدامات غیر قانونی آنها دارند نیز درخواست می شود تا هرگونه اطلاعات خود را از طریق شماره تلفن های 51055605 و 51055237 در اختیار کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دهند./

برچسب ها: تبهکار ، مرخصی ، زندان ، دست ، جنایت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار