راديو تولد 73 سالگي اش را جشن مي گيرد .

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومي رسانه ملي ؛ فردا چهارم ارديبهشت سالروز تاسيس راديو است . به همين مناسبت جشني با حضور مديران و كاركنان اين رسانه برگزار مي شود .

73 سال از تاسيس راديو مي گذرد و اين رسانه از يك شبكه چند ساعته با برنامه هاي محدود امروزه به رسانه اي با شبكه هاي متنوع و صدها  ساعت برنامه در روز بدل شده است . اين رسانه با سياستگذاري هاي پويايي كه براي آن در نظر گرفته شده موفق شده است بخش زيادي از مخاطبان رسانه ها را به خود جلب كند و امروزه كمتر كسي را مي توان يافت كه به نوعي به يكي از شبكه هاي راديويي وابسته نشده باشد .

اين رسانه شنيداري در بدو تأسيس دو فرستنده موج متوسط و موج‌كوتاه داشت و براي پخش برنامه‌هاي خود از يك استوديو در محل اداره بي‌سيم استفاده مي‌كرد . اولين فرستنده عمومي راديو در ايران در 4 ارديبهشت 1319 در تهران با نام «راديو تهران» آغاز به كار كرد . 

در سال 1327يك فرستنده در اختيار راديو قرار گرفت و يك استوديوي كوچك در ميدان ارگ براي پخش اخبار ساخته شد. در سال 1336 نام «راديو تهران» به «راديو ايران» تبديل و بعدها در جنب راديو ايران فرستنده دومي بنام راديو تهران نيز مشغول به كار شد كه در آغاز تنها موسيقي از آن پخش مي‌شد. 

از سال 1325تا 1338  به مرور هر استاني براي خود (زير نظر اداره كل انتشارت و راديو) اقدام به تأسيس راديو كرد. پس از انقلاب اسلامي در سال 1357، نام سازمان راديو تلويزيون ملي ايران تبديل به صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران شد .اين رسانه پس از انقلاب شكوفا تر شد و تنوع شبكه ها و گسترش دامنه امواج آن به سراسر جهان ، از دستاوردهاي پس از انقلاب اين رسانه پر مخاطب بوده است ./ي2 
برچسب ها: رادیو ، سالروز ، تولد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.