با توجه به ظرفيت وارداتي بورس کشور که 85 ميليارد تومان است، يک سرمايه گذار به راحتي مي تواند بورس کشور را در اختيار خود قرار دهد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران؛ دواني رئيس هيئت مديره موسسه حسابرسي و خدمات مالي رايارايان در دهمين نشست صبحانه کاري بازار سرمايه که با محوريت نقش و سهم بازار سرمايه در سال حماسه اقتصادي برگزار شد، گفت: وضعيت بانک هاي کشور چندان خوشايند نيست، زيرا 120 درصد سپرده هايشان را وام مي دهند.
وي ادامه داد: ظرفيت و ارزش بورس کشور 85 ميليارد تومان است، يعني يک سرمايه گذار خارجي به راحتي توان به دست گيري بورس کشور را دارد.
دواني ادامه داد: بازار سرمايه کشور شکننده است و مسئولان بازار سرمايه بايد نظارت دقيق و جامعي داشته باشند، اما اکنون نظارتي در بازار وجود ندارد.
وي اضافه کرد: با افزايش و کاهش شاخص ها، وضعيت بازار سرمايه و اقتصاد ما بهبود نمي يابد. افزايش شاخص مهم نيست، بايد با اعتمادسازي زمينه سرمايه گذاري مردم را در بورس فراهم کنيم.
وي افزود: بازده بورس هاي دنيا بيش از بورس کشورمان است و اقتصاد شوخي بردار نيست و بايد با استفاده از ظرفيت هاي بسيار و بالقوه کشورمان، در جهت رشد گام برداريم.
دواني تصريح کرد: افزايش فارغ التحصيلان، موقعيت هاي جغرافياي کشورمان يک امتياز بسيار خوبي است که در کشور ناديده گرفته شده است.
وي خاطرنشان کرد: حجم و افزايش نقدينگي در کشور ويرانگر است که بايد به اين امر توجه ويژه اي شود./س
برچسب ها: سرمایه گذار ، توان ، بورس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار