معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت: توجه به محیط زیست، در دین اسلام و تاریخ این کشور نهادینه شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان، محسن رنجبر، در همایش روز جهانی "زمین پاک" که با "شعار آب پاک، خاک پاک و انسان سالم" و در کتابخانه مرکزی اصفهان برپا شد، بیان داشت: در حالی که تنها 50 سال از طرح بین‌المللی روز جهانی زمین پاک می‌گذرد، این اصل در اعتقادات دینی و مذهبی مردم ایران ریشه‌ای و کهن است.

وی گفت: آیه هفت سوره کهف خود نمونه بارز توجه به یک نوع "زیستن پاک" است.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان ادامه داد: تمامی برنامه‌ریزی‌های شهری دوران شیخ بهایی، مبتنی بر در نظر گرفتن مسائل زیست محیطی بوده است.

رنجبر با اشاره به خدمات گران بهای پیشینیان در توجه به مسائل زیست محیطی، تاکید کرد: گذشتگان همواره خود را امانت دار آیندگان می‌پنداشتند و این موضوع رمز موفقیت آنها بوده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر شهر اصفهان، از نظر پاکیزگی در رده نخست کشور قرار دارد، افزود: همکاری مردم نقش مهمی در دستیابی به این رتبه داشته است.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان با تاکید بر اینکه قانون حفظ و گسترش شهرداری اصفهان با دقت به راه خود ادامه می‌دهد، اظهار داشت: در 10 سال گذشته، سرانه فضای سبز اصفهان از 14.5 متر به 27 مترمربع رسیده است.

رنجبر گفت: افزایش ایستگاه‌های بازیافت در سطح شهر اصفهان تأثیر فراوانی در فرهنگ‌سازی عمومی برای توجه بیشتر به امور زیست محیطی داشته است.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان در مورد برخی از مشکلات پیش روز این سازمان، با بیان اینکه برخی از پارک‌های محلی شهرداری ، طبق حکم مراکز قضایی از بین رفته است، اظهار داشت: با اینکه با "دستگاه قضا" تعامل خوبی داریم با این حال برخی از احکام مشکلات زیادی را برای اهداف زیست محیطی شهرداری به وجود می‌آورد.

رنجبر با اشاره به منطقه طبیعی کوه صفه اصفهان گفت: ساخت "هتل"‌ در این مکان، به هیچ عنوان توجیه پذیر نیست.

وی همچنین توجه بیشتر دولت را به کارخانه زباله‌سوز خواستار شد./س

برچسب ها: اصفهان ، روز زمین ، پاک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.