فرمانده سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان گفت: با درایت و اقدام به موقع و سریع نیروهای انتظامی توطئه اشرار مسلح در چابهار با كشته و دستگیری اشرار خنثی شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران زاهدان ، سردار پاسدار سید حسن مرتضوی با اشاره به اینكه در عملیات درگیری مسلحانه روز گذشته در چابهار هماهنگی و تعامل مناسبی بین نیروهای انتظامی ، نظامی ، امنیتی و سپاه و بسیج بود افزود: این هماهنگی باعث شد در این درگیری به هیچكدام از شهروندان مستقر در محدوده درگیری آسیبی وارد نشود.

وی با تقدیر از همكاری مناسب اقشار مختلف مردم ، شیعه و سنی ، بلوچ و فارس با نیروهای نظامی و امنیتی خاطر نشان كرد: همكاری و همدلی مردم پشتوانه اصلی نظام و نیروهای نظامی و امنیتی است كه باعث شكست همه توطئه های دشمنان علیه ایران اسلامی شده است.

مرتضوی با اشاره به مخالفت های آمریكا با احداث خط لوله صلح و همچنین افزایش تبادلات اقتصادی و به ویژه انرژی ایران با كشورهای همسایه تاكید كرد: افزایش موفقیت ایران در جلب همكاری های منطقه ای با عراق ، سوریه و پاكستان در حوزه انتقال و ترانزیت انرژی باعث افزایش اقدامات اشرار در منطقه شده است.

فرمانده سپاه سلمان سیستان ‌و بلوچستان گفت: برنامه سپاه توسعه امنیت و پایداركردن و بومی‌سازی آن است و در همین زمینه در سیستان ‌و بلوچستان آحاد مردم و سران طوایف در ایجاد امنیت مشاركت دارند.

وی افزود: استكبار جهانی هیچ زمان دست از مناقشات و درگیری بر نمی‌دارد و دچار این توهم شده كه می‌تواند در سیستان ‌و بلوچستان به اهداف شوم خود برسد.

وی مسائل معیشتی، خدماتی و اشتغالزایی را از مهم‌ترین دغدغه های سپاه در مناطق جنوب شرق كشور ذكر كردو گفت: سپاه برنامه‌هایی را در این زمینه در دستور كار دارد و هر ساله اقدامات سپاه در این زمینه گسترده‌تر می‌شود.

نیروهای انتظامی شهرستان چابهار روز سه شنبه برای دستگیری تعدادی از اشرار مسلح مستقر در ساختمانی در پشت بیمارستان امام علی (ع) اعزام شدند كه با تیراندازی اشرار استوار دوم «محمد شهبازی» جمعی پلیس امنیت چابهار از ناحیه قفسه سینه مورد اصابت گلوله قرار گرفت و به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

در ادامه این عملیات كه ماموران انتظامی مجبور به درگیری و پاسخ آتش سارقان مسلح شدند، چهار شرور كشته و دو تن دیگر بازداشت شدند.

در این درگیری كه به مدت چند ساعت به طول انجامیده است مقادیر زیادی سلاح و مهمات از این اشرار كشف و ضبط شده است./س

برچسب ها: خنثی ، توطئه ، اشرار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.