معاون پژوهش و فناوري وزارت علوم گفت: با مدیریت حرفه ای در حوزه ارتباطات وفناوری اطلاعات (IT ) در دانشگاه ها و مراکز علمی کشور ،هزینه های مادی و معنوی در دانشگاه ها و مراکز علمی كاهش پيدا مي كند.

به گزارش خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران مستقر در محل، محمد مهدي نژاد نوري، معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم افزود: رتبه بندی علمی کشور دارای شاخصه هایی است که در رتبه بندی های بین المللی وجود ندارد چراکه تلقی ما از رشد و پیشرفت ترکیب دنیا و آخرت بوده و تعالی انسانی را به دنبال دارد.

وي در نخستین همایش مدیران فناوری علمی کشور كه در دانشگاه تربیت مدرس برگزارشد، اضافه كرد: کشورهای غربی تنها شاخص رشد و پیشرفت علمی را شاخص های اقتصادی تلقی می کنند.

 مهدي نژاد نوري با مقایسه شاخص های رشد علم و فناوری در داخل و خارج از کشور اظهارداشت: ما نمی خواهیم شاخص های کشورهای غربی رابرای رشد توسعه درنظرداشته باشیم چرا که شاخص های رشد چنین کشورهایی تنها شاخص های اقتصادیست و این درحالیست که ما رشد شاخص های اقتصادی بدون عدالت را نمی پذیریم.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات وفناوری با بیان اینکه شاخص های سنجش پیشرفت علمی در غرب ثابت است اظهار داشت: این درحالیست که دانشگاههای یک کشور و منطقه به منزله اجزای یک محیط برای رسیدن به اهداف یک جامعه هستند.

وی ادامه داد: نهادهای بین المللی از جمله یونسکو (که زیر نظر سازمان ملل متحد فعالیت می کند) و نیز آیسسکو (که زیرمجموعه سازمان کنفرانس اسلامی است) ملاک های ثابتی برای سنجش رشد علمی یک کشور ندارند.

مهدي نژاد نوری در يادآور شد: در حال حاضر شبکه علمی کشور، شبکه آزمایشگاه های علمی ایرنا، پایگاه اطلاعاتی علمی کشور، سامانه مکانیزه اداره امور دانشگاه ها (ERP) بر بستر فناوری اطلاعات وارتباطات به جامعه علمی کشور ارایه می شود.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم خاطر نشان كرد: پیشنهاد بنده اين است كه مدیران فناوری اطلاعات مراکز علمی کشور به ارایه خدمات بی سابقه بپردازند تا از این طریق علاقمندی هر چه بیشتر در استفاده از این خدمات را ایجاد کنند./س
برچسب ها: پژوهش ، معاون ، آی تی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار