دبير انجمن صنايع نساجي ايران، گفت: با توجه، حمايت و سرمايه گذاري در زمينه پلي استر مي توانيم جزء برترين هاي آسيا و حتي دنيا بشويم.

عليرضا حائري در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، در مورد مصرف ساليانه پلي استر در جهان افزود: طبق پيش بيني ها 80 ميليون تن پلي استر در دنيا توليد مي شود و پلي استر در حال تبديل شدن به اولين ليف پرمصرف جهان است.
تمام کشورهاي دنيا درصدد هستند توليد پلي استر را سالانه به 80 ميليون تن برسانند که در حال حاضر اين صنعت در حال تبديل به اولين و برترين ليف پرمصرف در اکثر کشورها است.
وي تصريح کرد: با توجه به مخازن عظيم نفت، گاز و پتروشيمي در کشور و پلي استر که از محصولات پتروشيمي است و مواد اوليه آن در کشور به وفور موجود است و ميت هاي بالايي هم دارد که ما مي توانيم از قطب هاي مهم توليد پلي استر در دنيا باشيم.
دبير انجمن صنايع نساجي ايران، ديگر صنايع تکميلي پتروشيمي هم مزيت نسبي بالايي دارند، افزود: علاوه بر پلي استر، پلي پروپيلن که در توليد موکت، فرش ماشيني، نانو ون ها کاربرد دارد، به دليل دارابودن مواد اوليه در کشور مي تواند اهرمي مهم در افزايش ارزآوري و تبديل شدن به قطب در جهان موثر باشد.
عليرضا حائري گفت: با سرمايه گذاري و تامين مواد اوليه و در اختيار گذاشتن آنها براي کارخانجات و کارکردن با تمام ظرفيت، ضمن تامين نيازهاي داخل در صادرات هم موفق عمل مي کنيم.
برچسب ها: نساجی ، ایرانی ، ردیف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار