عضو ائتلاف اکثریت اصولگرایان با بیان اینکه دیپلمات و مقام اجرایی نباید هرطور که دلش می‌خواهد حرف بزند گفت: دیپلمات باید آداب دیپلماتیک را با حفظ آرمان‌های کشور رعایت کند.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام و المسلمين پور‌محمدی در همایش بزرگ حماسه‌سازان با بیان اینکه بسیار خرسند هستم که در جمع اقشار مختلف مردمی اعم از ورزشکاران، هنرمندان و روحانیون حضور دارم اظهار داشت: در کنار یک فضای دلپذیر و دلنشین به مسائل اصلی کشور هم خواهیم پرداخت.  
 
رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه ما باید آنچه که برای آینده کشور مطلوب است بخواهیم و بتوانیم بسازیم گفت: این خواستن و توانستن باید در کنار هم قرار گیرد و آینده‌ای که در شأن مردم ایران است ساخته شود.
 
عضو ائتلاف اکثریت اصولگرایان ادامه داد: این آینده از یک مسیر بی‌بدیل می‌گذرد و آن رأی ملت است، امام (ره) یک پیام به ما دادند و آن اینکه "میزان رأی ملت است". امام تأکید داشتند هرچه ملت بگوید همان است البته من توصیه‌ام را به مردم ارائه خواهم کرد.
 
حجت الاسلام و المسلمین پورمحمدی با اشاره به اینکه امام (ره) در اولین سال پیروزی انقلاب اسلامی 5 انتخابات را برگزار کردند گفت: ما در سالهای بعد از پیروزی انقلاب چندين انتخابات برگزار می‌کردیم اما مشکلات بسیاری فراروی‌مان بود این درحالی است که امام در اولین سال انقلاب توانستند با اتفاق عظیم آرای ملت 5  انتخابات را هرچه با شکوه‌تر برگزار کنند.
 
وی در این باره افزود: مقام معظم رهبری هم بعنوان خلف صالح امام(ره) در این مورد همه چیز را متکی به رأی مردم دانسته و تأکید کردند قواعد انتخاباتی نباید دست خوش تغییر و تحول قرار بگیرد؛ امسال هم ایشان در حرم مطهر رضوی تأکید کردند من تنها یک رأی دارم و هیچ کس از آن خبر ندارد.
 
حجت‌الاسلام و المسلمين پور‌محمدی با طرح این سوال که چه کسی می‌تواند ادعا کند رئیس‌جمهور و یا اعضای شوراهای شهر چه کسانی خواهد بود گفت: امروز حساسیت‌های زیادی در دولت‌های دنیا ایجاد شده است که چه کسی در نهایت رئیس جمهور ایران خواهد شد؛ این قدرت کشور را نشان می‌دهد و این قدرت نیز به دلیل اتکا به ملت است.
 
رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه دشمنان امروز فشار آورده‌اند که اراده مردم ما را بشکنند و قدم‌های آنها را لرزان کنند گفت: رهبر معظم انقلاب امسال را سال خلق حماسه سیاسی و حماسه اقتصادي نام‌گذاری کردند تا به طور شایسته‌ای پاسخ دشمنان داده شود.
 
حجت‌الاسلام و‌المسلمین پور‌محمدی گفت: متأسفانه امروز گفتگوهای آزاردهنده و ایجاد فاصله و جدایی‌هایی را در بین برخی از مسئولین شاهد هستیم که دشمنان می‌‌خواهند با سوء استفاده از اینها دغدغه و نگرانی در جامعه ایجاد کنند؛ پاسخ به این تلاش دشمن با حماسه سیاسی صورت خواهد گرفت.
 
عضو ائتلاف اکثریت اصولگرایان همچنین عنوان کرد: حضور متحدانه ما در انتخابات این پیام روشن را به دشمن خواهد داد که با اتحاد و قدرتمند پشت انقلاب ایستاده‌ایم.
 
رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به دهمین سفر استانی خود در استان خوزستان گفت: دیروز در مصلای اهواز هزاران نفر بخصوص جوانان که موجب افتخار ما هستند حضور به هم رسانده بودند و ما خوشحال هستیم که نسل جوان ما آماده است.
 
وی در ادامه سخنان خود با تأکید بر اینکه دشمن از دانش هسته‌ای ما در مسائل نظامی نمی‌ترسد گفت: بسیاری از کشورها از جمله پاکستان، هندوستان و ... بمب اتم دارند اما چند بمب اتم اینها را نمی‌ترساند؛ دشمنان ما نگران دانش هسته‌ای ایران هستند؛ دانش هسته‌ای که نماد توان فنی، علمی و تخصصی ماست.
 
حجت‌الاسلام و‌ المسلمین‌ پور‌محمدی اضافه کرد: یک دانشمند جامعه‌شناس آمریکایی می‌گوید آنچه مورد نگرانی ماست نسل دانشمندان جوان ایرانی است.
 
این کاندیدای احتمالي یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوري، همچنین به مطلبی که در یکی از مجلات درباره مذاکرات محرمانه اوباما و نتانیاهو منتشر شده بود اشاره کرد و گفت: در این مذاکره نتانیاهو دست و پا می‌زند که چه نشسته‌اید که ایران درحال گسترش نیروگاه‌های هسته‌ای خود است اما اوباما پاسخ می‌دهد هر‌گاه ایران به بمب هسته‌ای دست پیدا کرد اقدام خواهیم کرد؛ این نشان می‌دهد که آنها نه نگران بمب هسته‌ای ما بلکه نگران اراده ملت ما و حرکت رو به جلوی آن هستند.
 
حجت‌الاسلام و المسلمین‌ پور‌محمدی ادامه داد: دشمن امروز فهمیده است که ما مشکلات اقتصادی پیدا کرده‌ایم؛ ما از منابع و تخصص‌هایمان خوب استفاده نکرده‌ایم البته این بدان معنا نیست که هیچ کاری صورت نگرفته است ما باید قدردان تلاش پیشینیان‌مان باشیم.
 
وی در این باره افزود: ولی در کنار این تلاش‌ها ضعف‌هایی هم وجود دارد؛ رهبر معظم انقلاب در اوایل سال نیز گفتند این دولت هم نقاط ضعف و هم نقاط قوت دارد و دولت بعدی باید سعی بکند نقاط قوت را حفظ و نقاط ضعف را از بین ببرد.
 
عضو ائتلاف اکثریت اصولگرایان با بیان اینکه دغدغه تورم، گرانی و محرومیت که مردم به آن دچار شده‌‌اند باید از بین برود افزود: راه حل این مسئله خلق حماسه اقتصادی است.
 
وی با طرح این سوال که حماسه اقتصادی کی شروع می‌شود گفت: دولت فعلی مهلتش تمام شده و خلق حماسه اقتصادی برعهده دولت بعدی است؛ اما گام اول را شما مردم در خلق حماسه اقتصادی برمی‌دارید؛ شما مردم با حضور حماسی خود در انتخابات ابتدا حماسه سیاسی ایجاد می‌کنید و بعد از آن حماسه اقتصادی رقم خواهد خورد.
 
وی در این باره عنوان کرد: خداوند می‌فرمایند سرنوشت هیچ جامعه‌ای را تغییر نمی‌دهد مگر آنچه خودشان بخواهند بنابراین ما آماده شده‌ایم که سرنوشت خودمان را به دست خودمان تغییر دهیم.
 
حجت الاسلام و المسلمین پورمحمدی درباره معیارهای انتخاب رئیس‌جمهور اصلح گفت: باید کسی را انتخاب کنیم که وعده‌های توخالی ندهد، منصف باشد، با فساد مبارزه کند، پارتی بازی نکند، بد‌اخلاقی نکند، اخلاق را در جامعه رعایت کند، و در مجموع با دوستان مروت و با دشمنان مدارا کند.
 
وی با بیان اینکه آسایش دو گیتی تفیسر این دو حرف است گفت: اگر نقطه ضعفی می‌بینیم بايد تذکر دهیم تا اصلاح شود نه اینکه رسوا کنیم. کدام فرهنگ اسلامی و ایرانی رسوایی و بد‌اخلاقی را تایید می‌کند؛ باید نقاط ضعف یکدیگر را دوستانه به هم تذکر بدهیم، با دوستان باید خوش اخلاقی کرد و با دشمنان تدبیر.
 
حجت الاسلام و المسلمین پورمحمدی با بیان اینکه دیپلمات‌ها و مقامات ایرانی ما نباید هر طور که دلشان می‌خواهد حرف بزنند گفت: دیپلمات‌ها باید آداب دیپلماتیک را با حفظ آرمان‌های کشور رعایت کنند؛ باید با عقل صحبت کرد و سیاست‌مدارانه به عرصه مذاکره و چانه‌زنی وارد شد.
 
رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: کشور ما ظرفیت‌‌‌های بالایی به ویژه در بحث منابع دارد، ما چیزی بین 5 تا 8.4 درصد منابع ارزشمند دنیا را داریم درحالی که تنها یک درصد جمعیت دنیا متعلق به ایران است بنابراین ما فقیر نیستیم، محتاج نیستیم، ما باید ملتمان را رشد دهیم، اگر دولت ما قانونمند عمل کرد ثروت و امکانات در اختیار ملت قرار می‌گیرد و ملت ثروتمند می‌شود ملت با افتخار ملتی است که به دیگری و حتی به دولت نیازی نداشته باشد.
 
وی اضافه کرد: اگر دولت قانونمند شود، ملت ثروتمند و کشور قدرتمند خواهد شد آن وقت است که در دیپلماسی نیز موفق خواهیم شد.
 
کاندیدای احتمالي یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری درباره تعریف دیپلماسی اظهار داشت: دیپلماسی یعنی استفاده از توان داخلی با قدرت چانه‌زنی خارجی؛ اگر توان داخلی زیاد شد یک دیپلمات ورزیده می‌تواند منافع کشور را تأمین کند.
 
حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی افزود: تقوای اجتماعی امروز یعنی خلق حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی؛ ملت ما ده‌ها سال است که به خدا توکل کرده است و خدا نیز ما را کفایت کرده است بنابراین با همدلی، هم‌زبانی و هم‌‌‌‌پیمانی و با فکر و عقلانیت و تدبیر و با توکل به خدا به پیروزی خواهیم رسید.
 
عضو ائتلاف اکثریت اصولگرایان در پایان تأکید کرد: وعده ما انشاء الله 24 خرداد ماه برای خلق حماسه سیاسی و اقتصادی خواهد بود.

 انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار