طاهری کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران گفت: برندسازی در اقتصاد بین الملل یک اصل است و با حمایت از تولیدکنندگان داخلی می توانیم در این زمینه موفق تر عمل کنیم.
وی افزود: واحد های تولید کننده شناخته تر شده که یک استاندارد را رعایت می کنند بیشتر مورد اطمینان هستند و باید برای معرفی کالاهای مورد نیاز با همکاری استاندارد و رسانه ها بیشتر تلاش کرد.
این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: محصولات کشاورزی و پتروشیمی و نیز مشتقات نفتی با توجه به این که کشور ما دارای یکی از بزرگترین معادن نفتی و گازی است، گزینه های بسیار خوبی برای برندسازی هستند همچنین غذای حلال که در کشورهای غیراسلامی هم طرفداران زیادی دارد گزینه بسیار مناسبی برای صادرات است.
در پایان طاهری خاطر نشان کرد: در زمینه توسعه برند ایرانی تولید کنندگان نقش اصلی را ایفا می کنند و مردم هم با خرید محصولات داخلی و مسئولین با سیاست گذاری های موثر در این بخش و نظارت و تقویت صنایع تبدیلی می توانند موثر باشند.