" بالهای خیس" شاید به نوعی ادای دین من به شهدای هشت سال دفاع مقدس بود.

باشگاه خبرنگاران، مینا نوروزی فرد بازیگر پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون است، او بعد از گذراندن دوره بازیگری در مجتمع آموزشی سینما، طی یک دوره چهار ساله برای بازی در نمایش تصویرهای شکسته به کارگردانی " احمد مایل" دعوت به کار شد و بعد از آن به شکل حرفه ای وارد دنیای کار شد، به بهانه حضور او در مجموعه " بالهای خیس" پای گپ و گفتی با او نشستیم که بخشی زا آن را در مصاحبه زیر می خوانید.

-خانم نوروزی، شما دغدغه و ارادت خاصی به رزمندگان و بچه های جنگ دارید، آیا دلیل حضور شما در " بالهای خیس " به این اعتقاد بر می گردد؟
بله، دفاع مقدس و بچه های جنگ و ایثارگر را بسیار دوست دارم، همیشه همه مستندهای ساخته شده در این خصوص را دنبال می کنم و هر کتابی که در راستای بچه های جنگ و فعالیت آنان منتشر شود را می خوانم بدون شک و شعار، مدیون شهدا هستیم و برای احترام به آنان هم که شده، علاقه خاصی برای ایفای نقش در چنین آثاری را دارم.

-معتقدم حتی ساده ترین آثار در خصوص جنگ و دفاع مقدس می تواند تداعی گر لحظاتی از بچه های دفاع مقدس و جبهه باشد، نظر شما چیست؟
من خود ضعیف ترین کارهای ساخته شده در حوزه دفاع مقدس را دنبال می کنم چون حتی ساده ترین صحنه ها می تواند یادآور لحظاتی از دفاع و تلاش این بچه های ایثارگر در ذهن ما باشد.

-با وجود این حرفها پس می توان گفت دلیل حضور شما در " بالهای خیس" ادای دین شما به بچه های جنگ است؟
 بله، همه این اتفاق ها دلیلی بود تا حضور در مجموعه " بالهای خیس" و نقش زن دایی را بپذیرم چون هنوز اثرات جنگ باقی است ولی جبهه جنگ رزمندگان ما تغییر کرده است.

-حضور در " بالهای خیس" چه زمانی به شما پیشنهاد شد؟
" بالهای خیس" را از قبل از بازنویسی های مجدد، خوانده بودم و زمانی که در اصفهان با " عباس رنجبر" کاری را انجام می دادی وی متن را به من داد و کارگردان 3 نقش را برای من در نظر گرفت که من خود زن دایی را انتخاب کردم.

-چرا ایفاگر نقش "خانم دکتر" و "خاله" نشدید، زن دایی چه ویژگی نسبت به دیگر کاراکتر ها داشت؟
احساس می کردم شخصیت زن دایی و قصه آن از یک حس درون گرایی برخوردار است و آرامش خاصی از بازی آن نصیب من شد، اما متاسفانه نتوانستم در زمان پخش به طور مستمر به تماشای مجموعه بنشینم.

-آیا از طرف همکاران و دوستان شما در خصوص متفاوت بودن نقش تان، تماسی داشتید؟

به ندرت از این تماس ها در دنیای هنر اتفاق می افتد ولی باور کنید وقتی کار روی آنتن رفت چند کارگردان با من تماس گرفتند و نقش زن دایی پسندیده بودند.

زن دایی با وجود شغل همسرش آرامش را به زندگی همه دعوت می کند که این خوشبختانه توانسته به مخاطب منتقل شود.

-"بالهای خیس" درگیر یک پراکندگی قصه است، شما به عنوان یکی از بازیگران این سریال چگونه توانستید نقش خود را نجات دهید؟
فیلمنامه یک خط اصلی دارد و در کنارش قصه های پراکنده و در زمان مناسب وارد داستان می شوند من این گونه قصه ها را با توجه به مهارت فیلمنامه نویس و تجربه اش دوست دارم و زمان کار و خواندن داستان ما متوجه پراکندگی قصه نشدیم ولی در هنگام پخش این اتفاق افتاد که شاید مربوط به مونتاژ و حذف هایی که صورت گرفته باشد شما در نظر بگیرید گاهی یکی اثر 120 دقیقه ای سینمایی در پخش به 79 دقیقه می رسد به طبع مخاطب دچار سردرگمی می شود و من در این نقطه پراکندگی را با شما موافق هستم به عنوان مثال یکی از سکانس های مربوط به " حمید" و خرمشهر حذف شد و این خود لطمه به کار زد و در چنین شرایطی مخاطب حق اعتراض دارد.

-"خانم نوروزی" با توجه به رضایت شما فکر می کنم در "بالهای خیس" با تیم خوبی همکار شدید، درست است؟
 بله، " بالهای خیس" را " عباس رنجبر " که سابقه کار 30 سال کار در آثار تلویزیونی داشته، کارگردانی کرده و او نهایت تلاش و تجربه خود برای این کار گذاشت و من در جایگاه خودم از تیم و کار با او رضایت کاملی را داشتم و به مخاطبان توصیه می کنم که تا پایان کار صبوری کنند و " بالهای خیس " را به طور مستمر ببینند و به قضاوت خوب یا بد بودن آن بنشینند چون در آن صورت همه نقدها وارد است و گفتگوها روند منطقی تری را در پیش می گیرد./ي2

گفتگو از الهه عليزاده.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار