آيت الله اراکي در ديدار با مرجع عاليقدر حوزه علميه نجف اشرف آيت الله العظمي بشير نجفي با اشاره به برگزاري موفقيت آميز بيست و ششمين کنفرانس وحدت اسلامي در تهران از عنايت ويژه معظم له در ارسال پيام و حضور نماينده ايشان در اين کنفرانس تشکر و قدرداني نمود.

به گزارش حوزه سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، "آيت الله اراکي" دبيرکل مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي و هيئت همراه در نخستين روز از سفر به عراق براي شرکت درکنفرايس وحدت اسلامي در بغداد با حضور در نجف اشرف و زيارت مضجع شريف اميرالمومنين علي (ع) از دفتر مجمع جهاني تقريب بين مذاهب اسلامي در نجف اشرف بازديد نمود.

در ادامه اين سفر آيت الله اراکي در ديدار با مرجع عاليقدر حوزه علميه نجف اشرف حضرت آيت الله العظمي بشير نجفي با اشاره به برگزاري موفقيت آميز بيست و ششمين کنفرانس وحدت اسلامي در تهران از عنايت ويژه معظم له در ارسال پيام و حضور نماينده ايشان در اين کنفرانس تشکر و قدرداني نمود.

وي در ادامه، با برشمردن دستاوردهاي اين گردهمايي بين المللي به سر فصل‌هاي آن از جمله، تصويب ايجاد اتحاديه علماي مقاومت و همچنين تصويب ايجاد کميته صلح در خصوص رفع مشکلات جهان اسلام اشاره داشت.

دبيرکل مجمع، در ادامه با موثر ارزيابي کردن پيام مراجع عظام تقليد در برگزاري موفقيت آميز اين کنفرانس، خاطر نشان کرد: در راستاي تصميمات اتخاذ شده در اين گردهمايي بين المللي اسلامي، کميته صلح جهان اسلام طي سه هفته آينده اولين نشست خود را جهت بررسي و ارزيابي راهکارهاي حل بحران هاي کشورهاي اسلامي، در لبنان برگزار خواهد کرد.

وي همچنين با اشاره به اهميت حضور نماينده اي از مراجع عظام نجف در اين کميته، از معظم له براي معرفي و اعزام نماينده براي حضور در اين کميته دعوت کرد.

در ادامه اين ديدار حضرت آيت الله العظمي بشير نجفي ( دام ظله) با اشاره به حساس بودن کار تقريب خاطر نشان کرد که در شرايط فعلي جهان اسلام، تقريب بين مذاهب کاري حساس و دشوار است.

اين مرجع عاليقدر با اشاره به مشکلات موجود در کشورهاي مختلف اسلامي از جمله پاکستان، بحرين، عراق و سوريه گفت: هم اکنون که دشمنان اسلام شيعه کشي را به عنوان يک هدف به جهان القاء مي کنند لازم است جمهوري اسلامي ايران نگناه خاص حمايتي به شيعيان در جهان و بالاخص در کشور پاکستان داشته باشد. علاقه شيعيان در سطح جهان به نظام جمهوري اسلامي ايران در حال گسترش بوده و لذا مسئولين جمهوري اسلامي ايران، بايد اهتمام خاصي به اين امر بنمايند.

در ادامه آيت الله العظمي بشير نجفي با اعلام آمادگي جهت اعزام نماينده ويژه خود براي حضور در کميته صلح جهان اسلام از زحمات آيت الله اراکي در راستاي رفع مشکلات جهان اسلام قدرداني نمود و فرمود: سلام ويژه بنده را به سلاله فاطمه زهرا، رهبري عزيز ايران ابلاغ فرماييد.

انتهاي پيام/

برچسب ها: آیت ، اراکی ، مرجع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار