نماينده دائم سوريه در سازمان ملل متحد تأکيد کرد اقدام کشورهاي غربي در خصوص طرح موضوع به کارگيري سلاحهاي شيميايي در سوريه، بخش جدايي ناپذير از فشارها به ملت، کشور و دولت سوريه است تا امتياز بگيرند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني سوريه، بشار جعفري در مصاحبه با شبکه تلويزيوني "ان بي ا ن" لبنان گفت: دشمنان سوريه از ابتداي بحران براي تحت فشار قرار دادن اين کشور و کسب امتيازات سياسي مهم به شيوه‌هاي مختلفي متوسل شده اند که موضوع کمکهاي بشردوستانه ، رانده شدگان سوري ، مأموريتهاي اعراب و سازمان ملل متحد ، مأموريتهاي کوفي عنان فرستاده سابق سازمان ملل متحد به سوريه و مأموريت اخضر ابراهيمي فرستاده کنوني سازمان ملل از جمله اين شيوه‌هاست.

بشار جعفري در پاسخ به اظهارات جان کري وزير امور خارجه آمريکا در خصوص تحريم هوايي و مسلح کردن مخالفان در صورت ثابت شدن استفاده از سلاحهاي شيميايي تصريح کرد تحريم هوايي فقط از طريق صدور قطعنامه در شوراي امنيت سازمان ملل متحد امکان پذير است که تصويب چنين قطعنامه‌اي نيز غير ممکن است.

بشار جعفري گفت: در خصوص مسلح کردن مخالفان نيز بايد گفت اظهارات آمريکايي‌ها فريبکاري است زيرا مخالفان هم اکنون مسلح مي شوند و حمايت مالي و سياسي از مخالفان نيز ادامه دارد و درمان زخمي هاي مخالفان در بيمارستانهاي اسرائيل نيز بر کسي پوشيده نيست.

بشار جعفري تأکيد کرد هدف از حمايت از تروريستها با پول و سلاح به شکست کشاندن حل وفصل سياسي بحران سوريه است.

وي گفت دعوت دبير کل اتحاديه عرب براي مسلح کردن مخالفان به مثابه شليک به سوي مأموريت اخضر ابراهيمي بود و مهر تکذيبي بر ادعاهاي اتحاديه عرب بود که ادعا مي کرد براي حل وفصل سياسي تلاش مي کند .

بشار جعفري تصريح کرد سوريه به صورت رسمي و با نامه‌هايي که در بايگاني موجود است به شوراي امنيت سازمان ملل متحد اطلاع داده بود که عناصر وابسته به شبکه القاعده و جبهه النصره در سوريه حضور دارند.



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار