صنعت سيمان ايران در مدت کمتر از 10 سال از رتبه 16 جهاني در سال 2000 به جايگاه چهارم جهان و اول منطقه از نظر توليد دست يافته است.

اتابک رئيس هيئت مديره انجمن صنفي کارفرمايان صنعت سيمان، در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران با بيان اينکه در کمتر از 5 سال پيش با کمبود سيمان در کشورمواجه بوديم گفت : خوشبختانه صنعت سيمان با صادرات 13/5 ميليون تن در سال گذشته رشد قابل توجهي داشته به طوريکه  از نظر کمي و کيفي گامهاي بلندي برداشته شده است و صنعت سيمان به بلوغي رسيده که جايگاهش دوباره بايد تعريف شود.
وي در ادامه بيان داشت: با اجراي سياست هاي اصل 44، امروز در صنعت سيمان اين تفويض اختيار کلي توزيع نظارت و قيمت صادراتي و داخلي به انجمن صنفي کارفرمايان صنعت سيمان، واگذار مي شود.
وي در خصوص قيمت گذاري سيمان گفت :تعيين قيمت سيمان از سوي انجمن و با هماهنگي کميته ناظر که شامل اعضاء گمرک، وزارت صنعت، معدن و تجارت و دبيرخانه کارگروه است صورت مي گيرد.
وي همچنين در خصوص پيشرفت قابل توجه صنعت سيمان، اظهار داشت: صنعت سيمان کشور در مدت کمتر از 10 سال با همت و تلاشي مثال زدني و همکاري و همراهي مسئولين وزارت صنعت، معدن و تجارت از رتبه 16 جهاني در سال 2000 به جايگاه چهارم جهان و اول منطقه از منظر توليد دست يافته است که مطابق با چشم انداز نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران بوده است.
اتابک خاطر نشان کرد :  در کمتر از 12 سال صنعت سيمان توانسته است به اهداف سند چشم انداز، دست يابد.

وي گفت: به طوريکه تعداد کارخانه ها از 36 کارخانه در سال 80 به 69 کارخانه در سال 91 و ميزان توليد سيمان از 26.6 ميليون تن به 70 ميليون تن و ميانگين سرانه توليد سيمان از 415 کيلوگرم به 940 کيلوگرم رسيده است، به اين معنا که 163 درصد رشد توليد سيمان طي  دو برنامه عمراني تحقق يافته و همچنين در امر صادرات نيز از 5.5 ميليون تن در سال 88 به بيش از 13.8 ميليون تن در سال 91 رسيده به طوريکه بيش از 150 درصد  طي سه سال گذشته رشد داشته است ./س
برچسب ها: صنعت ، سیمان ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار