شرکت هاي متوقف بازار پايه فرابورس با تکميل اطلاعات خود در سايت کدال، نمادهايشان بازگشايي و معاملات آنها در بازار پايه قابل انجام خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران؛ صالح آبادي در جمع خبرنگاران در پنجمين کارگاه بين المللي آموزشي بازار سرمايه اسلامي که امروز در هتل اوين برگزار شد، گفت: هدف از برگزاري کارگاه آموزشي بازار سرمايه، نزديکي کشورهاي اسلامي و همچنين انتقال يافته ها و دستاوردهاي کشورهاي اسلامي و طراحي ابزارها و نمادها است.

وي افزود: با توجه به نزديکي افکار و عقايد در بازار اسلامي، بايد بازار را به سمت بازارهاي مالي اسلامي منفرد و مشترک به طور موفقيت آميزي دنبال کنيم.

صالح آبادي تصريح کرد: پنجمين کارگاه بين المللي آموزشي بازار سرمايه اسلامي براي اولين بار در ايران با حضور 37 شرکت کننده اروپايي، آسيايي، آفريقايي برگزار شد که برگزاري اين کارگاه ها توانسته در طول سالها افراد بيشتري را به سمت خود جذب کند.

رئيس سازمان بورس و اوراق بهادار ادامه داد: با برگزاري اين کنفرانس ها، تعامل کشورمان با ساير کشورها رو به بهبودي خواهد بود که اين امر اتفاق خوبي براي تبادل اطلاعات و همگرايي بيشتر کشورها در چارچوب کنفرانس اسلامي خواهد بود.

وي افزود: برگزاري برنامه ها و نمايشگاه بين المللي بازار سرمايه به همگرايي و همفکري بيشتر کمک مي کند.

صالح آبادي در خصوص تاثير کارگاه هاي آموزشي در بازار سرمايه، گفت: برگزاري اين کارگاه آموزشي باعث مي شود افراد از کشورهاي مختلف در بازار سرمايه ما حضور يابند و با بازديد از بازارهاي مالي کشورمان، از روش هايي که در بازار سرمايه استفاده مي کنيم، بهره مند شوند.

صالح آبادي در خصوص افزايش رشد شاخص بورس، گفت: بازار سرمايه کشورمان به اخبار، تحولات اقتصادي، سودآوري بنگاه ها و همچنين قيمت هاي جهاني واکنش نشان مي دهد.

وي ادامه داد:  پيش بيني امسال بنگاه ها سود بيش از 34 هزار ميليارد تومان است که بيشترين سود در سالهاي اخير بوده است و بر روي قيمت سهم شرکت هاي حاضر در بازار سرمايه تاثير گذاشته است.

صالح آبادي اضافه کرد: با افزايش سرمايه بنگاه ها آغاز پروژه ها، بهره برداري طرح هاي جديد و همچنين توسعه و سودآوري شرکت ها در شاخص بورس تاثير مثبتي داشته است.

وي اضافه کرد: در روزهاي اخير طرح هاي جديدي به بهره برداري رسيده و ظرفيت آنان افزايش قابل توجهي پيدا کرده است.

صالح آبادي در خصوص بازگشايي نمادهاي متوقف در فرابورس، افزود: مصوبه اي که روز گذشته در هيئت مديره سازمان بورس اوراق بهادار داشتيم، شرکت هايي که در بازار پايه فرابورس حضور دارند با تکميل اطلاعات خود در سايت کدال نمادهايشان بازگشايي و معاملات آنان در بازار پايه قابل انجام خواهد بود.

وي اضافه کرد: اين نمادها در چند سال اخير به دليل عدم اطلاع رساني بسته بود.
برچسب ها: فرابورس ، نمادها ، اطلاعات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار