معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری منطقه آزاد تجاری ماکو گفت: طرح مطالعاتی قلعه و کوه قیه را یک گروه فنی به صورت کارشناسی شده بررسی خواهند کرد و نتایج این بررسی به صورت فازبندی در این منطقه اجرا خواهد شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه ، رضا مسرور در بازدید از مجموعه قلعه ماکو، اظهار داشت: قلعه تاریخی ماکو ظرفیت بسیار خوبی برای گردشگری است که با اجرای طرح‌های زیربنایی، زیرساخت جذب گردشگران خارجی و داخلی فراهم می‌شود.

وی تصریح کرد: در سال‌های گذشته به علت عدم کار بر روی این مجموعه تاریخی طبیعی، قلعه ماکو و همچنین کلاهک سنگی بالای آن که در دنیا از کم‌نظیرترین‌ها هستند ناشناس مانده‌اند در حالی که باید این مجموعه سالانه هزاران گردشگر خارجی و داخلی را به خود جلب می‌کرد که سبب اشتغال‌زایی گسترده‌ای در منطقه و همچنین ورود سرمایه به آن می‌شد.

مسرور افزود: در دنیا از کوچک‌ترین فرصت‌ها برای جذب سرمایه‌گذار و گردشگر استفاده می‌کنند و از جایی که گردشگری یک صنعت پول‌ساز است که عملاً شاهد از بین رفتن این فرصت‌ها در منطقه هستیم و مجموعه قلعه ماکو و بزرگ‌ترین کلاهک سنگی دنیا بلااستفاده مانده است.

مسرور تاکید کرد: طرح مطالعاتی قلعه و کوه قیه را یک گروه فنی به صورت کارشناسی شده بررسی خواهند کرد و نتایج این بررسی به صورت فازبندی در این منطقه اجرا خواهد شد تا از ظرفیت گردشگری خوب آن مردم منطقه بهره‌مند شوند و در عین حال گردشگران داخلی و توریست‌های خارجی ماکو را بهتر بشناسند.

وی ادامه داد: قلعه ماکو با آثار برجای مانده از دوران مادها تا صفویه، به علت قرار گرفتن در زیر دیواره ای سنگی به ارتفاع بیش از 200 متر چشم‌اندازی خاصی دارد.

خاطرنشان می‌شود از این پس ادارات شهرستان ماکو زیر نظر مجموعه آزاد تجاری ماکو قرار می‌گیرد و بر این اساس طرح مطالعاتی قلعه و کوه قیه با هزینه این مجموعه مورد مطالعه و بررسی قرار می‌گیرد/س

برچسب ها: ماکو ، سرمایه ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.