معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: بیش از 450 هزار نفراز جمعیت حدود 700 هزار نفری این استان واجد شرایط رای دادن در انتخابات 24 خرداد امسال هستند.

 
به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج، ˈغلامعلی رضوانیˈ درنشست روسای کمیته های مختلف ستاد انتخابات کهگیلویه وبویراحمد افزود: بیش از 15هزار نفر نیز در استان رای اولی هستند که در روز 24 خرداد امسال اولین حضور در صحنه انتخابات را تجربه خواهند کرد.
وی سن قانونی برای رای دادن را 18 سال به بالا دانست واظهار کرد: استان کهگیلویه وبویراحمد دارای کارنامه درخشان حضور در تمامی انتخابات دوره های گذشته در کشور بوده است.
رضوانی اظهار کرد: تمامی تمهیدات و تدابیر لازم در حوزه های مختلف برای برگزاری یک انتخابات باشکوه ، قانونمند و سالم در استان پیش بینی شده است.
وی گفت: شرایط استقرار نیروها ، امکانات و تعداد تعرفه های لازم در تمامی شعب اخذ رای فراهم شده است.
رییس ستاد انتخابات کهگیلویه وبویراحمد گفت: بر اساس قانون انتخابات تمامی دستگاه های اجرایی و شرکت های خدماتی مکلف به همکاری و تامین امکانات لازم برای عوامل اجرایی به ویژه اعضای نظارتی از سوی شورای نگهبان هستند.
وی شفافیت و آگاه سازی مردم دراین امر مهم سیاسی را ضرورتی غیرقابل انکار دانست و اظهار کرد: عوامل اجرایی انتخابات موظف هستند تا بستر لازم را حتی در دورافتاده ترین نقطه روستایی این استان فراهم و هرکسی که شرایط رای دادن و دارای شناسنامه با ملیت ایرانی را دارد بتواند آزادانه در انتخابات شرکت کند.
رضوانی با تشکر از کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات ستاد انتخابات و رسانه های جمعی کهگیلویه وبویراحمد ، افزود: روند اطلاع رسانی و آگاه سازی مردم در این راستا تاکنون مطلوب بوده است.
وی دامن زدن به حواشی ها را مهمترین آسیب در امر انتخابات عنوان کرد و بر ضرورت دقت و حساسیت مسوولان کمیته ها در این زمینه تاکید کرد.
رضوانی با توجه به شرایط حاکم بر فضای سیاسی کشور و رصد دشمنان مبنی بر القای یاس در دل مردم گفت: مهمترین اصل حضور پرشور و امیدوارکننده مردم در پای صندوق های رای است.
وی با بیان اینکه حضورهر یک از عوامل اجرایی در ستاد های تبلیغاتی کاندیداها خلاف قانون انتخابات است ، افزود: این افراد موظف هستند تنها در مسوولیت های محوله از سوی ستاد انتخابات استان فعالیت کنند و چنانچه احساس می کنند برای آنها محدودیتی ایجاد شده از هم اکنون انصراف خود را اعلام کنند./س
برچسب ها: واجد ، شرایط ، رای
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.