بازی های رایانه ای حاوی پیام است ومی تواند این مساله که خلیج فارس باید همیشه فارس بماند و باید همواره از کیان ملی و اسلامی ایران حمایت شود، را برای تمام بچه های ایرانی در سراسر جهان فرهنگ سازی کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، بهروز مینایی ، دبیر بخش بازی‌های رایانه ای سومین جشنواره بین المللی فرهنگی – هنری خلیج فارس در گفتگو با ستاد اطلاع رسانی این جشنواره در مورد چگونگی و مراحل برگزاری این بخش از جشنواره شرح داد: در جشنواره بازی های رایانه ای خلیج فارس دو مسابقه ویژه در حوزه «تولید بازی» و «تولید بازی نامه» آغاز کردیم. از پنجم تا هشتم اردیبشهت ماه در محل بنیاد ملی بازی های رایانه ای  و انستیتو ملی بازی سازی ده تیم بازی ساز که از تیم های بازی سازی انتخاب کرده ایم  ، مشغول بازی سازی بودند.
وی افزود: این گروه ها ظرف مدت چهار روز ده بازی با تم خلیج فارس تولید کردند و بهترین آنها برای حضور در اختتامیه انتخاب شد. 
وی ادامه داد: علاوه بر این فراخوان دیگری نیز منتشر کردیم برای بخش مسابقه «بازی نامه نویسی» با موضوع خلیج فارس که بازی‌نامه نویسان تا روز هفتم اردیبهشت مهلت داشتند کارهای خود را برای ما ارسال کنند. بازی نامه های دریافت شده  روز هشتم اردیبهشت مورد داوری قرار گرفت و بهترین آنها نیز به مراسم اختتامیه آمد. 
مینایی تصریح کرد: همچنین دو بازی دیگر نیز توسط انستیتو ملی بازی تولید شده و به جشنواره عرضه خواهد شد. یکی از این دو، بازی استراتژیک مدیریت منابع «خلیج فارس و ابوموسی» است که تریلر آن نیز در مراسم اختتامیه نمایش داده خواهد شد. مراحل ساختش بسیار خوب پیش رفته و جزو بازی های مدیریت منابع و استراتژیک بسیار قوی است. 
وی شرح داد: بازی دیگر که با همکاری تبیان و سازمان تبلیغات اسلامی آماده شده، بازی اینترنتی آنلاین استراتژیکی است تحت عنوان «نبرد خلیج فارس» که در این بازی بچه ها برای اینکه سه جزیره تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی را آزاد کنند و از خلیج فارس دفاع کنند، وارد بازی می شوند. 
وی در ادامه در مورد اهمیت و تاثیر جشنواره خلیج فارس به ویژه موضوع بازی های رایانه ای در این جشنواره شرح داد: جشنواره ملی خلیج فارس در حوزه بازی های رایانه ای ، در حقیقت می تواند تاثیر بسیار زیادی در کشف استعدادهای جوان ایرانی برای تولید بازی های رایانه ای بومی داشته باشد. 
دبیر جشنواره بازی های رایانه ای خلیج فارس اظهار کرد: از آنجا که بازی های رایانه ای حاوی پیام است و به نوعی حکم یک رسانه را دارد، می تواند این مساله را که خلیج فارس باید همیشه فارس بماند و باید همواره از کیان ملی و اسلامی ایران حمایت شود، برای تمام بچه های ایرانی در سراسر جهان فرهنگ سازی کند. 
وی افزود: این موضوع نه تنها برای استفاده کنندگان این بازی ها بلکه برای کسانی که در این جشنواره حضور یافته اند و قدرت و استعداد خود را در حوزه تولید یک محصول بومی نشان می دهند نیز دارای اهمیت به سزایی است. 
مینایی اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم از لحاظ ابعاد تجاری نیز موفق عمل کرده و پخش خوبی در ایران و سراسر جهان داشته باشیم. در این صورت خواهیم توانست این پیام و فرهنگ را به خارج از کشور نیز به خوبی صادر کنیم. 
وی افزود: تا به حال نیز توانسته ایم تعدادی از بازی های رایانه ای ایرانی را در سطح بین المللی حتی در کشورهای آمریکایی و اروپایی عرضه کنیم. البته تا به حال این کار با تم خلیج فارس انجام نشده است اما بازی هایی همچون «طلای سیاه»، «گرشاسب»، «سیاره میترا» و... را توانسته ایم به خارج از کشور بفرستیم. 
وی در پایان عنوان کرد: مهم این است که فرهنگ سازی مناسبی صورت بگیرد و توان بچه های ایرانی در ساخت بازی ها به شکل زیباتری عرضه شود و این فرصت برای ما به وجود بیاید که در بازارهای جهانی بازی های خود را معرفی کنیم./ي2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار