کنگره بین‌المللی هنرهای اسلامی و صنایع دستی با حضور 60 مهمان خارجی در 15 اردیبهشت در تهران افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران حاضر در محل، "شهاب‌الدین دارایی‌" مسئول کمیته اجرایی کنگره بین‌آلمللی هنرهای اسلامی و صنایع دستی در نشست خبری که ظهر امروز در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد گفت: در این همایش که از 15 تا 19 اردیبهشت در شهر تهران و تبریز برگزار می‌شود بیش از 40 مقاله ارائه می‌شود که 35 مقاله خارجی و پنج مقاله داخلی بوده است.



وی افزود: دبیر‌خانه ارسیکا‌ مرکز تحقیقات اسلامی تاریخ فرهنگ و هنر در ترکیه قرار دارد و البته به سازمان همکاری‌های اسلامی است.
"شهاب الدین‌ دارایی‌" تصریح کرد: 60 مهمان خارجی از کشورهای سودان، مصر، الجزایر، موریتانی، فرانسه، ترکیه، پاکستان، ازبکستان، تاجیکستان، اوکراین، چین، تونس، آفرقای‌جنوبی، مالزی، یمن، امارات‌ متحده‌عرب، بوسنی‌هرزگوبین، مراکش، لبنان، سوئیس، لیبی، در این کنگره حضور دارند.
مسئول کمیته اجرایی کنگره بین‌المللی هنرهای اسلامی و صنایع‌دستی بیان کرد: 28 هنرمند از تهران، اهواز، اصفهان، کاشان و قم و 10 هنرمند از تبریز آثار صنایع دستی و هنرهای دستی خود را ارائه می کنند.
وی اظهار داشت: این کنگره در تهران با محتوای علمی و در تبریز با محتوای نمایشگاهی برگزار می‌شود.
"شهاب‌الدین دارایی‌" تاکید کرد: هدف بازار صنعت توریسم بوده تا بتوانیم آثار هنری هنرمندان اسلامی را در این صنعت ارائه کنیم.
"اعتصامی‌" قائم مقام سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در ادامه گفت: صنایع دستی نقش ویژه ای در توسعه اقتصاد کشورمان دارند با توجه به آنکه امسال سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری شده برای فراهم کردن مقدمات حماسه اقتصادی باید استعدادهای خودمان را شناسایی کنیم و با توجه به روش‌علمی صنایع دستی کشورمان را با جهان اسلام پیوند بزنیم.
وی افزود: بیش از 700 میلیون دلار صادرات صنایع دستی در سال 91 داشتیم این رقم باید افزایش پیدا کند.
"اعتصامی‌" تصریح کرد: در این کنگره بیش از 20 کشور حضور دارند که می‌تواند زمینه گسترش و بازاریابی و توسعه اقتصادی حوزه صنایع را فراهم کند.
شایان ذکر است: مراسم افتتاحیه کنگره بین‌المللی هنرهای اسلامی و صنایع دستی 15 اردیبهشت در تهران با حضور رئیس‌جمهور و رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی و مراسم اختتامیه 19 اردیبهشت در تبریز با حضور "علی لاریجانی‌" رئیس مجلس برگزار می شود./ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۱۹:۰۷ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۲
آدرس وب سایت کنگره
http://www.icfah.com
آخرین اخبار