بنابر گفته رئیس کمیته ملی اقیانوس‌شناسی:امروز در سمینار ملی خلیج فارس از طی این مراسم از کتاب زمین‌شناسی خلیج فارس تالیف دکتر لک رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران: دکتر چگینی، رئیس کمیته ملی اقیانوس‌شناسی در سمینار روز ملی خلیج فارس گفت: بحث خلیج فارس که با هویت ملی ما، اجین شده است، اسناد تاریخی گواه نام خلیج فارس است و این نام در گذشته‌های دور فارس بوده است.

وی ضمن اشاره به سوء استفاده دولت استعمار انگلیس از نام خلیج فارس عنوان کرد: متاسفانه به‌خاطر شیطنت‌های این دولت و کشورهای دیگر از این نام و موقعیت سوء استفاده کردند در جهت ایجاد تغییر نام خلیج فارس که خوشبختانه با سیاست‌ها و فعالیت‌های جمهوری اسلامی ایران در این راستا موفق به حفظ نام خلیج فارس شدند.

چگینی با بیان به تغییر این نام در سال گذشته در اجرایی که در کشور مکزیک برگزار شد اظهار داشت: مسئول کمیته ملی، اقیانوس‌شناسی در سال گذشته بعد از دریافت ایمیل از طرف کمیسیون بین‌المللی اقیانوس به تغییر نام خلیج فارس که بر اجرایی که در کشور مکزیک برگزار شد از این نام سوء استفاده و همچنین این سازمان در پی اعتراض به این جریان موفق به حفظ این نام از خلیج به خلیج فارس شدند.

رئیس کمیته ملی اقیانوس‌شناسی در خصوص تلاش‌های که در رشته‌های دریای و اقیانوس‌شناسی در این راستا صورت گرفت تصریح کرد: در این راستا علاوه بر فعالیت‌های سیاسی توسط مسئولین این نظام به عنوان متخصص در رشته‌های دریایی و اقیانوس‌شناسی تلاش ما بیشتر در جهت شناخت بیشتر خلیج فارس است.

همچنین در پایان مراسم از کتاب زمین‌شناسی خلیج فارس تالیف دکتر لک رونمایی شد./ع2


برچسب ها: کتاب ، اقیانوس ، خلیج فارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار