در حاشیه اجلاس جهانی علما و بیداری اسلامی انجمن دفاع از قربانیان تروریسم در خاورمیانه با برپایی نمایشگاهی از قربانیان ترور، اسناد جنایت گروهک‌های تروریستی به نمایش گذاشته شد.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران مستقر در سالن اجلاس سران در حاشیه اجلاس جهانی علما و بیداری اسلامی انجمن دفاع از قربانیان تروریسم در خاورمیانه با برپایی نمایشگاهی از قربانیان ترور، اسناد جنایت گروهک‌های تروریستی به نمایش گذاشته شد.

حمید سجادی مدیرعامل انجمن دفاع از قربانیان تروریسم در خاورمیانه در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران گفت: انجمن دفاع از قربانیان تروریسم در راستای هدف تقویت صدای قربانیان تروریسم تلاش دارد تا شبکه‌ای قربانیان ترور را در منطقه و جهان شکل داده و ترسیم کند تا بدین گونه زبان رساتری برای محکومیت تروریسم و حمایت از قربانیان ترور بوجود آورد.

وی ادامه داد: این امر بویژه در خصوص قربانان ترور در کشورهای اسلامی از اهمیت و اولویت خاصی برخوردار است و این اجلاس با حضور علما و نخبگان برجسته اسلام محل خوبی برای ایجاد این ارتباط است.

سجادی ادامه داد: در این راستا دیدار و گفتگوهایی با علمای مصری، پاکستانی و عراقی داشتیم که از این پیشنهاد استقبال کرده و قرار به همکاری هایی نیز در آینده نزدیک گذاشته شد.

مدیرعامل انجمن تروریسم در خاورمیانه اظهار داشت: در کنار این امر در راستای اطلاع رسانی در خصوص گروه‌های تروریستی بویژه گروهک تروریستی منافقین نیز مطالبی در اختیار بازدید کنندگان قرار گرفت.

وی تصریح کرد: عالم اسلامی علاءالدین الجزایری از عراق در هنگام دیدن جنایات این گروهک تروریستی آنها را گروهکی در حال اضمحلال دانسته که دیگر تاریخ مصرفشان بنا به منتفی شدن حامیانشان از جمله دیکتاتور سابق عراق و یا حامی غربی آنها یعنی نیروهای نظامی آمریکا در عراق، سپری شده است.

وی ادامه داد: برمبنای این تبادل اطلاعات و دیدارها و اجماعی که پیرامون محکومیت تروریسم وجود دارد می‌توان این امید را داشت که عرصه برای بقای این گروهک تروریسمی هر روز تنگ‌تر شود.

سجادی افزود: همانطور که اطلاع دارید بعد از انتقال گروهک تروریسمی منافقین به کمپ لیبرتی هم دبیرکل سازمان ملل متحد و رئیس هیئت ویژه سازمان ملل متحد در عراق بارها از کشورهای عضور سازمان ملل برای دادن پناهندگی به این اعضا درخواست کرده‌اند.

وی ادامه داد: البته با توجه به ماهیت ضد بشری و سابقه تروریستی این فرقه کمتر کشوری حاضر به پناهندگی به این گروهک تروریستی بوده به ویژه اینکه سرکردگان این گروهک تروریستی نیز تلاش می کنند تمامی اعضا را یک جا انتقال دهند امری که کمتر کشوری در دنیای امروز می تواند بپذیرد.

سجادی تصریح کرد: به رغم این تلاش‌ها تنها دو کشور آلبانی و آلمان بودند که پس از رایزنی های بسیار با پذیرش چند صد تن از اعضای این گروهک تروریستی موافقت کردند.
مدیرعامل انجمن دفاع از قربانیان تروریسم در خاورمیانه خاطرنشان کرد: اما در مقابل سرکردگان گروهک تروریستی منافقین نه تنها در خصوص این پیشنهادات سکوت اختیار کردند بلکه برای بازگشت به پادگان اشرف تأکید و پافشاری می کنند. امری که طنز تلخی را یادآور می شود یعنی همان مولفه ای که کلینتون وزیر خارجه اسبق آمریکا برای خروج گروهک تروریستی منافقین از لیست گروه های تروریستی برآن پافشاری می کرد، حال امروزه با خروج از لیست گروه های تروریستی به آن بازگشت می کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار