خواننده موسیقی پاپ کشورمان گفت: در يك كلام ، هم اكنون موسيقي پاپ در بلا تكليفي به سر مي برد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، ياسر داوديان كه سالهاست در زمينه موسيقي فعاليت دارد ، به عنوان يكي از فعالان عرصه موسيقي كشور در عين حال كه بر نقش مديريت در سازماندهي فعاليت هاي حوزه موسيقي تاكيد ميكند،معتقد است : در اين بين نبايد از نقش اساسي يكايك هنرمندان غافل بود چرا كه اگر موسيقي كشور در چارچوب نظام مندي حركت كند و با اتكا به فرهنگ ناب ايراني پيش رود ، قطعا آثار منسجم تري روانه بازار خواهد ش.

وي سال گذشته را پر مخاطره ترين و در عين حال بي برنامه ترين سال براي فضاي موسيقي كشور عنوان مي كند و مي گويد : متاسفانه صاحبنظران و دست اندركاران ، برنامه اي مشخص و منسجم براي ساماندهي عملكرد حوزه موسيقي ندارد.

ياسر داوديان مي گويد:در يك كلام ، هم اكنون موسيقي پاپ در بلا تكليفي به سر مي برد.

حكمراني فضاي مافيايي بر برنامه هاي صدا و سيما در حوزه موسيقي

وي در اين زمينه به برخوردها و رفتارها ي سليقگي برخي مديران حوزه موسيقي اشاره و اذعان ميكند:با وجود اينكه چندين اثر من از صدا و سيما پخش شده است ، اما فضاي موسيقي حاكم بر رسانه ملي را چندان رضايت بخش نميدانم به خصوص كه معتقدم در حوزه تيتراژها مافياي موسيقي بيداد مي كند و در اين ميان ، اقدامات برخي تهيه كنندگان به فضاي آشفته موجود دامن مي زند.

شبكه هاي غير مجاز عامل اصلي تخريب موسيقي كشور

به باور وي ، همچنين ضروري است مديران و صاحب نظران امر نسبت به ساماندهي بحث موسيقي پاپ با تامل و تدبير بيشتري عمل كنند چرا كه فضاي ماهواره اي حاكم بر موسيقي و جامعه بسيار تالم انگيز و تاسف بار است و براي برون رفت از اين شرايط بايد چاره اي اساسي انديشيده شود.

ياسر داوديان با اذعان به اينكه موسيقي در ايران بيشتر در فضاي شنيداري است تا ديداري ، تاكيد ميكند: ميتوان با تدوين برنامه اي اصولي و در چارچوب قوانين و مقررات وزارت ارشاد ، شبكه اي تلويزيوني را به موسيقي اختصاص داد تا فضا براي به تصوير كشيدن آثار موسيقي در رسانه ملي مهيا شود . كشور ما هنرمندان فرهيخته و با تجربه اي را در دل خود جاي داده است اما متاسفانه فضا براي شنيدن آثار هنري آن ها وجود ندارد.

ضرورت همخواني فعاليت هاي موسيقيايي كشور با فرهنگ

وي همچنين با تاكيد بر اينكه آثار هنرمندان فعال در حوزه موسيقي بايد از سلامت لازم برخوردار باشد ، ادامه داد: آثار ارائه شده بايد با فرهنگ ، آداب و رسوم و سنن مردم اين مرز و بوم همخواني داشته باشد چرا كه اگر موسيقي در چارچوبي سالم قرار گيرد ، بسياري از كاستي ها رفع ميشود و اين مهم ، جز در سايه حمايت و همراهي مديران مربوطه ميسر نخواهد شد.

ياسر داوديان در خصوص عملكرد خود در حوزه موسيقي توضيح مي دهد:سبك من در موسيقي تلفيقي از پاپ و سنتي است وي با اشاره به كارنامه هنري خود تصريح ميكند:آلبوم جديدي در راه دارم كه هم اكنون در حال گذراندن مراحل اخذ مجوزات مربوطه ميباشد. اين آلبوم با همكاري هنرمنداني همچون بابك زرين ، مهدي يغمائي، كوشان حداد،رضا تاجبخش،عليرضا قرائي منش،راشا تقي پور،پوريا احمدي ،عمران طاهري و... به زودي روانه بازار خواهد شد.

شايان ذكر است آلبوم قبلي وي به نام فرض كن با همكاري بهروز صفاريان ، پدرام كشتكار،مهدي يراحي،مازيار فلاحي،روزبه بماني و... اواسط سال 90 وارد بازار موسيقي شد./ی2

برچسب ها: داودیان ، خواننده ، موسیقی ، پاپ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار