به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران؛مجتبی فیض الهی گفت: در راستای فعالیت های برون مرزی با برکزاری نمایشگاههای مطرح و اعزام به کشورهای اروپایی و آسیایی توانسته تا حدودی به نتیجه برسد و با انجام تبلیغات در بازهای جهانی و تبلیغ در شبکه آلمانی زبان به عنوان وارد کننده فرش را در محور کاری خود قرار داده است.
در همین راستا تبلیغاتی با رسانه ها و تلویزیون های کشور آلمان داشته ایم که در سبب هستیم در سال جاری اجرایی کنیم .
فرش دستبافت ایرانی به بیش از ۵۰ کشور دنیا صادر میشود و کشورهای آلمان، قطر، ژاپن و ایتالیا مقصد صادرات ۵۰ درصد فرش دستبافت هنرمندان ایرانی هستند.
فیض اللهی تصریح کرد: هم اکنون ۵۰۰ هزار نفر در کشور تحت پوشش بیمه قالیبافان قرار دارند که ۲۰۰ هزار نفر از این تعداد، در سال جاری تحت پوشش این بیمه قرار گرفتهاند.
وی اظهار کرد: عمدهترین رقبای خارجی فرش دستبافت ایرانی کشورهای پاکستان، هند، افغانستان چین و نپال هستند که با استفاده از برند ایران در بازارهای جهانی، فرش خود را به فروش میرسانند و در تلاش هستیم تا با اطلاع رسانی مناسب در کشورهای هدف، فرش ایرانی را برای جلوگیری از این گونه سوء استفادهها به مردم بشناسانیم.
معاون امور بازاریابی مرکز ملی فرش ایران اضافه کرد: علیرغم اینکه خیلی از افراد فکر میکنند که چین رقیب فرش ایرانی است اما باید بگوییم که صنعت فرش در چین، یک سیر نزولی را طی میکند و باید از این فرصت برای شناساندن فرش خود در چین به عنوان بازار بزرگی که یک سوم جمیعت جهان را در خود جای داده است استفاده کنیم.
وی ادامه داد: با تشکیل میز چین، حضور در بیش از ۵ نمایشگاه بزرگ در این کشور، اعزام سه مرحله هیات تجاری به چین، در تلاش هستیم فرش ایرانی را برای استفاده از بازار این کشور و صادرات هنر قالیبافان ایرانی به مردم چین بشناسانیم.
وی تصریح کرد: بیش از ۵۵ میلیارد ریال بودجه مرکز ملی فرش ایران در سال جاری است که به تازگی تخصیص پیدا کرده که برای حمایت از تولید کنندگان، بافندگان فرش دستبافت و تبلیغات نمایشگاه های فرش و همچنین حضور در بازارهای جدید هزینه خواهد شد.
دومين نمايشگاه تخصصي فرش دستباف ، تابلو فرش و دستبافته هاي روستايي و عشايري ايران تا 1313 اردیبهشت در برج میلاد از ساعت 14 لغایت 21 برای بازید علاقمندان دایر است .