رئیس جمهور با اعلام اینکه بهانه هسته ای بزرگترین دروغ تاریخ است، گفت: دشمنان به بهانه هسته ای فشارهای اقتصادی بر ملت ایران وارد کرده اند و عده ای هم در داخل با آنان همراهی می کنند.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، محمود احمدی نژاد  ظهر چهارشنبه در اجتماع  مردم در ورزشگاه شهید عضدی رشت افزود: زمستان کارشکنی ها بزودی خواهد رفت و روسیاهی به زغال بدخواهان ملت ایران خواهد ماند.

وی اظهار داشت: دشمنان از اینکه کشور را بسازیم و فقر و محرومیتی نباشد و از اینکه دستاوردهای تحقیقاتی جدید و پیشرفته به دست جوانان این مرز و بوم حاصل می شود، ناراحتند.

رئیس جمهور  با بیان اینکه دشمنان خیال می کنند با کارشکنی و آسیب زدن به بازار می توانند جلوی حرکت ملت ایران را بگیرند، گفت: در تاریخ صدها قوم اراده کردند جلوی ملت ایران را بگیرند و توطئه های بسیار کردند اما آنچه باقی ماند، ملت ایران بود.

وی ادامه داد: اکنون نیز به شما نصیحت می کنیم دست بردارید و در کنار ملت ایران قرار گیرید، خیال نکنید چهار روز بالا و پایین کردید، ملت متوقف می شود.

سرزمین گیلان مهد دلیران است

احمدی نژاد اظهار داشت: سرزمین گیلان مهد دلیران، شیرزنان و شیرمردان، پناهگاه مؤمنان، مجاهدان، فرزندان پیامبر و آل پیامبر(ص)، سرزمینی با مردمانی سخت کوش و نجیب با قلب هایی مهربان، اندیشه هایی نورانی و انسانی و دستانی پربرکت و روحیه ای شجاع، انقلابی و شکست ناپذیراست.

وی گفت : گیلان ‌دیاری است که خورشید معرفت علوی ازآن درخشید و همه دنیا را نورانی کرد، سرزمینی که در دامان خود عالمان، فقیهان، ادیبان،‌ پهلوانان، شجاعان و مجاهدان فراوانی تربیت و به ملت ایران و جامعه بشری تقدیم کرد.

رئیس جمهور افزود: نقش گیلان در صیانت از انقلاب ایران و مقابله با اشغالگران و متجاوزان برجسته و پرافتخار در تاریخ ایران زمین است.

میرزا کوچک خان نماد ایستادگی و سرافرازی مردم گیلان و ملت ایران

احمدی نژاد با اشاره به پسرانی که با لباس میرزاکوچک خان و دخترانی که با لباس محلی در این محل حضور داشتند، گفت: این لباس ها نشانه شجاعت و ایستادگی مردم گیلان است، میرزا کوچک خان نماد هوشمندی، ایمان، ایستادگی و سرافرازی مردم گیلان و ملت ایران است.

وی افزود : مردم گیلان مردمانی هستند که وجودشان همواره برای ملت ایران سرشار از منافع بی شمار بوده است، امروز هم بخش عظیمی از تولید کشور به دست مردان و زنان عزیز گیلانی فراهم و نیازهای کشورتأمین می شود.

رئیس جمهور گفت:‌ مردم گیلان همواره موجب افتخار برای ملت ایران بوده اند و به فضل الهی خواهند بود.

احمدی نژاد افزود: سلام و درود خدا بر گیلان و گیلانیان، سلام و درود خدا بر پدران و مادران نیک شما، سلام و درود خدا بر پهلوانان، قهرمانان، ادیبان، هنرمندان و عارفان گیلانی، سلام و درود خدا بر دستان پربرکت و قلب های پاک کشاورزان،‌ دامداران،‌ عشایر،‌ کارگران، صنعتگران و کسبه گیلانی، سلام و درود خدا بر فرهنگیان، دانشگاهیان،‌ دانش آموزان و دانشجویان عزیز گیلان زمین و سلام و درود خدا بر جوانان گیلان، دختران عفیف و هنرمند و پسران شجاع و غیرتمند گیلان، خدا را سپاسگذارم که توفیق سفر مجدد به گیلان و زیارت شما را عنایت فرمود.

حضرت زهرا(س)بزرگترین هدیه خدا به بشریت

رئیس جمهور در جمع مردم رشت گفت: امروز زیباترین و بهترین روز سال است چرا که سالروز تولد دختر پیامبر(ص) یگانه هستی، حضرت فاطمه زهرا(س) است.

احمدی نژاد با بیان اینکه  حضرت زهرا(س) بزرگترین هدیه خدا به بشریت است، افزود: حضرت زهرا(س) الگوی کامل برای همگان و برای ابد است.

وی گفت: حضرت زهرا(س) یک  انسان برجسته است و عمر به ظاهر کوتاه حضرت هر ثانیه اش یک درس و یک تاریخ و یک علامت راهنما و یک پرچم افراشته توحید و عزت و عدالت و تبعیت از ولایت است.

رئیس جمهور افزود: خدا به پیامبر(ص) می فرماید اگر تو نبودی افلاک یعنی عالم را خلق نمی کردم و اگر علی نبود تو را خلق نمی کردم و اگر بنا نبودکه حضرت زهرا(س) در این دنیا متجلی بشود شما را خلق نمی کردم.

احمدی نژاد گفت: شاید سرش این است که همه پیام پیامبران، همه زیبایی های هستی و کمالات بشر و سعادت نهایی که باید در جهان اتفاق افتد از طریق حضرت زهرا(س) است.

وی با بیان اینکه حضرت زهرا(س) نقطه اتکا امامان است، افزود: امام، انسان کامل است و همه عالم حول امام در گردش است اما امام می فرماید در حوادث و درگردش ایام انسان ها به ما پناه می آورند و ما به مادرمان حضرت زهرا(س) پناه می بریم.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه حضرت زهرا(س) بالاترین هدیه خدا به بشریت است، گفت: البته سالروز میلاد ایشان را روز زن و روز مادر هم در ایران نامگذاری کرده اند و آفرین بر زنان و مادران این سرزمین که روز آنها مصادف است با روز ولادت حضرت زهرا(س).

ملت ایران هوشمندان توطئه های دشمنان را خنثی می کند

رئیس جمهور افزود: روز زن را مردها باید جشن بگیرند و خوشحال باشند که خدای متعال چنین موجودی لطیف و متعالی را آفرید تا مادر، همسر و دختر مردان باشد و موجب آرامش و کانون مهرورزی و کانون تربیت و کمال مردان باشد.

احمدی نژاد با تبریک ولادت حضرت زهرا(س)، خطاب به آن حضرت گفت: ای عزیز پیامبر، ای عزیز هستی  گرچه در آن دوره کوتاهی که بودی قدر تو ناشناخته ماند و تو را آزرده خاطر و مجروح کردند و فرزندت را از بین بردند ولی نگاه کن اینجا گیلان است، 1400 سال پس از شهادت تو این زنان و مردان گیلانی زنان و مردان ایران به عشق تو، به یاد تو و برای راه تو این روز را جشن می گیرند .

رئیس جمهور در ادامه  گفت: ملت ایران دل و جانشان با توست و قلبهای ملت ایران سرشار از عشق به تو و همسر، پدر و فرزندان توست، این ملت ایران عهدی که با تو بست همچنان پای ان ایستاده است.

وی در ادامه با اشاره به برخی مسائل منطقه ای  گفت: یک نگاه کنید مستکبران استعمارگران و برده داران 400 سال دنیا را غارت کردند و همه ملت ها را از جمله ایران را ، امروز هم کم و بیش دارند غارت می کنند اما در مسیر غارت و سلطه گری دچار مشکل و  بن بست شده اند.

مستکبران برای نجات خود مشکلاتشان را به مناطق دیگر منتقل می کنند

رئیس جمهور افزود: آن مشکلاتی که طی دهها سال به سایر ملت ها منتقل کرده بودند امروز به خود آنها برگشته است و دچار مشکلات اقتصادی و سیاسی اند و می خواهند برای نجات خود مشکلات را به سایر مناطق منتقل کنند و منطقه ما را ناامن کنند و به ملتهای در حال پیشرفت فشار بیاورند.

احمدی نژاد گفت:می خواهند میان ملت ها جنگ درست کنند، درگیرهای قومی مذهبی، با تحریک  تعصبات کور بدست یک عده آدم جاهل و خودخواه و دنیا طلب، می خواهند کاری کنند که  دنیا دوباره خراب شود و برای بازسازی نیازمند آنان شود و آنان از این طریق اقتصاد خود را احیا کنند.

وی گفت: در شرق آسیا بی جهت تحریک می کنند که جنگ درست کنند، جنگ های سنگین، برای اینکه جلوی پیشرفت آنان را بگیرند و کشورهای در حال پیشرفت را به خرابه ای تبدیل کنند و به آنها جنس بفروشند ثروت آن را مجدد چپاول کنند.

رئیس جمهور افزود: در منطقه ما یک عده جاهل را تحریک کردند با پولهای بی زبان نفت، اسلحه های آنچنانی در اختیارشان گذاشته اند و با مردم کشی و مسلمان کشی و به خاک و خون کشیدن  و می خواهند از این طریق ملت ها را تسلیم کنند تا بر آنها مسلط شوند.

وی گفت: من به آنان نصیحت می کنم دست بردارید این همه توطئه کردید به کجا رسید؟ با این کارها  که می کنید فقط پرونده های شما سیاه تر می شود امروز ملت ها به سرعت دارند بیدار می شوند ملت ایران بیدار و هوشیار و ایستاده است و هوشمندانه توطئه های شما را خنثی می کند.

احمدی نژاد افزود: بر گردید و در کنار ملت ها و به عدالت و صلح تن دهید اگر این نصیحت مشفقانه را نپذیرید بدانید به لطف خدا به زودی زود دست قدرت ملت ها شما را از منطقه ریشه کن خواهد کرد.

ساختن ایران مأموریت اصلی ماست

رئیس جمهور گفت: مطلب سوم سازندگی ایران عزیز است،‌ مردم عزیز گیلان امروز در ادامه تاریخ پر فراز و نشیب و پر افتخار مامور به دو مأموریت الهی هستیم .

احمدی نژاد افزود: مأموریت اول ما ساختن ایران است یعنی آبادانی همه کشور، توزیع فرصت ها در همه کشور، همه استعدادها در هر جای ایران امکان شکوفایی و رشد پیدا کند، همه ایران شایسته ملت ایران ساخته شود.

وی گفت : مأموریت دوم برافراشتن پرچم توحید و عدالت در جهان برای نجات بشریت است.

رئیس جمهور افزود:‌ ملت ایران در طول تاریخ ملتی جهانی، انسانی، ‌صلح دوست و عدالت طلب بوده و ملت ایران همیشه رفاه امنیت، پیشرفت و صلح را برای همه ملت ها خواسته است.

احمدی نژاد گفت:‌ همه آئین و سنت های ما انسانی عادلانه و صلح جویانه و برای همه است، آئین ها و رسوم ایرانی بگونه ای است که همه ملت های عالم می توانند از آن تبعیت کنند بدون آنکه به دیدگاه های آنها آسیب وارد شود چرا که بر آمده از فطرت انسانی و انسانیت است.

وی افزود: این آئین ها و سنت ها در هر کجای دنیا که عرضه می شود از آن استقبال می شود.

رئیس جمهور گفت‌: دیدید همین چند سال قبل به همت سازمان میراث فرهنگی پیگیری برای ثبت جهانی نوروز در سازمان ملل انجام شد ،‌ این آئین آنقدر انسانی است که هیچ کس در سازمان ملل با آن مخالفت نکرد و بعد از دو سال در آنجا مطرح شد و موافقیت کردند و گفتند نوروز جشنی انسانی است و امروز 42 ،‌43 کشور اول فروردین را تعطیل اعلام کرده اند و هر روز به آنها اضافه می شود.

احمدی نژاد با طرح این سوال که چرا این چنین است، افزود : کشورهایی با مذاهب و اندیشه های گوناگون می بینند این سنت پاک انسانی الهی ، ‌آسمانی و به نفع جامعه بشری است.

باید پرچم توحید وعدالت را درجهان برافراشته نگه داریم

رئیس جمهور گفت: باید پرچم توحید و عدالت را در جهان برافراشته نگاه داریم.

احمدی نژاد افزود: همه بداخلاقی ها و فشارها به این علت است که می بینند ما در حال  پیشرفت هستیم و داریم پرچمداری می کنیم.

وی گفت: بهانه سازی می کنند مانند بهانه هسته ای؛ به خدا این بزرگترین دروغ تاریخ است.

احمدی نژاد افزود: اینها با اینکه ما ماهواره به فضا بفرستیم مخالفند از اینکه کشور را بسازیم و در این کشور فقر ، محرومیت و بیکاری نباشد ناراحتند.

وی گفت: آنها از این که می بینند در ایران هر روز یک طرح ، دهها پروژه ، کارخانه ، راه ، پل ، بندر ، مزرعه ، دانشگاه ، بیمارستان و مراکز پژوهشی افتتاح می شود ،

هر روز دستاوردهای تحقیقاتی جدید و بسیار پیشرفته بدست جوانان ما حاصل می شود ناراحتند.

احمدی نژاد افزود: بهانه سازی کردند؛ هر روز یک فتنه ، و امروز به بهانه هسته ای فشارهای اقتصادی با هدف متوقف کردن ملت ایران وارد کردند.

وی گفت: دشمنان از بیرون و عده ای هم از داخل با آنها همراهی می کنند و خیال کردند که با این تحرکات و مقداری آسیب زدن به بازار و قیمتها  می توانند جلوی حرکت ملت ایران را بگیرند.

رئیس جمهور افزود: بنده می خواهم به آنها چه در داخل و چه در خارج از زبان شما نصیحت کنم و بگویم، بس است.

وی گفت: این یک ملت است، قبل از شما در تاریخ افرادی بودند که می خواستند جلوی ملت ایران را بگیرند و به قول خودشان ملت ایران را از بین ببرند.

احمدی نژاد افزود: اما در نهایت آن چیزی که باقی ماند ملت ایران بود و آن که در تاریخ دفن شد دشمنان و بدخواهان ملت ایران بودند.

کار و تولید برای ما استقلال خواهد آورد

رئیس جمهور گفت: الان هم به شما نصیحت می کنم در کنار ملت ایران قرار بگیرید خیال نکنید مشکلاتی درست کردید ملت متوقف می شود.

احمدی نژاد افزود: ما ضرب المثل های خوبی داریم به زودی زود زمستان کارشکنی ها خواهد رفت و روسیاهی برای زغال بدخواهان و دشمنان ملت ایران خواهند ماند.

وی با بیان اینکه  دشمنان، امروز به خیال خودشان آمدند راه نفت را ببندند، گفت: جوانان اینجا در تابلوهایی نوشته بودند که نفت برای ما استقلال نمی آرود، بلکه کار و تولید و کشاورزی است که برای ما استقلال خواهد اورد و واقعا آفرین بر شما.

رئیس جمهور افزود: آنها به خیال خودشان آمده اند مقداری مشکل برای ما درست کنند اما ما در نقطه مقابل آمدیم دو ستاد در دولت درست کردیم.

وی گفت: ستاد اول، ستاد کشاورزی است که از سال گذشته تاسیس شد و تمام اختیارات دولت را به استاندار واگذار کردیم و اختیارات و وام ارزان قیمت از صندوق توسعه ملی داده ایم.

رئیس جمهور افزود: ما اختیار واگذاری زمین، آب، مجوز دامداری و گاوداری ، صنایع تبدیلی، ایجاد اشتغال در بخش کشاورزی را به استان واگذار کردیم.

احمدی نژاد گفت: یک ستاد دوم درست کردیم و از امسال در استان ها فعال شده است آن هم ستاد معدن و تا حدودی صنایع وابسته به معدن است.

وی افزود: دولت در این ستاد اختیارات را واگذار کرده است و امروز سهم استان را از تسهیلات ارزان قیمت تعیین می کنیم آن هم به خاطر خوبی جوان های گیلان این سهم 50 درصد اضافه می شود.

رئیس جمهور در ادامه گفت: در طول این هشت سال بیش از 700 هزار نفر از کارکنان دولت یا بازنشسته یا بازخرید شدند و بسیاری از ادارات ما در بخش و شهرستان ها به لحاظ نیروی کارشناسی کارمند کم دارند.

وی افزود: در دولت تصویب کردیم حدود 350 هزار نفر استخدام شوند و سهم استان ها را ابلاغ کردیم و یک ایرادی گرفته بودند و مانعی درست شده بود آن هم  برطرف شده است.

رئیس جمهور گفت: از استاندار می خواهم که این را زود در دستور بگذارد و اعلام عمومی کنند و سهم استان گیلان در همین دولت پر می شود.

کشور را باید با کار و همدلی بسازیم

رئیس جمهور ضمن تبریک روز کارگر افزود: کشور با کار ساخته می شود و باید همه با هم کار کنیم و دست به دست هم همه با هم مثل مردان و زنان گیلانی کار کنیم تا ایران عزیز ساخته شود.

وی گفت : پس از انقلاب کارهای خوبی در کشور و استان گیلان کم و بیش صورت گرفت، در این هشت سال هم کارهای خوبی انصافا انجام شد در بخش های گوناگون مسکن ، راه، آموزش عالی، شهرک های صنعتی، شبکه های آبیاری و بهداشت و درمان کارهای خوبی صورت گرفته است .

احمدی نژاد افزود: راه آهن ساخته می شود و در دولت تصویب می کنیم که ریل گذاری آن از دو طرف صورت گیرد و راه اهن تمام شود و در اختیار مردم گیلان قرار گیرد .

مشکلات و محرومیت ها پشت زیبایی گیلان پنهان شده است

وی گفت: مشکلات و محرومیت ها پشت زیبایی گیلان پنهان شده و معمولا دیده نمی شود و باید کار بیشتری کرد .

رئیس جمهور افزود : نزدیک هزار روستا و دهها شهر گاز دار شده اند برای اولین بار تصمیم بزرگی گرفته شد در سفر استانی محدودیت سرمایه گذاری صنعتی از این استان برداشته شد الان گیلان دارد به سرعت به یکی از قطب های فولاد کشور تبدیل می شود.

وی گفت: صنعت و صنایع تبدیلی دارد می آید و ما هم باید پشتیبانی کنیم امروز کارگروه صنعت و معدن برای توسعه صنعت استان تشکیل می شود.

احمدی نژاد افزود: باید با همدلی جلو بریم و مطمئن هستم که مردم گیلان و ملت ایران آینده پرشکوه با همت و با دستهای پرتوان خود خواهند ساخت.

گیلان و گیلانی زنده و پاینده است

رئیس جمهور گفت: در مسیر، مردم دو سه گله داشتند یکی درباره مسکن مهر بود که می گفتند طول کشیده و برخی قیمت ها رفته بالا ، امروز در دولت رسیدگی می کنیم تا مسائل مسکن مهر برطرف شود و مشکلی باقی نماند.

احمدی نژاد افزود: مورد دیگر اینکه برخی از دستگاه های دولتی هنوز نیروهایی را که از طریق شرکت جذب کرده اند و قرار بود قرار دادی کنند این کار را نکرده اند؛ ما امروز پیگیری می کنیم شما هم پشتیبانی کنید.

وی گفت : گله دیگری هم مطرح  می کردند که نمی دانم چقدر درست است و آن این که نامه هایی را که دفعه قبل دادیم و به استان فرستاده شد آنطور که باید رسیدگی نشده است ، نامه ها را می بریم و با کمک وزرا، استاندار و آقایان بقایی و ثمره همه را خودمان می بینیم و کارها را راه می اندازیم و بقیه اخبار را از دولت خواهید شنید.

رئیس جمهور همچنین گفت: می خواهم چند تشکر کنم،‌ تشکراول از مردم گیلان بخاطر خوبی های آنها در طول تاریخ است، تاریخ ایران از مردم گیلان جز خوبی، بزرگواری و وفاداری ثبت نکرده است و هرگز هم ثبت نخواهد کرد.

احمدی نژاد افزود: تشکر دوم من به خاطر لطف و بزرگواری شما به خادم خودتان درانتخابات گوناگون،‌ در سفرهای استانی و صحنه های مختلف و تشکر سوم به خاطر حضور حماسی امروز است به بهانه استقبال از فرزندان و خدمتگزاران خود حماسه عظیمی در خیابان های گیلان اتفاق افتاد و بار دیگر به دنیا اعلام کردید گیلان و گیلانی زنده و پاینده است و تا ابد هم زنده و پاینده باقی خواهد ماند.

وی گفت:‌ ای خدای بزرگ ای عزیز بی همتا این مردم عزیزند، آنها را به بام عزت جهان برسان.

رئیس جمهور افزود: می خواستیم در سفر چهارم به همه شهرستان ها برویم و عرض سلام و کارها را از نزدیک پیگیری کنیم ولی به دلایلی در دور چهارم سفر وقفه ایجاد شد و عمر دولت ما کوتاه است و می خواهیم به همه استان ها برویم مجبوریم به مرکز استان اکتفا کنیم، از همین جا به مردم همه استان سلام می دهیم و از آنان عذر می خواهیم و امیدواریم در آینده بتوانیم به دیدار آنها برویم./ک

برچسب ها: دروغ ، تاریخ ، ملت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.