کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری یازدهم گفت: دولت احمدی نژاد به صورت طبیعی از افراد کارآمد استفاده نکرد، چرا که همان روز اول وی اعلام کرد در دولت جنرال نمی‌خواهد و به دنبال سرباز است، اما ترجمه سرباز یعنی بله قربان، به چپ‌چپ و بشین و پاشو.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، "محمدرضا باهنر"  با حضور در دانشگاه تربیت دبیری شهید رجایی ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهدای گمنام و با تبریک سالروز تولد حضرت فاطمه(س) گفت: خردادماه آینده شاهد برگزاری دو انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا و ریاست جمهوری در کشور هستیم.

وی تصریح کرد: باید از همپوشانی و هم‌افزایی دو انتخابات استفاده و مراقبت کنیم تا یکی از این دو زیر سایه دیگری کم‌رنگ نشود.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین اظهار داشت: کشور در موقعیت حساسی از نظر داخلی و خارجی قرار دارد و کسی که رئیس جمهور می‌شود باید توانمندی ویژه‌ای با در برخورد با مشکلات داشته باشد، اما متأسفانه نبض شاخص اقتصادی کشور خوب نمی‌زند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان داشت: حکومت در شاخص اقتصادی و اجتماعی حساس است و در شاخص‌های اقتصادی کشور به ترتیب باید گرانی، تورم، نرخ اشتغال، رشد اقتصادی، توسعه انسانی و ضریب جینی رئیس جمهور را بررسی کرد.

باهنر افزود: قیمت‌ها در سال 91 پس از 20 سال رکورد زد و دولت اعلام کرد سطح قیمت‌ها از 40 درصد گذشته و بعضی از کالاها بین 200 تا 300 درصد افزایش قیمت داشته است.

کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری یازدهم با بیان اینکه در حوزه اشتغال وضعمان بهتر از تورم نیست، افزود: نرخ بیکاری بالا است و حس مردم و باور ما می‌گوید تقریباً خانه‌ای نیست که یک الی دو جوان آماده به کار، اما بیکار نداشته باشد.

نایب رئیس مجلس با اشاره به اینکه در حوزه رشد اقتصادی و درآمد سرانه وضعیت مطلوبی در کشور وجود نداشته است، بیان داشت: متوسط رشد اقتصادی زیر 4 درصد بوده و رشد نقدینگی از 20 درصد گذشته و سالیانه 20 درصد در این زمینه رشد داشته‌ایم که به طور مستقیم در تورم تأثیر گذاشته، اما ضریب جینی وضع مطلوبی در 8 سال گذشته داشته، چراکه با اصلاح آن تفاوت بین اقدامات پرهزینه و کم هزینه مشخص شده است.

وی ادامه داد: بعضی شاخص‌ها مثل امنیت سیر مثبت داشته، چرا که ما دشمنان ناحق یا به حق زیادی داریم، اما مشکل امنیتی نداریم.

باهنر با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر دعوت سراسر مردم در انتخابات و چگونگی انتخاب فرد برای ریاست جمهوری آینده اظهار داشت: ضریب حضور مردم در انتخابات با امنیت یکسان است و دولت آینده باید نقاط مثبت این دولت فعلی را داشته باشد و نقاط ضعف آن را ادامه ندهد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: بعضی معلول‌ها نرخ تورم، نقدینگی و بیکاری بالا است، اما علت‌ها را می‌توان از لحاظ علمی کشف کرد.

وی ادامه داد: موضوع ما در اقتصاد تولید است، چرا که بنگاه‌های تولیدی عامل دانه‌درشت مشکلاتشان سرمایه در گردش، مواد اولیه، ابزار مدرن برای کاهش هزینه‌ها در تولید و بازار مصرف است، بنابراین بنگاه‌ها با چالش عوامل تولید مواجه هستند.

دبیر جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه بزرگ‌ترین چالش دولت ناکارآمدی است، اظهار داشت: درباره نقاط قوت دولت احمدی‌نژاد باید گفت او دولت پرکاری داشته و رکورد پرکاری دولت‌ها در دست احمدی‌نژاد است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: دولت برای خدمت‌رسانی به مردم حرص می‌خورد و با ساده‌زیستی به دنبال مال و منال جمع کردن برای خود و دیگران نبوده، اما ممکن است حلقه‌های دورتر از دولت آلوده باشند و شجاعت نیز دیگر نقطه مثبت دولت فعلی است.

وی درباره نقاط ضعف دولت هشتم و نهم گفت: دولت احمدی‌نژاد به صورت طبیعی از افراد کارآمد استفاده نکرد، چرا که همان روز اول وی اعلام کرد در دولت جنرال نمی‌خواهد و به دنبال سرباز است، اما ترجمه سرباز یعنی بله قربان، به چپ‌چپ و بشین و پاشو.

وی ادامه داد: دولت جنرال می‌خواهد یعنی مدیر مجرب، اما دولت علاقه به استفاده از جنرال نداشت و افراد قدرتمندی را کنار گذاشت.

باهنر تصریح کرد: ساختار اجرایی کشور به هم ریخته است، مثلا سازمان برنامه و بودجه با 50 سال سابقه منحل می‌شود و ظرفیت‌های کشور در این حوزه به باد داده می‌شود و باید بگویم دولت مسائل کشور را پروژه‌ای نگاه کرده و هر وقت برای حل مسائل وقت گذاشته پنج مشکل دیگر درست کرده است.

کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری یازدهم اظهار داشت: شجاعت دولت در اعلام مواضع بعضاً تبدیل به بی‌باکی شده که این امر مشکل آفریده و با عدم کنترل و محافظت، خسارات بسیاری به کشور وارد شده است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: درباره سیاست خارجی باید سربسته بگویم که دولت باید مخلوطی از لبخند و قهر با کشورها داشته باشد، که 90 درصد به لبخند و 10 درصد نیاز به اخم دارد، اما دولت چون دیپلماسی رسمی فعالی نداشته اخمش بیشتر بوده است.

انتهای پیام/ش
برچسب ها: ریاست ، جمهوری ، دانشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار