معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری گفت: در دنیای امروز که شیعه استکبار و غرب را به زانو در آورده، دشمن دیگر از طریق جنگ فیزیکی وارد عمل نمی‌شود در نتیجه روحانیون باید مرزبان اعتقادات فکری و روانی جوانان و جامعه باشند.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، حجت‌الاسلام احمد مروی‌ در آیین افتتاحیه ساختمان جدید مدرسه علمیه سلیمانیه افزود: در این بازه زمانی از تاریخ که دشمن به هر طریق قصد اخلال در دین را دارد و با سوء‌استفاده از فرقه‌های مختلف اسلامی هدف نابودی مذهب تسیع را دنبال می‌کند، روحانیون باید از ریزبین و باهوش‌ترین افراد جامعه باشند.

مروی تصریح کرد: هر چند در تمام دوران تاریخ شیعه مورد ظلم قرار گرفت، اما امروز ما شاهد آن هستیم که روز به روز شکوفاتر می‌شود و تاثیرات مهمی در معادلات بزرگ سیاسی دنیا می‌گذارد.

وی اظهار کرد: در حال حاضر تمام مستکبرانی که خود را مالکان این دنیا می‌دانند به این نتیجه رسیده‌اند، که شیعه هرگز در مقابل آنان تسلیم نشده و نمی‌شود و اگر در نقاط دیگر دنیا مردم بر ضد نظام استکباری به پا می‌خیزند؛ بی‌شک از این انقلاب و مردم خط گرفته‌اند.

معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به این موضوع که روحانیون امروز باید در صدر مسایل روز باشد تاکید کرد: با توجه به احادیث و روایات بسیار روحانیون امروز باید در همین زمان و در جریان تحولات باشد و پیش رود، روحانی که در حجره نشست و عقب ماند به رسالت خود نرسیده است.

وی افزود: یکی بحران‌هایی که شیعه با آن روبه‌رو شد بحث غیبت کبری بود که خوشبختانه روحانیان و بزرگان آن زمان توانستند این مسئله را برای مردم توضیح دهند و مانع از فروپاشی و افکار مسلمانان شوند.

وی تصریح کرد: در آن زمان بزرگ مردی چون شیخ طوسی موقعیت زمانی خود را درک کرده و با توجه به نیاز آن دوران کتاب غیبت را نوشت و مردم را آگاه و هدایت کرد.

مروی ضمن تاکید بر این موضوع که روحانی امروز باید آگاهانه بنگرد و طبیبانه عیب را بشناسد و درمان کند خاطرنشان کرد: هستند بزرگانی در زمان معاصر مانند استاد شهید مطهری که با توجه به سطح بالای علمی خود با توجه به موقعیت آنان کتاب داستان راستان را می‌نویسد.

برچسب ها: دفتر ، مقام ، معظم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.