علی اکبر صالحی تولید اندیشه را از عناصر قدرت و زمینه ساز تمدن دانست.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران حاضر در مراسم نشست رونمایی از کتب جدید النتشار وزارت امور خارجه با حضوروزیر فرهنگ ارشاد اسلامی و علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه ، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت : با توجه به این که شاهد کتاب های جدید و مفید در وزارت خارجه هستیم لازم به ذکر است که در بحث سیاست خارجی نگاهمان با نگاه دنیا متفاوت است. 


وی ادامه داد : به گفته رهبر فقید انقلاب اسلامی سیاست خارجی ما بر مبنای عزت و مصلحت است و امیدواریم با تولید این کتابها بتوانیم منبع ومرجع خوبی در اختیار اقشار مختلف جامعه اعم از دانشجویان، اساتید و محققان قرار دهیم. 
حسینی اظهار کرد : این جریان باعث خرسندی است که در حوزه نشر الکترونیک نیز وزارت امور خارجه دارای تولیدات و اثاری است و از نظر فرهنگی،علمی و نرم افزاری به درجه والایی رسیده است. 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به بیست و ششمین نمایشگاه کتاب تهران اضافه کرد: هر روز در نمایشگاه شاهد نشست های علمی و معرفی اثار مختلف هستیم که این جریان بر غنای نمایشگاه افزوده و باعث رونق اندیشه و فرهنگ عمومی می شود. 
در ادامه علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه تصریح کرد:  امروز رونمایی از چند کتاب صورت خواهد گرفت که مهمترین انها "اطلس کلات نادری" است. 
وی ادامه داد در گذشته غریب به هزار جلد کتاب چاپ کردیم ولی در زمان کنونی غریب به 64 هزار جلد کتاب وتولیدات فرهنگی را دارا هستیم که این جریان نشان میدهد که میزان 69 برابر شده است. 
صالحی افزود : کشور ما باید به گونه ای عمل کند که از عناصر قدرت برخوردار شود و گفتنی است که یکی از عناصر این قدرت تولید اندیشه است که زمینه ساز تمدن در هر کشور است. 
وزیر امور خارجه در رابطه با برگزاری سالانه نمایشگاه بین المللی کتاب به عنوان یک جریان عظیم فرهنگی اظهار کرد:    تراکم تجارب 30 ساله در ایران به گونه ای بوده که امروز وارث یک بنیاد عظیم به نام اندیشه و فرهنگ هستیم و تجلی انرا در یک رویداد عظیم فرهنگی مشاهده می کنیم و این باعث افتخار است که مجموع کل عناوین کتاب های تولید شده در ایران بیشتر از میزان تولید کتاب های منتشر شده در 57 کشور اسلامی است. 
لازم به ذکر است که غرفه وزارت امور خارجه در راهروی 30،غرفه 27 بیست و ششمین نمایشگاه کتاب تهران است. /ص
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.