دبیر ستاد شورای زکات کشور از تصویب کمک یکهزار میلیارد ریالی دولت در سال جاری به ستاد احیای زکات خبر داد وگفت: امید است این مبلغ به موقع برای هزینه در روستاهای زکات دهنده به عنوان یک اهرم تشویقی تخصیص پیدا کند.

 به گزارش باشگاه خبرنگاران یاسوج حسین نبی لوˈ در جمع مسوولان کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد:میزان زکات جمع آوری شده در سال گذشته بیش از یکهزار و 400میلیارد ریال بود و میزان زکات جمع آوری شده در هشت سال گذشته را چهار هزار میلیارد ریال عنوان کرد.
نبی لو گفت: در بحث زکات واجب پیش بینی می شود در سال جاری بیش از یکهزار و 500 میلیارد ریال و در زکات مستحب 400 میلیارد ریال جمع آوری شود که جمع درآمدهای پرداخت زکات به دو هزار میلیارد ریال می رسد.
نبی لو با اشاره به اینکه از محل درآمد زکات سال گذشته پنج هزار مسجد و 300 خانه عالم ساخته شده، اظهار کرد: سال گذشته افزون بر چهار هزار و 47 پروژه عمرانی در حوزه های مختلف شامل مسجد، غسالخانه ، خانه عالم و مسکن مددجویان از محل درآمد حاصل از زکات در کشور اجرا شد.
وی هزینه پرداخت شده زکات از سوی هر منطقه و روستا را قابل هزینه کردن در همان منطقه دانست و گفت: 40 درصد مبالغ جمع شده از محل زکات نیز صرف برطرف کردن مشکلات فقرا و زندانیان شده است.
دبیر ستاد احیای زکات در کمیته امداد امام خمینی در امور اجرایی زکات تصریح کرد: بیشترین پرداختی زکات در کشور متعلق به استان خوزستان با یکصد و 40 میلیارد و 200 میلیون ریال بوده است.
نبی لو تصریح کرد: تلاش ما این است که با کمک اعضای شورای زکات فرهنگ پرداخت زکات را در روستاها و بین مردم نهادینه کنیم .
وی تأکید کرد: به هر میزانی که در این استان زکات پرداخت شود به همان میزان نیز اعتبار به این استان داده می شود که این خود می تواند یک امتیاز خوب و انگیزشی برای پرداخت زکات و همچنین عمران و آبادانی در روستاها باشد./س
برچسب ها: احیا ، زکات ، ستاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.