حاشیه برنامه سینمایی "هفت":

محمدعلي باشه آهنگر:من خود سند زنده جنگ هستم/عوامل قبلی برنامه "هفت" در تخریب این فیلم نقش مهمی داشتند

كارگردان "ملكه" گفت: بخت فیلم سینمایی "ملکه" با تمام ناملایمتی ها و جفاها باز شد.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو و تلویزیون باشگاه خبرنگاران، برنامه سینمایی "هفت" با حضور "محمد علی باشه آهنگر" کارگردان و "حمیدرضا آذرنگ" بازیگر به بررسی فیلم "ملکه" اختصاص داشت.
"محمد علی باشه آهنگر" کارگردان "ملکه" در خصوص اکران این فیلم گفت: علی رغم تمام ناملایمتها و جفاهایی که بابت  این فیلم دیدیم بالاخره بخت فیلم "ملکه" باز شد.
وی افزود: قرار بود ما از پا بیافتیم ولی با توکل بر خدا این اتفاق رخ نداد من از سال 1385 پای این فیلم ایستادم.
"باشه ‌آهنگر" ادامه داد: خداوند تهیه کننده این اثر را رحمت کند و مطمئنم که دعای او پشت سر فیلم است و از خانواده آن مرحوم و برادرش که جانشین تهیه کننده است کمال تشکر دارم.
"حمیدرضا آذرنگ" بازیگر  فیلم "ملکه" اظهار داشت: من تئاتری بودم و "باشه آهنگر" تنها فردی بود که به یک تئاتری در فیلم "نیمه گمشده" اعتماد کرد و بعد تا اینکه به "ملکه" رسیدیم در این اثر تمام سعی ام این بود که با حسن نیت به "باشه آهنگر" ادای دین کنیم.
وی تصریح کرد: خیلی سعی کردم به سیف الله فیلم نامه وفادار باشم و امیدوارم که این اتفاق افتاده باشد.

*کل سينمای ما دچار کج اندیشی است
"باشه آهنگر" بیان کرد: فیلم نامه "ملکه" بعد از تمام تحقیقات نوشته شد و حدود 11 ماه صرف تحقیقات این اثر شد.
وی افزود: به قدری حاشیه دنباله روی این اثر بود و همچنین چوب لاي چرخ افرادی به مثل من می گذارند که گاهی یادم می رود که باید چه کاری انجام دهم و به جای نگرانی اصل مطلب نگران حواشی اطراف می شویم.
"باشه آهنگر" عنوان کرد: فیلم نامه هایی به مانند "ملکه" باید از دشواری های زیادی عبور کنند که کل سینمای ما دچار این کج اندیشی است و برای رسیدن به مرحله اکران باید جانفشانی کرد.
وی اظهار داشت: بعد از فیلم نامه، گروهی فیلم ما را از حوزه دین بررسی می کنند و آن را خارج از دین تلقی می کنند در حالیکه خود آنها از دین خارج هستند.
"باشه آهنگر" بیان کرد: سند زنده جنگ خود من هستم و کسانی که جلوی من از جبهه چزابه صحبت می کنند اطلاعات خیلی اندکی از جنگ دارند و این مقوله را تنها از شیشه تلویزیون دیده و تنها شعار جنگ می دهند که این مساله به سینما ضربه زده است.
"حمیدرضا آذرنگ" در خصوص استفاده از هنرمندان تئاتر در عرصه سینما عنوان کرد: عدم حضور هنرمندان تئاتر در سینما لطمه اصلی را خود سینما می بیند و حضور قدرتمند هنرمندان تئاتر لطفی است که به سینما می شود.
"باشه آهنگر" در پاسخ به صحبت مجری در خصوص اینکه این افراد که برخی مخالف اینگونه آثار هستند نسبت به جنگ صادق هستند اظهار داشت: در اینکه این افراد صادق هستند شکی نیست ولی همین صداقت آنها پدر این سینما را درآورده و خود اینها در خلق سینمای واقعه گرای جنگ و جفا می‌کنند.

*"ملکه" با ورود به سینما من و گروهم را رو سفید خواهد کرد
"باشه آهنگر" اظهار داشت: در طول این 30 سال سینما بخصوص سینمای دفاع مقدس تخریب شده است چرا خانواده شهدا حاضر به تماشای سینمای دفاع مقدس نیستند چون مطابق با هم نیست.
وی افزود: من با عمده سری دوزي هایی که به هر بهانه ای تماشاگر را به سینما می کشاند مشکل دارم بچه های جنگ یک شرافتی داشتند که نباید به سادگی آن شرافت به تاراج برود.
وی تصریح کرد: تمام بن مایه های فکری "ملکه" براساس قرآن و نهج البلاغه است در جمعی حاضر شدم و آنها اظهار کردند باید نگاتیوهای این فیلم را آتش زد ولی بعد از صحبت با 8 نفر از آنها، کاملا متقاعد شدند و تمام سوء تفاهم ها رفع شد.
"آذرنگ" ادامه داد: به قدری فیلم "ملکه" برای من بزرگ است که صحبت درباه مسائل پیش پا افتاده تنها یکسری افراد کوچک را که با کوچکی خود به بدنه سینما لطمه زده اند، بزرگ می کند.
وی افزود: من درباره سیف الله داد در "ملکه" حرف می زنم نه درباره افرادی که داعیه این را دارند که افراد جنگ را می شناسند افرادی که 8 سال پای عقاید خود  ایستادند نه کسانی که حتی 24 ساعت هم پای حرف خود در جشنواره پس از اعلام اسامی برندگان نایستادند.
"باشه آهنگر" عنوان کرد: سینما ارزشمندتر از این است که ما آن را تخریبش کنیم "ملکه" به سینما من و گروهم رو سفید خواهیم بود چرا که مخاطب فیلم متفاوت در حوزه جنگ را خواهید دید.
وی تصریح کرد: مطمئنم "ملکه" را مردم خواهند دید چرا که از نوادر فیلم هایی است که در دهه اخیر درباره دفاع مقدس ساخته شده است من به سنی رسیده ام که نه هیجان زده می شوم و نه به دنبال پول و شهرت هستم برای کارم زحمت می کشم و با تمام تحقیرها و تهمتها، فیلم دفاع مقدس خود را می سازم.
"باشه آهنگر" خاطرنشان کرد: هر چند گروه قبلی برنامه هفت جدایی از فریدون جیرانی در تخریب فیلم من نقش مهمی داشتند ولی امیدوارم با اکران رضایت تماشاگران فراهم شود.
گفتنی است، برنامه سینمایی "هفت" با اجرای و سردبیری "محمود گبرلو" و تهیه کنندگی "علی قانع" هر هفته جمعه شب ها از شبکه سه سیما به روی آنتن می رود./ي2
برچسب ها: باشه آهنگر ، برنامه ، هفت ، ملکه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار