استاندار هرمزگان گفت: نگاه مسئولان و شوراي آموزش و پرورش هرمزگان به توسعه اين حوزه ويژه و راهبردي است.

 به گزارش گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران از  وزارت آموزش و پرورش ، ابراهيم عزيزي در مراسم بزرگداشت روز معلم ضمن تبريك اين ايام، روز معلم را متعلق به تمام شيفتگان مكتب انقلاب اسلامي، نظام شكوهمند ديني و تمام افرادي كه دل در گروي انديشه هاي اسلام و نظام اسلامي دارند دانست و اظهار داشت: جايگاه معلم بدون شك جايگاهي ارزنده و انديشه‌آموز است و در شأن و جايگاه معلم همين بس كه پايگاه انديشه‌آموزي در جامعه است.
استاندار هرمزگان ابراز داشت: معلم تنها كسي است كه در مقابل چراهاي تشنگان علم و دانايي، عالمانه و با نگاهي برخواسته از عمق دانايي پاسخگوست.
نماينده عالي دولت در استان هرمزگان با اشاره به اينكه معلم هديه كننده دانايي به جامعه است، ابراز داشت: هديه دانايي توسط معلمان به جامعه بيانگر و نشانگر سرآمدي آنهاست.
وي از معلم به عنوان پرچمدار فرهنگي دانايي و توانايي در جامعه ياد كرد و افزود: هيچ جامعه‌اي بدون داشتن نسلي دانا نمي‌تواند به اهداف خود دست يابد و امروز معلم پرچم پرافتخار دانايي، توانايي، پيشرفت، رشد و خودكفايي جامعه را در ايران اسلامي به اهتزاز در آورده است.
عزيزي با بيان اينكه بدون شك توفيق پيشرفت و توسعه حاصل دسترنج و زحمات ديروز و امروز معلمان است، اذعان كرد: پرچم توانايي ملت بزرگ ايران در سايه تلاش، سختكوشي و احساس مسئوليت بي دريغ معلمان برافراشته است.
وي با بيان اينكه معلمان امروز و ديروز با تاسي از انديشه‌هاي ديني راه و رسم چگونه سعادتمند شدن را به جامعه آموخته و مي‌آموزند، گفت: بسياري از كساني كه در اين مسير گرانبها سعادتمند شده‌اند توفيقات بزرگي را كسب كرده‌اند.
استاندار هرمزگان با تاكيد بر اينكه هيچ جامعه‌اي بدون نگاه عميق به آينده نمي‌تواند افق‌هاي پيش روي خود را به دست آورد و قله‌هاي مورد نظر را فتح كند، يادآور شد: هر جامعه‌اي كه مي‌خواهد به سعادت معنوي، عزت و پيشرفت برسد بايد به آموزش و پرورش نگاه بنيادي داشته باشد.
وي متذكر شد: هيچ جامعه‌اي نمي‌تواند مسير تكاملي را درست طي كند مگر اينكه به نقش و جايگاه آموزش و پرورش و معلم نگاه درستي داشته باشد.
عزيزي آموزش و پرورش را كانون اصلىِ ساختن و پرورش دادن انسان كارآمد دانست و تصريح كرد: اگر انسان كارآمد نياز نخست جامعه براي تحول و پيشرفت باشد بايد به نقش پررنگ و تاثيرگذار آموزش و پرورش در اين راستا توجه جدي داشت.
استاندار هرمزگان با بيان اينكه فرهنگيان و معلمان پرچمدار اخلاص، تواضع، فروتني، تقوا و پارسايي هستند، گفت: حفظ و توسعه قله‌هاي پيشرفت و عمق بخشي به توفيقات در سايه توجه به مقام معلم است.
عالي‌ترين مقام اجرايي استان هرمزگان در ادامه ضمن تقدير از حركت رو به رشد و دستاوردهاي آموزش و پرورش استان در شاخص‌هاي ملي، به شعار سال اشاره كرد و بيان داشت: بطور حتم رسالت معلمان در تبيين شعار حماسه سياسي و اقتصادي رسالتي بس عظيم است كه بايد نقش خود را در اين مهم ايفا كنند.
عزيزي در بخش ديگري از سخنان خود بيان كرد: تمام دستگاه‌هاي اجرايي استان بايد خود را حامي و پشتيبان آموزش و پرورش بدانند و در مقابل تقويت اين مجموعه احساس مسئوليت داشته باشند.
وي با بيان اينكه ما به دنبال رسيدن به تمام قله‌هاي بزرگ و پر افتخار از طريق نگاه جامع به فرهنگيان هستيم، افزود: بدون ترديد ايران اسلامي خودش را در بلنداي توفيقات بزرگ مي‌بيند و اين توفيقات مديون نگاه اعتقادي، ايستادگي، پايداري و پارسايي است.
گفتني است همزمان با سالروز بزرگداشت معلم، بيست و ‌نهمين يادواره مقام معلم با حضور استاندار هرمزگان، نماينده ولي فقيه و امام جمعه بندرعباس، و جمعي از مسئولان برگزار و معلمان نمونه كشوري و استاني تجليل شدند، ضمن اينكه در اين آيين تمبر يادبود معلمان نمونه نيز رونمايي شد./ف
برچسب ها: توسعه ، حوزه ، آموزش ، پرورش ، هرمزگان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار