رییس دادگستری یزد گفت: ستاد پیشگیری و رسیدگی به تخلفات انتخاباتی باید با ایجاد فضای آرام و سالم نقش اساسی در حضور گسترده مردم داشته باشد و به عنوان بازوان کمکی هیات‌های اجرایی و نظارت ایفای نقش کند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، غلامعلی دهشیری در نشست ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی شهرستان یزد بر لزوم برگزاری انتخاباتی سالم، پرشور و با حضور حداکثری مردم تاکید کرد.

وی به تمرکز و توطئه‌های استکبار جهانی و دشمنان جمهوری اسلامی در عدم مشارکت گسترده مردم و تنش‌آفرینی در عرصه انتخابات اشاره کرد و گفت: با اجرای کامل قانون و جلوگیری از هرگونه تخلفی می‌توانیم توطئه‌های استکبار و دشمنان نظام را نقش بر آب نماییم. با اجرای کامل قانون می‌توان تاثیر جنگ روانی دشمن را کاهش داد یا به طور کامل از بین برد.

دهشیری تصریح کرد: با توجه به این که دو انتخابات ملی و منطقه‌ای را در پیش رو داریم، ایجاد فضای رقابت سالم و تحقق فرصت‌های برابر برای نامزدهای انتخاباتی و رعایت اصل رقابتی بودن انتخابات، سلامت انتخابات را تضمین خواهد کرد.

رییس دادگستری شهرستان یزد از دیگر نکات مهم تشکیل ستاد پیشگیری و رسیدگی به تخلفات انتخاباتی را جلوگیری از سوء‌استفاده و بهانه‌جویی برخی از نامزدهایی که در انتخابات شکست می‌خورند، دانست و اظهار کرد: امکان دارد در انتخابات برخی از افرادی که از سوی مردم مورد استقبال قرار نمی‌گیرند و در انتخابات به نتیجه دلخواه نمی‌رسند از سوی برخی از جریانات داخلی و خارجی تحریک شوند و دست به اقدامات غیرقانونی بزنند که با اجرای قانونی انتخابات این بهانه از این گونه افراد سلب خواهد شد.

وی از دیگر ثمرات تشکیل این ستاد را کاهش ورودی پرونده به دستگاه قضایی و نیروی انتظامی دانست و خاطرنشان کرد: با برگزاری انتخابات سالم و بدون تخلف، قطعا پرونده‌ای نیز تشکیل نخواهد شد و این عامل موجب کاهش ورودی پرونده به دستگاه قضایی که از سیاست‌های قوه قضاییه است، خواهد شد.

دهشیری افزود: در قانون انتخابات ریاست جمهوری 17 عنوان مجرمانه و در قانون انتخابات شوراها 19 عنوان مجرمانه مطرح شده و رای‌دهندگان‌، مجریان شعب اخذ رای‌، نامزدها و مسوولان ستاد آن‌ها، اعضای هیات‌های اجرایی و نظارت انتخابات، نیروهای مسلح، کارمندان دولت و رسانه‌ها و مطبوعات، گروه‌هایی هستند که می‌توانند در معرض تخلف قرار گیرند.

این مقام قضایی در پایان نیز بر لزوم آموزش قانون انتخابات و عناوین مجرمانه و باید و نبایدهای انتخابات به این گروه‌ها، تاکید و اظهار کرد: احترام به قانون و اعمال صحیح آن قطعا موجب برگزاری انتخابات سالم، آرام و بدون تخلف خواهد شد.

منبع:خبرگزاری ایسنا
برچسب ها: یزد ، انتخابات ، سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.