عضو هیات عالی نظارت بر انتخابات استان خوزستان گفت: 12 خرداد ماه سال جاری لیست نهایی نامزدهای انتخاباتی شوراهای شهر و روستا اعلام می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان، ' شمس الله بهمنی' اظهار داشت : ثبت نام نامزدهای انتخاباتی یكم اردیبهشت ماه جاری به پایان رسید و هیات اجرایی انتخابات در استان خوزستان به مدت 10 روز فرصت داشتند كه در مورد كاندیدهای انتخاباتی استهلام بگیرند.

وی گفت: استهلام از مراجع چهارگانه دادگستری، نیروی انتظامی، ثبت احوال و اداره كل اطلاعات استان خوزستان انجام شده است كه مهلت آن تا روز 11 اردیبهشت ماه جاری تعیین شد.

این مقام مسوول افزود: از تاریخ 11 اردیبهشت ماه هیات اجرایی صلاحیت نامزدها را تعیین می كند و در نهایت 12 خرداد ماه اسامی نامزدهای تایید شده اعلام می شود و داوطلبان از تاریخ 16 خرداد ماه امكان تبلیغات را دارند.

** پنج هزار نفر برای برگزاری انتخابات در خوزستان مشاركت دارند

رییس هیات عالی نظارت بر انتخابات استان خوزستان اظهار داشت : هیات نظارت بر انتخابات این استان برانتخابات 27 شهر و 66 بخش در استان خوزستان نظارت دارد.

' حجت الاسلام و المسلمین سید محمد سادات ابراهیمی' گفت: در حدود چهار هزار و 579 نفر ناظر بر صندوق های رای در استان نظارت دارند و 90 نفر بازرس ویژه در این دوره انتخابات فعال هستند.

وی همچنین با اشاره به ترفندهای دشمن برای جلوگیری از مشاركت گسترده مردم دراین رویداد سیاسی بیان داشت : دشمنان اسلام برای نفوذ در كشور به دنبال این هستند كه حضور مردم را در صحنه انتخابات كمرنگ كنند این در حالی است كه در حكومت دموكراسی نظام اسلامی حضور و نظر مردم شرط اول است.

این مقام مسوول به علت تداخل زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی اشاره كرد و افزود: این طرح در مجلس هشتم برنامه ریزی شد و هدف كاهش هزینه های انتخاباتی و صرفه جویی در زمان بوده است.

** رشد 15 درصدی ثبت نام نامزدهای شوراهای اسلامی نسبت به دوره قبل

عضو هیات عالی نظارت بر انتخابات استان خوزستان گفت: دراین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان خوزستان 14 هزار و 902 نفر ثبت نام كردند این در حالی است كه در دوره قبل 12 هزار نفر ثبت نام كرده بودند.

' عباس تمیمی' بیان داشت : سه هزار و 498 نفر در شهر و 11 هزار و 402 نفر درروستاهای خوزستان نامزد انتخابات شوراهای اسلامی شدند.

وی بیان داشت : حضور گسترده مردم در انتخابات برای حفظ نظام اسلامی و ارزش ها و آرمان های این نظام بسیار اهمیت دارد.

نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی بیان داشت : هیات نظارت تا بعد از انتخابات نیز برای تایید برگزاری این رویداد به نظارت و بازرسی خود ادامه می دهد.

این مقام مسوول همچنین با اشاره به اینكه بعضی از روستاهای خوزستان نامزد انتخاباتی نداشتند ،افزود: به دلیل اتفاق هایی كه در گذشته از سوی شورای اسلامی این روستاها رخ داده بود ، افراد رغبتی به كاندید شدن نداشتند . البته برخی روستاها نامزد دارای مدرك دیپلم نداشتند . /س
برچسب ها: لیست ، نامزد ، شورا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.