بازار سرمايه در دو سال اخير بيشتر تحت تأثير تحولات بازار مسکن و ارز و سکه قرار داشته است و همچنان مي تواند به روند رو به رشد خود در سال جاري ادامه دهد.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران،‌ اسکندري کارشناس ارشد بازار سرمايه و از فعالان حوزه معادن در بورس در مصاحبه با راديو اقتصاد گفت: ظرفيت هاي افزايش شاخص ها در بورس همچنان وجود دارد و هنوز بورس در اين زمينه بدهکار است چون در اين مدت متناسب با واقعيت هاي بورس رشد نکرده است.

وي افزود: وجود سهام خفته در بازار سرمايه باعث شده است ارزيابي هاي سرمايه گذاران دقيق تر شود و همين موضوع به افزايش ارزش سهام کمک مي کند.

اسکندري گفت: صنايع معدني و پتروشيمي و پالايشگاه ها همچنان سهام پر ظرفيت و ارزنده محسوب مي شود.

وي تاکيد کرد: با توجه به روند تحولات اقتصادي در حوزه بازار سرمايه انتظار مي رود همچنان اين روند رو به رشد ادامه يابد و رشد شاخص ها حبابي نيست.

اسکندري گفت: افزايش نرخ ارز هم به رشد سهام شرکت هاي صادرات محور کمک کرده است و سهام حوزه خليج فارس هم در دو نوبت عرضه ، کمتر از قيمت واقعي فروخته شد و اين بار فعالان بازار سرمايه در مقابل سازمان خصوصي سازي اراده خود را تحميل کردند و اين سهام را ارزان تر خريدند و همچنان پتانسيل بالاتري دارد./عب
برچسب ها: بورس ، اقتصاد ، بازار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار