رئیس پلیس فتا استان بوشهر گفت :با تلاش کارشناسان پلیس فتا استان فردی را که در فضای مجازی اقدام به نشر اکاذیب علیه یکی از شهروندان کرده بود، شناسایی و دستگیر کردند.

به گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران، سرهنگ جهانشیری اظهار داشت: در پی شکایت یکی از کارکنان ادارات استان مبنی بر اینکه شخص یا اشخاصی ناشناس با ایجاد وبلاگی جعلی اقدام به نشر اکاذیب و افترا علیه وی کرده و موجب هتک حیثیت و تشویش اذهان عمومی و در نتیجه ضرر معنوی و حیثیتی او شده اند ، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان این یگان قرار گرفت.  
وی افزود: در اجرای دستور قضایی مراتب از طریق این پلیس مورد پیگیری واقع و با اقدامات فنی و کارشناسی ، مدیر وبلاگ مورد نظر در شهرستان بوشهر شناسایی و احضار شد.  
رییس پلیس فتا استان بوشهر اذعان کرد: با احضار فرد مورد نظر پیرامون موضوع از وی تحقیق که متهم ساخت وبلاگ را تایید ولی مطالب منتشر شده در آن را بدواً انکار می کرد که پس از مشاهده مستندات موجود لب به سخن گشود و به بزه انتسابی خود اعتراف کرد.  
وی در ادامه اظهار داشت: بر اساس قانون جرایم رایانه ای هتک حیثیت و نشر اکاذیب در فضای مجازی جرم تلقی شده و برای آن مجازات حبس و جزای نقدی در نظر گرفته شده است، به همین جهت با افرادی که به نوعی بخواهند امنیت روانی مردم را به خظر بیندازد به شدت برخورد خواهد شد.  
سرهنگ جهانشیری در خاتمه توصیه هايی را به شهروندان در فضای مجازی ارائه داد: از توجه به شایعات و اطلاعات موجود در بستر فضای مجازی که عمدتاً از منبع های غیر مستند و شایعه پرداز نشات گرفته خودداری کنید و از این ابزار برای انتقام جویی از دیگران استفاده نکنید و حتی الامکان فیلم ها ، تصاویر و مطالب حریم خصوصی خود را در تلفن همراه و رایانه نگهداری نکنید./ز
 

برچسب ها: ناشران ، مجازی ، سارق ، اکاذیب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار