ميزان بارندگی امسال تا 15 ارديبهشت، 219 ميليمتر گزارش شده که در مدت مشابه در سال گذشته 3/298 ميليمتر بوده است که با اين ميزان بارندگی تا کنون جز استانهای کم بارش هستيم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ،مدیر کل جهاد کشاورزی استان زنجان در جلسه ستاد مدیریت بحران استان زنجان با اشاره  به گزارش‌های هواشناسی  گفت: بارش‌های سال جاری در سطح استان زنجان نسبت به سال گذشته در همین مدت کاهش داشته و از 298 میلی‌متر به 219 میلی‌متر رسیده است.

نهاوندي پور با بیان اینکه بر اساس پیش‌بینی‌ها طی چند روز آینده استان شاهد بارش باران خواهد بود، افزود: اگر این بارش‌ها روی دهد می‌تواند به محصولات دیم استان کمک شایان توجهی بکند و گرنه این محصولات شاهد خسارت‌های غیر قابل جبرانی خواهد بود.

وي با بیان اینکه با بارش‌های مناسب فصل پاییز محصولات دیم استان به خوبی رشد کرده و سبز شده‌اند، ادامه داد: با خشکسالی اسفند ماه و ادامه آن طی دو ماه فروردین و اردیبهشت احتمال وارد شدن خسارت‌های غیر قابل جبران  به این محصولات وجود دارد.

مدیر کل جهاد کشاورزی استان زنجان  در ادامه با اشاره به پوشش کم بیمه برای محصولات کشاورزی و باغی  تصريح كرد:بیمه محصولات کشاورزی  باغی در استان مشکلاتی دارد که عدم تناسب بین غرامت و تعرفه بیمه‌گذار یکی از آنها است.

نهاوندی پور تعداد بیمه گذاران فعال در سطح استان زنجان را ناکافی دانست و خاطر نشان كرد: میزان پوشش بیمه محصولات کشاورزی و باغی در سطح استان زنجان منطبق با برنامه پنجم توسعه کشور نیست./س


 

برچسب ها: کاهش ، میزان ، بارندگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.