مرز رسمی باشماق - مریوان به عنوان یک معبر مرزی معتبر، بخش زیادی از صادرات و واردات کالا و خدمات به کشور عراق را به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از سنندج، مرز رسمی باشماق - مریوان به عنوان یک معبر مرزی معتبر، بخش زیادی از صادرات و واردات کالا و خدمات به کشور عراق را به خود اختصاص داده است ولی متاسفانه زیرساخت‌های لازم برای فعالیت ساکنین در مرزهای کردستان به عنوان یک نیاز اساسی مورد توجه قرار نگرفته است.
انسداد مرزهای کردستان از پايیز سال ۸۷و همزمان با مرزهای غربی و شرقی کشور آغاز شد اما متاسفانه باگذشت چندین سال از اجرایی کردن این طرح توسط نیروی انتظامی تاکنون زیرساختهای لازم توسط سایر دستگاه ها و سازمانهای دولتی در راستای حمایت از مردم ساکن در مناطق مرزی انجام نشده و هنوز هم مردم اینگونه مناطق مجبورند از طریق کول بری، امرار معاش کنند.
بعد از اجراي طرح انسداد مرزها و با اقدامات نيروي انتظامي تا حدود زيادي از تردد خودروهاي قاچاق جلوگيري شد و بر اساس اعلام فرمانده مرزباني استان كردستان هم اكنون هيچ گونه تردد خودرويي در خارج از چارچوب قانون در مرزهاي كردستان به شمال عراق يا برعكس صورت نمي گيرد./س
برچسب ها: مرز ، باشماق ، معتبر ، کردستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.