رئیس هیئت هندبال گلستان گفت: برای توسعه و پیشرفت هندبال گلستان، مدارس پایه اين استان را فعال کرده ایم و در حال استعدادیابی هستیم.

سیروس ملک محمدی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران افزود: از 2 سال پیش مدارس هندبال خود را فعال تر کرده ایم و به پایه بیشتر توجه می کنیم و در کنار آنها استعداد یابی هم می کنيم تا از این طریق به این ورزش استان کمک کنیم تا توسعه و پیشرفت کند.

وی تصریح کرد : در گلستان هند بالیستهای با قابلیتی داریم که به اردوهای تیم ملی دعوت می شوند و از استعداد بالایی برخوردارند.

ملک محمدی در ادامه گفت: متاسفانه از نظر مالی در تنگنا هستیم و از آن رنج می بریم و برخی هیتهای استانها نیز مانند ما درگیر این مسئله هستند البته مدیر کل ورزش استان همیشه با ما همکاری می کند و از ما حمایت می کند که جای تشکر و قدردانی دارد.

وی عنوان کرد : هندبال از 40-30 سال پیش در گلستان فعالیت می شود و طرفداران خاص خود را دارد و با این حال متاسفانه یک سالن اختصاصی برای این رشته ورزشی نداریم خیلی پیگیر این مسئله بودیم اما متاسفانه تاکنون این امر محقق نشده است.

ملک محمدی اضافه کرد: بنده نزدیک 30-20 سال است که در این ورزش هستم و در تیم های استان بازی کردم درگذشته تیم های گلستان و مازندران باهم ادغام می شدند.

وی گفت: هم اکنون که ریاست هیئت گلستان را به عهده دارم در میان حدودا 25 تیم استانهای کشور در رده 15 تا 18 سال قرار داریم و یکی از مشکلات مهم که در استان با آن دست و پنجه نرم می کنیم نبود اسپانسر برای تیم هایمان است .

ملک محمدی افزود: اگر می خواهیم در ورزشی پیشرفت کنیم و آنرا در جامعه بیشتر معرفی کنیم باید امکانات لازم را داشته باشیم و از نظر مالی دغدغه نداشته باشیم.

وی در خصوص وضعیت هندبال ایران گفت: این ورزش کشورمان در سال های گذشته با افت و خیزهایی همراه بوده است البته رو به جلو حرکت می کند ولی پیشرفت آن کم است و نیار به برنامه ریزی طولانی مدت و سرمایه گذاری دارد.

ملک محمدی یادآور شد: رئیس فدارسیون هندبال تلاش زیادی برای اعتلای این ورزش انجام می دهد و تمامی مسابقات را برگزار می کند.

وی اشاره کرد: هندبال ایران با تیم های آسایی فاصله زیادی ندارد ما مقام هایی نظیر دومی آسیا سومی آسیا در کارنامه خود داریم و با برنامه ریزی مناسب و فشرده تر می توان به رده های بالاتر رسید.

ملک محمدی افزود: برای پیشرفت هندبال باید تیم ها تعامل خوبی با فدارسیون داشته باشند و از هرگونه حاشیه پرهیز کنند و با همکاری و مدد هم در راستای گسترش آن قدم بردارند.

وی گفت: حضور مربیان با دانش دنیا می تواند تاثیر به سزایی در پیشرفت هندبال کشورمان داشته باشد و بازیکنان ایرانی از تجربیات آنها استفاده بهینه کنند.

ملک محمدی در پایان خاطرنشان کرد: هندبال رشته جذاب و هیجانی است که با معرفی بهتر آن به جامعه می توان علاقه مندان بیشتری جذب کرد و جوانان را به انجام آن تشویق کرد./مح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار