معاون وزیر امور خارجه کوبا امروز (دوشنبه) با حسین امیرعبداللهیان، معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و درباره آخرین تحولات منطقه گفت‌وگو کرد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، معاون وزیر امور خارجه کوبا روز دوشنبه با دکتر حسین امیرعبداللهیان، معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و درباره آخرین تحولات منطقه گفت‌وگو کرد.

امیر عبداللهیان در این دیدار با اشاره به اهمیت رایزنی دو کشور درباره تحولات پرشتاب و تاثیرگذار خاورمیانه، بر ضرورت ایفای نقش فعال کوبا در تحولات با توجه به سابقه انقلابی و رویکردهای ضدصهیونیستی و ضداستعماری این کشور تاکید کرد.

معاون وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به خاستگاه مردمی و رویکرد ضدصهیونیستی – آمریکایی انقلاب‌های جاری در منطقه، تلاش رژیم صهیونیستی و آمریکا و حامیان منطقه‌یی آن‌ها برای مصادره و ایجاد انحراف در این خیزش‌ها را نشانه بارز اسلامی بودن این انقلاب‌ها دانست.

او هم‌چنین با اشاره به تحولات یمن و بحرین و تلاش مردم برای تکمیل روند انقلاب در این دو کشور و ناکامی آمریکا و رژیم صهیونیستی برای مانع تراشی در این روند به منظور خروج از بحران ناشی از سقوط دیکتاتورهای منطقه افزود: البته آمریکا و رژیم صهیونیستی با تلاش برای ضربه زدن به سوریه و محور مقاومت درصدد جبران گرفتاری راهبردی خود هستند و حتی برای جبران زیان‌های خود در سوریه به‌دنبال انتقال ناامنی به عراق هستند که با هوشیاری مردم و دولت عراق در این جبهه نیز ناکام مانده‌اند.

امیرعبداللیهان با محکوم کردن تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به سوریه، خواستار واکنش جدی جامعه بین‌المللی نسبت به این تجاوزات شد و تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران اجازه نمی‌دهد محور مقاومت از سوی دشمنان و رژیم صهیونیستی تضعیف شود و در این راستا با طرف‌های منطقه‌یی و بین‌المللی در حال رایزنی و گفت‌وگو است تا به‌زودی اجلاسی فراگیر در حمایت از مردم سوریه را در تهران و با حضور کشورها و بازیگران منطقه‌یی و بین‌المللی از جمله کوبا برگزار کند.

معاون وزیر خارجه کوبا نیز در این دیدار با تقدیر از نقش جمهوری اسلامی ایران در توسعه روابط با کوبا و با حمایت از ملت‌ها، بر اراده کشورش برای توسعه روابط در همه زمینه‌ها تاکید کرد.

سی یرا دیاز بر تلاش کشورش برای حضور فعال و سازنده در تحولات خاورمیانه و در جهت حمایت از ملت‌های منطقه و محور مقاومت تاکید کرد و افزود: متاسفانه برخی کشورها به‌دنبال سوء استفاده از انقلاب‌ها در کشورهای عربی هستند، اما کوبا از این انقلاب‌ها حمایت کرده و با هرگونه توطئه در منطقه مخالف است.

وی به مداخله خارجی در سوریه اشاره کرد و افزود: سوریه امروز با توطئه‌ای بزرگ مواجه است و برخی کشورها با استفاده از ابزارهای مختلف رسانه‌یی و دروغ پراکنی به‌دنبال ضربه زدن به این کشور و تخریب آن هستند.

معاون وزیر خارجه کوبا ضمن تاکید بر مخالفت کشورش با هرگونه مداخله خارجی در امور سوریه، بر حمایت هاوانا از طرح سیاسی جمهوری اسلامی برای توقف خشونت‌ها و گفت‌وگوی فراگیر سوری – سوری تاکید کرد.

او به اهمیت اجلاس بین‌المللی تهران درباره سوریه که قرار است در هفته‌های آینده برگزار شود، اشاره کرد و بر آمادگی این کشور برای مشارکت فعال در این اجلاس تاکید کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار