سروصدای خیلی زیاد می‌‌تواند باعث وز وز گوش شود مثلاً تعداد قابل توجهی از افرادی که عادت دارند هدفون در گوش بگذارند و با صدای زیاد به موسیقی گوش ‌دهند در سنین بالا دچار وز وز گوش می‌شوند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک ،وز وز گوشبه صدایی اطلاق می‌شود که منشأ خارجی ندارد و فقط فرد می‌شنود چرا که یک صدای درونی است و فرد دیگری آن را احساس نمی‌کند.

وز وز گوش ممکن است یک طرفه یا دو طرفه باشد و در فرکانس و شدت‌های مختلف ظاهر شود.

در حقیقت وظیفه پزشک است که تشخیص دهد که وزوز گوش مربوط به چه عللی است چرا که یک سری از علل مربوط به گوش خارجی است.

وجود جرم گوش یا عفونت در گوش خارجی یا پارگی پرده گوش یا نقص در استخوانچه‌ها در بروز وز وز گوش مؤثرند.

در کودکان یک نوع بیماری وزوز گوش داریم که به دلیل وجود مایع در گوش است و مثل این است کهفرد زیر آب باشد و همهمه‌ای بشنود اما چون کودکان نمی‌توانند این حالت را بیان کنندوالدین به وجود آن پی نمی‌برند اما همین که بزرگ‌تر شدند به والدین شکایت می‌کنند که گوششان صدا می‌کند و آن موقع است که کودک را برای درمان به نزد متخصص می‌آورند.

اگراشکالی دررگ اصلی مغزکه از کنارگوش داخلی عبور می‌کند ایجاد شود فرد دچار وز وز می‌شود.

عمده علل وزوز گوش مربوط به گوش میانی و خارجی نیست. بلکه مربوط به گوش داخلی و عصب هشتم است که ارتباط بین حلزون گوش و مغز را برقرار می‌سازد.

سروصدای خیلی زیاد هم می‌‌تواند باعث وز وز گوش شود مثلاً تعداد قابل توجهی از افرادیکه عادت دارند هدفون در گوش بگذارند و با صدای زیاد موسیقی گوش ‌دهند در سنین بالادچار وز وز گوش می‌شوند چرا که هر چه صدا بالاتر باشد احتمال به وجود آمدن وز وز گوش بیشتر است.

وزوزهای یک طرفه گوش خیلی مهمتر از وزوز‌های دو طرفه هستند چرا که وزوزهای یک طرفه نشان‌دهنده یک بیماری مهمتری هستند.

وزوزهایی که اخیرا" ایجاد شده اما مرتب تغییر می‌کنند، وزوزهایی که همراه با سرگیجه و کاهش شنوایی باشند و همچنین وزوزهایی که همراه با یکسری از اختلالات عصبی دیگر هستند اهمیت بیشتری خواهند داشت/س
برچسب ها: هدفون ، وزوز ، گوش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.