سرطان یکی از 5 عامل اصلی مرگ و میردر جهان و یکی از ٣ اولویت اصلی سازمان بهداشت جهانی است.

 به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران، الهام موسوی ـپژوهشگر در سومین همایش دانشجویی بیوتکنولوژی با بیان اینکه محققان در سراسر جهان درپی یافتن دارویی در درمان این بیماری مهلک هستند، که سرطان سینه پس از سرطان پوست دومین سرطان شایع درزنان است، گفت: سرطان سینه،رشد مهار نشده ی سلولهای غیرطبیعی است كه درنواحی مختلف سینه ایجاد می شود که با توجه به افزایش مرگ ومیرناشی از سرطان سینه در جهان، ضرورت برای کشف داروهای جدید در درمان این سرطان بسیاراحساس می شود.

وی در بخشی از مقاله خود آورده است: ازمیان ترکیبات موثر درمانی، ترکیبات هیدرازونی به عنوان یکی ازترکیبات موثر مطرح شده اند. درمطالعات گذشته، اثرات ضد سرطانی والقای آپوپتوزاین ترکیبات به اثبات رسیده است.
درمجموع، باتوجه به اثرات دیده شده این سری ازترکیبات درانواع سرطان ها و با توجه به این که تاکنون تحقیقی برروی ترکیب جدیدی ازاین خانواده تحت عنوان«2فنیل تیوبنزوئیک اسید هیدرازید» در مهار سرطان سینه صورت نگرفته است،این مطالعه به بررسی چرخه سلولی وسنجش سایتوتوکسیتی القا شده توسط این ترکیب درسرطان سینه می پردازد. که  نتایج حاصل از بررسی سنجش متابولیکی سلول سرطانی سینه نشان می دهد که این ترکیب اثرات سمیت سلولی وابسته به دوز از خود نشان داده است.

 در عین حال که با توجه به نتایج حاصل از فلوسایتومتری می توان عنوان نمود که این ترکیب می تواند باعث توقف چرخه سلولی در فاز ثانویه و فاز تقسیم و القای آپوپتوز گردد./ع2
برچسب ها: سرطان ، پوست ، دارو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار