مدیر آموزش عقیدتی سیاسی سپاه استان سمنان گفت: حجاب و پوشش از جمله مسائل و موضوعات مهم فرهنگی است و ترویج فرهنگ حجاب برتر به افزایش حس اعتماد در خانواده‏ها می‏انجامد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، زهرا همتی پیش از ظهر امروز در جلسه شایستگی پاسداری که با حضور بانوان در سالن جلسات بسیج خواهران سپاه استان سمنان برگزار شد، اظهار داشت: حجاب صرفاً یک تکلیف شخصی نیست؛ بلکه افزون بر آن یک مسئله عاطفی، روانی، خانوادگی و اجتماعی است.

وی افزود: اگر زن مسلمان این دستورالعمل اجتماعی را به صورت علنی زیر پا نهد، جامعه می‌تواند علیه او اعلام جرم کند و حکومت اسلامی نیز مسئولیت دارد تا او را برابر این تکلیف اجتماعی وادار به امتثال کند.

مدیر آموزش عقیدتی سیاسی سپاه استان سمنان بیان داشت: مسئله حجاب و پوشش از جمله مسائل و موضوعات مهم فرهنگی است که به نوعی می‌توان آن را تبلور باورها و اعتقادات باطنی انسان دانست.

همتی تصریح کرد: حجاب و پوشش سنگر سعادت، پیروزی و رستگاری زنان و جامعه است که اگر این سنگر آسیب ببیند و یا فرو ریزد عوامل سعادت، پاک زیستی و شرافت آنها فرو ریخته و قطعاً آنها بدون این سنگر در سراشیبی سقوط و انحراف قرار گرفته و موجب آلودگی خود و جامعه خواهند شد.

وی اظهار داشت: حفظ نظام خانواده از مهم‌ترین ارزش‌های آدمی است، بنابراین پوشش اسلامی زن به منزله یک حفاظ ظاهری و باطنی در برابر افراد نامحرم است که مصونیت اخلاقی، خانوادگی، اجتماعی و پیوند عمیق میان حجاب ظاهری و بازداری باطنی را فراهم می‌سازد.

مدیر آموزش عقیدتی سیاسی سپاه استان سمنان افزود: حفظ حجاب و پوشش اسلامی و به تبع آن حفظ نظام خانواده از آن رو ارزش دارد که تأمین کننده سعادت آدمی و منشأ قرب الهی باشد.

همتی گفت: رعایت حجاب و پوشش مناسب فضای روحی و معنوی خانواده را برای یک زندگی آرام و توأم با آرامش و اعتماد فراهم می‌کند.

وی افزود: رعایت عفاف و حجاب در خانواده نه تنها عامل افزایش حس اعتماد زن و شوهر نسبت است؛ بلکه هرگونه ابهام و تردید در فضای خانواده را از بین می‌برد؛ اما اگر بی‌اعتمادی در فضای خانه حاکم شود موجبات بروز اختلاف و درگیری‌ها در فضای خانه به وجود آمده و زمینه را برای جدایی زوجین فراهم می‌کند.
برچسب ها: سمنان ، حجاب ، طلاق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.