قهرمان کشورمان گفت : من در چند کشور دنیا باشگاه داشتم و این موضوع از طریق فدراسیونهای پزشکی ورزشی باید در کل کشور و شهرستانهایی مانند پردیس ساماندهی شود و کسانی که در این رابطه تحصیل کرده اند وارد باشگاهها شوند و در این رابطه با جوانان آموزش دهند و مربیان با علم باید وارد شوند .

سیاوش آریا در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن گفت :بحث استفاده از داروهای نیروزا در ورزش بدنسازی خیلی وقت است که شروع شده است و در همه ورزش ها این بحث وجود دارد و باید بیایند و طبق بندی صورت گیرد .

وی ادامه داد :یک سری داروهایی هست که استفاده آنها مانند مکمل های غذایی و پروتئین ها و آمینه اسید ها مجاز هست و خیلی از سازنده هایی در ایران هستند که کار تولید اینگونه داروها را انجام می دهند و تاییده وزارت بهداشت را هم دارند و برخی داروهای هورمونی هستند که باید جلوی آنها در شهرستانها به ویژه پردیس گرفته شوند.

این قهرمان پرورش اندام کشورمان تصریح کرد :جوانان ما خیال می کنند که باید در ورزشی که وارد می شوند سراغ جوانب آن بروند که این اشتباه است یک ورزشکار واقعی از این داروها استفاده نمی کنند و در دنیا هم این موضوع منسوخ شده است .

آریا در خاتمه اظهار داشت :من در چند کشور دنیا باشگاه داشتم و این موضوع از طریق فدراسیونهای پزشکی ورزشی باید ساماندهی شود و کسانی که در این رابطه تحصیل کرده اند وارد باشگاهها شوند و در این رابطه با جوانان آموزش دهند و مربیان با علم باید وارد شوند ./س


برچسب ها: دارو ، نیرو زا ، پردیس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.