رئيس‌جمهور روابط ايران و عراق را برادرانه، دوستانه و عميق دانست و گفت:دشمنان با عزت و پيشرفت کشورهاي منطقه مخالف بوده و بدنبال ايجاد ضعف، عقب افتادگي و فقر کشورها و ملت‌هاي منطقه هستند که بايد هوشيار بود.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني رياست جمهوري، محمود احمدي‌نژاد ظهر امروز(سه‌شنبه) در ديدار "هيرو ابراهيم احمد" همسر جلال طالباني رئيس‌جمهور عراق و عضو دفتر سياسي اتحاديه ميهني کردستان، ضمن آرزوي شفاي عاجل براي "جلال طالباني" وضعيت سلامتي وي را جويا شد و گفت: روابط دو ملت ايران و عراق بر اساس دوستي و مودت عميق تاريخي استوار است و جلال طالباني در ايجاد همدلي بين دو کشور نقش برجسته‌اي داشته‌است؛ وي پس از سقوط صدام آگاهانه و هوشمندانه و با برنامه‌ريزي صحيح، وحدت و همدلي را در عراق و در روابط اين کشور با کشورهاي منطقه ايجاد کردند و اميدوارم سلامتي خويش را بازيافته و به نقش‌آفريني خود در مسير پيشرفت و عزت مردم عراق همچنان ادامه دهد.

رئيس‌جمهور با بيان اينکه دشمنان با عزت و پيشرفت کشورهاي منطقه مخالف بوده و بدنبال ايجاد ضعف، عقب‌افتادگي و فقر کشورها و ملت‌هاي منطقه هستند، خاطر نشان کرد: دشمنان با توطئه و دسيسه‌چيني خواستار از بين‌بردن روابط دوستانه کشورهاي منطقه هستند که بايد ملت‌ها با هوشياري و همراهي يکديگر ، نقشه‌هاي آنها را خنثي کنند.

احمدي‌نژاد با اشاره به مسايل و مشکلات موجود در منطقه و جهان تصريح کرد: مشکلات موجود جهان با جنگ و درگيري برطرف نخواهد شد بلکه حل و فصل ريشه‌اي و پايدار مسائل نيازمند گفتگو و تفاهم است و در اين مسير کشورها و ملت‌هاي منطقه بايد هوشيارانه با ايجاد روابط عميق و برادرانه با يکديگر همکاري کنند.

در اين ديدار "هيرو ابراهيم احمد" همسر رئيس جمهور عراق نيز گزارشي از وضعيت جسمي جلال طالباني ارائه کرد و روند درماني وي را مثبت و اميدبخش دانست.

وي همچنين روابط دو کشور را عميق و دوستانه توصيف کرد و گفت: دو کشور و دو ملت ايران و عراق از اشتراکات تاريخي و فرهنگي و روابط عميق و دوستانه‌اي برخوردار هستند.

هيرو ابراهيم احمد با اشاره به پيشرفت‌هاي چشمگير ايران در عرصه‌هاي مختلف علمي، خاطر نشان کرد: بيگانگان از پيشرفت علوم مختلف به خصوص علوم و تجهيزات پزشکي در ايران هراس دارند .

هيرو ابراهيم ضمن اشاره به سفر احمدي نژاد به کشور مصر افزود: بعد از سفر جنابعالي به مصر تعدادي از دوستان من در اين کشور مي‌گفتند که مردم اين کشور شما را مردي شجاع و انقلابي توصيف مي‌کنند.
انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار