قائم‌ مقام دبيركل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: راه‌اندازي مراكز درمان در سطح كشور به‌منظور جلوگيري از پُر شدن زندان‌ها است كه معتادان متجاهر در سطح شهرها جمع‌آوري و درمان شوند.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران؛ مهندس طه طاهري در جلسه اين شورا با اشاره به افتتاح مركز نگهداري، درمان و كاهش آسيب معتادان (موضوع ماده 16 قانون مبارزه با مواد مخدر) در شيراز با بيان مطلب گفت: در اين مركز بايد كار درماني صورت گيرد تا فرد معتاد با فكر سالم به جامعه باز گردد و در آينده بتواند هم براي خانواده و هم براي جامعه فردي مفيد باشد.
 
وي در بخش ديگري از سخنان خود اظهار داشت: يكي از اولويت‌هايي كه امسال بايد در دستور كار اين استان قرار بگيرد گسترش و افزايش ظرفيت مركز نگهداري درمان و كاهش آسيب است به عبارت ديگر هيچ فرد معتاد متجاهر نبايد در سطح شهر باشد، در واقع با گسترش اين مركز و افزايش ظرفيت آن، همه‌ي معتادان بايد جمع‌آوري و به اين مركز منتقل شوند.
 
قائم‌مقام دبيركل ستاد، راه‌اندازي مركز درمان اعتياد (موضوع ماده 15 قانون مبارزه با مواد مخدر) در استان را از ديگر اولويت‌هاي كاري برشمرد و گفت: در اين نوع مراكز فرد معتاد توسط خانواده‌اش معرفي مي‌شود و خودشان هم هزينه‌ي درمان معتاد را پرداخت مي‌كنند كه بدين‌منظور شوراها با همكاري دستگاه‌هاي ذي‌ربط بايد مكاني را جهت راه‌اندازي مركز مورد نظر شناسايي كنند.
 
طاهري در ادامه سومين اولويت كاري امسال در استان فارس را راه‌اندازي مركز نگهداري و درمان زنان معتاد عنوان كرد و افزود: زنان معتاد علاوه بر خطر اعتياد، امراض ديگري هم دارند كه براي جامعه بسيار خطرناك خواهد بود و بايد در اسرع وقت و بدون فوت وقت مكاني پيش‌بيني و نسبت به راه‌اندازي مركز نگهداري زنان اقدام شود.
 
وي تشديد و برخورد با سرانگشتان و قاچاقچيان كلان مواد مخدر را از مهمترين اولويت‌ها ذكر كرد و و افزود: بايد محيط و جامعه را براي قاچاقچيان كلان مواد مخدر ناامن كرد تا به راحتي نتوانند مواد مخدر را در بين اقشار جامعه توزيع كنند.  
 
طاهري يادآور شد: با شناسايي و انهدام باندهاي كلان مواد مخدر بايد محيطي فراهم شود تا امنيت از آنان سلب گردد و همانگونه كه رهبر معظم انقلاب (مدظله العالي) فرمودند «بايد با سرانگشتان عوامل اصلي و سران شبكه‌هاي قاچاق و ترانزيت مواد مخدر و روانگردان‌ها با شدت هر چه بيشتر برخورد و مبارزه نمود تا جامعه از امنيت برخوردار شود.»
برچسب ها: مراکز ، درمان ، سطح ، کشور ، معتادان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار